کد خبر 496234
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

يک مقام سازمان ملل متحد از سفر قريب الوقوع «بان کي مون» دبيرکل اين سازمان به کره شمالي در هفته جاري خبر داد.

به گزارش مشرق، اعلام سفر مجدد «بان کي مون» به کره شمالي در حالي صورت مي گيرد که سفر اواخر ارديبهشت ماه سالجاري وي با مخالفت مقامات پيونگ يانگ روبرو شد و او نتوانست اين سفر را انجام دهد.

خبرگزاري رسمي کره جنوبي (يونهاپ) امروز - دوشنبه - به نقل از يک مقام آگاه در سازمان ملل متحد از انجام اين سفر خبر داد اما به تاريخ دقيق آن اشاره اي نکرد.

يونهاپ همچنين اعلام کرد: هنوز مشخص نيست که انجام اين سفر به درخواست «بان کي مون» صورت مي گيرد يا اينکه مقامات کره شمالي به طور رسمي از او خواسته اند به اين کشور سفر کند.

در عين حال اين مقام آگاه که يونهاپ به نام او اشاره اي نکرده، يادآور شده است که در جريان اين سفر، «بان» با مقامات کره شمالي از جمله «کيم جونگ اون» رهبر اين کشور ديدار و گفت وگو خواهد کرد.

وي تصريح کرد که انجام اين سفر مي تواند بخش قابل توجهي از مناقشات دو کشور همسايه کره شمالي و جنوبي را بهبود بخشيده و علاوه بر برقراري روند صلح ميان آنان اميدها را براي پايان دادن به بن بست موجود بر سر برنامه هسته اي پيونگ يانگ افزايش دهد.

در صورت انجام اين سفر، «بان کي مون» نخستين دبيرکل سازمان ملل محسوب مي شود که از سال 1993 ميلادي به کره شمالي سفر کرده است.

اين مقام رسمي سازمان ملل متحد همچنين درباره احتمال امتناع رهبر کره شمالي از ديدار با «بان کي مون» گفته است: بسيار بعيد است که وي به اين کشور سفر کند و مقامات ارشد آن کشور از ديدار با او امتناع ورزند.

انجام سفر «بان کي مون» به کره شمالي در حالي مطرح مي شود که هنوز اين سفر از سوي سخنگوي سازمان ملل متحد تاييد و يا تکذيب نشده است.

دبيرکل سازمان ملل سال گذشته و زمانيکه پس از دو سال به کشورش کره جنوبي سفر مي کرد از قصد خود براي سفر به کره شمالي خبر داد که با مخالفت مقامات کره شمالي مواجه شد.

وي در آن زمان در واکنش به تصميم مقامات کره شمالي در خصوص لغو اين سفر ابراز تاسف کرد و گفت: به نظر من هيچ توجيهي براي لغو ناگهاني اين برنامه از سوي کره شمالي وجود ندارد و به شخصه از انجام نشدن آن که مي توانست به نفع هر دو کشور همسايه باشد، متاسفم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس