محمد جواد ظریف در پاسخ به این سوال گروه سیاسی روزنامه شرق که شنیده شده است که برخی شما را تهدید به ترور هم کرده‌اند، چنین تهدیدی صحت دارد؛ اظهار داشت: «ممکن است فرد دیگری چنین تهدیدی را شنیده باشد، اما من نشنیده‌ام.»

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز چهارشنبه را با تمرکز بر برگزاری دادگاه علی مطهری و حضور حاشیه ساز مجدد وی در دانشگاه شیراز و دادگاه بابک زنجانی آغاز کردند. از سوی دیگر نمایشگاه مطبوعات محلی برای ابزار علاقه برای حضور در انتخابات آتی از سوی اصلاح‌طلبان قلمداد شد. روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات در دورهمی نمایشگاه تصمیم به «دشمن‌سازی» برای دولت یازدهم و از تهدید به ترور وزیر امور خارجه رونمایی کردند.

به‌طورکلی آنچه می‌توان درباره خطوط روزنامه‌های امروز اصلاحات گفت، در محورهای زیر خلاصه می‌شود:

1. دشمن‌سازی داخلی برای دولت یازدهم

2. اعلام حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از سوی اصلاح‌طلبان با حضور در نمایشگاه مطبوعات مانند حجت‌الاسلام انصاری، حجت‌الاسلام اشراقی، فاطمه هاشمی و محسن هاشمی و...

3. تاکید بر سیاست‌ورزی مستقل زنان در انتخابات آتی و ایجاد فراکسیون زنان در مجلس دهم

4. تلاش برای پر رونق نشان‌دادن نمایشگاه مطبوعات در غیاب رسانه‌های شاخص

5. حمله به موسسه امام خمینی (ره) تحت مدیریت آیت‌الله مصباح‌یزدی با سخنان حجت‌الاسلام غرویان که از ایشان به عنوان یکی از گزینه‌های نامزدی مجلس خبرگان رهبری از سوی اصلاحات یاد می‌شود

6. انتقام‌گیری از صدا وسیما با رویکرد سیاسی و جناحی به بهانه اشتباه توهین‌آمیز برنامه کودک به آذری‌زبان‌ها کشور با وجود معذرت‌خواهی ریاست سازمان صدا و سیما

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛· هشدارهای اصلاح طلبان به کارگزاران سازندگی؛ سلیقه‌گرایی ممنوع

پس از تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات به ریاست محمدرضا عارف، اصلاح‌طلبان هشدارهای جدی به یاران سیاسی خود می‌دهند؛ «هشدارهای» که متناسب با آنچه ارتقای وحدت سیاسی می‌خوانند، نیست. به طور طبیعی اگر وضعیت سیاسی یک جناح در عالی‌ترین سطوح همگرایی باشد، نیروهای سیاسی این جریان باید به ترسیم گام‌های بعدی بپردازند و نه به هشدارهای نسبت به حاشیه‌سازی و انشقاق روی بیاورند.

راز «هشدارها» و «نهیبها» به معرفی سرلیست‌ و نامزدهای مورد حمایت حزب کارگزاران سازندگی باز می‌گردد؛ یاران هاشمی رفسنجانی خواهان کسب کرسی‌های بهارستان به هر قیمتی هستند؛ بنابراین اصلاح‌طلبان غیرهمسو با این حزب هشدار تکرار انتخابات 84 را می‌دهند و گلایه می‌کنند که سخنان آنان یعنی «القا كردن اين مساله كه عارف توانايي اداره مجلس را ندارد» و این اقدامی نادرست است.

گروه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز که در برخی از مسائل سیاسی همسویی کامل خود را با حزب اتحاد ملت ایران نشان داده به یاران سابق خود نهیب درون تشکیلاتی می‌زند و در همین راستا نوشت: «طرح نابهنگام موضوع سرلیستی در فضای فعلی که موضوعی حساس است و طیف‌ها و گروه‌های مختلف بی‌شک تمایل دارند که گزینه مطلوب خود را در آن جای دهند از جمله نکاتی است که مخالفان اصلاحات اکنون به آن بال و پر می‌دهند و اغراض انشقاق‌گرایانه را در سایه‌ آن می‌پرورانند که اصلاح‌طلبان نباید در دام این تله بیفتند. در چند روز گذشته به عنوان مثال برخی از چهره‌های رسانه‌ای سخن از سرلیستی یکی از مشاوران رئیس جمهوری گفتند در حالی که براساس قانون مشاور رئیس جمهوری در عمل نمی‌تواند کاندیدای انتخابات باشد که از سرلیستی وی نیز سخن گفته شود، گفتاری که یا از روی عدم اشراف به قوانین بیان یا به شکل سرسری گفته شده است اما همین موضوع تندروهای طرف مقابل را به تحرک واداشت؛ چراکه روی همین غفلت‌ها و موج‌سازی رسانه‌ای پیرامون آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛· دشمن‌سازی داخلی برای دولت یازدهم با طعم ترور!

درحالی که مقامات کشورهای کوچک اطراف خلیج فارس درشت‌گویی‌های نسبت به دولت یازدهم می‌کنند و تلاش برای پاسخ به آنان صورت نمی‌گیرد، رسانه‌های اصلاح‌طلب تصمیم گرفته‌اند با وجود دشمن فراوان برای دولت یازدهم سعی در «دشمن‌سازی داخلی» برای یاران حسن روحانی کنند و حتی در این خط رسانه‌ای از بیان دورغ نیز ابا نداشته باشند.

سیدعلی میرباقری در یادداشت روزنامه دولتی ایران از موج جدید مخالفان برای حمله به شاکله دولت یازدهم روایت کرد و در همین راستا نوشت: «تحرک جبهه مخالف دولت به صورت چند جانبه گسترش یافته است. اگر شبکه تندروها تا دیروز سیاست هسته‌ای دولت روحانی را آماج حمله قرار می دادند امروز دامنه مخالفت و کارشکنی آنها به حوزه های اقتصادی و فرهنگی و حتی نمایشگاه مطبوعات گسترش یافته است.» وی در شناسایی رفتار مخالفان دولت یازدهم، آنان را مخالفان منافع ملی معرفی می‌کند و نوشت:«اکنون که دولت روحانی پیچ خطرناک مواجهه هسته‌ای را پشت سر گذاشته است آگاهی کافی نسبت به نقشه و ترفندهای جریان حریف پیدا کرده است، به طور مثال روحانی و دستیارانش به وضوح می‌دانند که جریان حریف بعد از برجام آشکارا در پی تند کردن فضای سیاسی و یا تولید تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛فضای ناامن برای سرمایه‌گذاران خارجی هست، بر همین اساس دولت رفتار خویش در عرصه سیاست داخلی و خارجی را به گونه‌ای پیش می‌برد که مانع از به بار نشستن نقشه تندروها برای بر آشفتن فضای امن سیاسی و اقتصادی شود.»

اما موج بعدی از سوی روزنامه شرق با انتشار دورغ ترور وزیر امور خارجه آغاز شده است؛ محمد جواد ظریف در پاسخ به این سوال گروه سیاسی روزنامه شرق که شنیده شده است که برخی شما را تهدید به ترور هم کرده‌اند. چنین تهدیدی صحت دارد؛ اظهار داشت: «ممکن است فرد دیگری چنین تهدیدی را شنیده باشد، اما من نشنیده‌ام. بعید هم می‌دانم دوستان ما و منتقدان سیاست‌های دولت دستشان آلوده به چنین اقداماتی شود. صحبت‌هایی که هفته‌های گذشته در مجلس انجام شد، عادی است. ما با این نوع صحبت‌ها بسیار روبه‌رو می‌شویم. تهدید بوده اما تهدید به ترور را بعید می‌دانم کسی گفته باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    این بازی ترور ظریف در راستای زنده نگاه داشتن شوخی یک نماینده در ماجرای تصویب برجامه با صالحیه ... کثیف تر از اصلاح‌طلبا خودشونن
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    روحانی مچکریم!!!
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    اخلال طلبان چاره ای جز اخبار دروغ چیزی در چنته ندارند چون رای نمی آورند به هر ترفندی دست خواهند زد از جمله وطن فروشی که خیلی از آنها شدند بازیچه رساناهای خارجی وووووووو
  • محمد ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    کثیفی اصلاحات چه مقداره فتنه سال 77 سال 88 هردو درجهت تغییر نظام فتنه مجلس 6
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    کثیف خودتونید خودخودتون
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    با اون علامت تعجبهایی که زده مثبت منفی ها هر دو یه معنی میده!
  • ابوالفضل ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    بعید هم نیست که خودشون یه غلطایی کنن مثل ترور حجاریان
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    چی شده چرا جیغ بنفش می زنی ریش و قیچی که دست خودتونه حالا ما مردم هم دشمن محسوب می شیم
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    واقعا بازی کثیفی رو راه انداختند چند سال دیگه خیلی از این افراد رو در تلویزیون های اونور آب می بینیم
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    تا دیروز که رادیکال و بی شناسنامه بودیم! الان شدیم کثیف؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس