روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز پنج‌شنبه را با تمرکز بر حضور نیروهای سیاسی اصلاحات در نمایشگاه مطبوعات و پیش‌بینی‌های آنان نسبت به چگونگی حضور جریان اصلاحات در انتخابات آتی و همچنین دادگاه بابک زنجانی اختصاص دادند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

پروژه انتخاباتی خاندان هاشمی برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان/ تصمیم اصلاح‌طلبان؛ حمله به سامانه وحدت اصولگرایانروزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز پنج‌شنبه را با تمرکز بر حضور نیروهای سیاسی اصلاحات در نمایشگاه مطبوعات و پیش‌بینی‌های آنان نسبت به چگونگی حضور جریان اصلاحات در انتخابات آتی و همچنین دادگاه بابک زنجانی اختصاص دادند.

از سوی دیگر این روزنامه‌ها با وجود بیان اوج همگرایی در بدنه اصلاحات با تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات، هشدارهای «جدی» پیرامون واگرایی در اردوگاه چپ نشینان سیاست کشور می‌دهند گویا در محافل غیررسمی اصلاحات نغمه‌های ناموزون نسبت به این نهاد مشورتی شنیده شده است.

پروژه انتخاباتی خاندان هاشمی برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان/ تصمیم اصلاح‌طلبان؛ حمله به سامانه وحدت اصولگرایانبه‌طورکلی آنچه می‌توان درباره خطوط روزنامه‌های امروز اصلاحات گفت، در محورهای زیر خلاصه می‌شود:

1. تلاش روزنامه دولتی ایران برای پررونق نشان دادن نمایشگاه مطبوعات

2. بررسی پرونده بابک زنجانی

3. هجمه سیاسی به صداوسیما به بهانه توهین به آذری‌زبان‌های کشور با وضعیت عذرخواهی رییس سازمان صداوسیما

4. بررسی علل عدم حضور حزب اعتدال‌وتوسعه در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات

5. مانور بر دادگاه علی مطهری در شیراز

6. تلاش برای نشان دادن همگرایی تمام‌عیار با تشکیل شورای عالی اصلاحات در اردوگاه اصلاحات

7. لایحه دولت برای شفاف‌سازی مالی نامزدهای انتخابات

8. کادر سازی از نیروهای جوان اصلاحات

اسفند انتخاباتی خانواده هاشمی رفسنجانی

«هاشمی‌ها» عزم جدی برای حضور در انتخابات دارند؛ فرزندان و پدر خود را برای انتخابات آماده می‌کنند؛ فائزه، فاطمه و محسن هاشمی نمایشگاه مطبوعات بدون منتقدان را بهترین مکان برای اعلام حضور خانوادگی در انتخابات انتخاب کردند اما پدر از عدم نگرانی از انتخابات سخن می‌گوید و به مانند سبک سیاست‌ورزی منحصر به فردش دوگانه «می‌آیم/ نمی‌آیم» روایت می‌کند اما او می‌آید همانند فرزندان خود.

پروژه انتخاباتی خاندان هاشمی برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان/ تصمیم اصلاح‌طلبان؛ حمله به سامانه وحدت اصولگرایانهاشمی‌ها بعد از حضور مهدی هاشمی در زندان اوین خواهان حضور در مناصب حکومتی هستند بنابراین اسفند امسال روزهای مهمی برای خانواده سیاسی هاشمی رفسنجانی است؛ آنان اسفند انتخاباتی برای خود رقم زدند تا «انتقام» محکومیت مهدی هاشمی را از تربیون مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان بگیرند.

در همین راستا گروه سیاسی روزنامه شرق نوشت: «پای فرزندان آیت‌الله هاشمی یکی‌یکی به انتخابات باز می‌شود. اول محسن و حالا هم فاطمه و فائزه اعلام آمادگی کرده‌اند. اگرچه هیچ‌یک به طور رسمی نگفته‌اند که نامزد خواهند شد، اما گفته‌اند اگر قرار بر حضور باشد، از تهران می‌آیند. بااین‌حال محسن احتمال حضورش را به تصمیم جمعی اصلاح‌طلبان که برای انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند، واگذار کرده است. فاطمه، اولین و محسن، دومین فرزند آیت‌الله هاشمی هستند که به نظر می‌رسد عزم جدی برای حضور در انتخابات مجلس دهم دارند. نام فاطمه برای حضور در رقابت‌های سیاسی شاید برای اولین‌بار است که این‌طور و به صورت جدی مطرح می‌شود. اولین‌بار غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، بود که نه‌تنها از حضور فاطمه هاشمی خبر داد بلکه از سرلیستی او در صورت عدم حضور ناطق نوری خبر داده بود.»

تصمیم زنجیره‌ای‌ها؛ حمله به سامانه وحدت اصولگرایان

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات تصمیم حمله به سامانه وحدت اصولگرایان را با جدیت تمام گرفته‌اند؛ روزنامه شرق ابتدا به حزب موتلفه اسلامی حمله کرد؛ این روزنامه مدعی شد که نیروهای سیاسی حزب کهنه‌کار موتلفه از آموزه‌های سیاسی مرحوم عسگراولادی عبور کرده‌اند و پایداری‌ها عقد اخوت بسته‌اند. از سوی دیگر روزنامه آرمان امروز به جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی حمله کرد و با اطلاعات غلط در جهت القای همکاری این جمعیت سیاسی تحول‌خواه با احمدی‌نژاد و جبهه پایداری برای بازگشت به مقطع زمانی قدرت آنان یعنی سال 1384 شد و حالا نوبت روزنامه اعتماد است که از شکاف در راست سنتی روایت کند و آن را عامل اختلاف در بدنه اصولگرایان القا نماید.

پروژه انتخاباتی خاندان هاشمی برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان/ تصمیم اصلاح‌طلبان؛ حمله به سامانه وحدت اصولگرایانگروه سیاسی روزنامه اعتماد نوشت: «موتلفه‌ای‌ها شاید بیش از هر زمان دیگری تلاش دارند تا نقش واسطه خیر را برای اصولگرایان بازی کنند. سیاستمداران این حزب کهنه‌کار خوب می‌دانند که گفتمان و مدیریت اصولگرایی در خطر انهدام و اسقاط قرار گرفته و از همین رو هم و غمشان را برای ساماندهی راست کیشان سیاسی به میدان آورده‌اند. مدیران این حزب با همه احزاب و گروه‌های جناح راست از تندرو گرفته تا میانه‌رو نشست انتخاباتی گذاشته‌اند. حتی با علی لاریجانی‌ای که به نظر می‌آید دیگر علاقه‌ای به همکاری تشکیلاتی با اصولگرایان ندارد و می‌خواهد این بار با استفاده از پتانسیل شخصی و فراکسیون رهروان راهش را از دیگر اصولگرایان جدا کند؛ مسئله‌ای که بیش از همه منجر به ترس اصولگرایانی همچون موتلفه شده و آن‌ها را وادار کرده تا به دیدار لاریجانی برود»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • حسن ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    اگه قصد خدمت به جامعه رو داشته باشن خیلی هم خوبه جلوی غارت بیت المال رو بگیرن جلوی قرار دادهایی مثل کرسنت رو بگیرن جلوی تحریف خط امام رو بگیرن جلوی خاطره سازی از امام رو بگیرن جلوی فتنه سبز رو بگیرن جلوی بادیگاردهای هفت تیر کش رو بگیرن جلوی دهن اونهایی که گرای تحریم بیشتر به دامریکا رو میدادن بگیرن
  • ناشناس ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    دقیقا کیا قصد خدمت داشته باشن ؟ اگر منظور هاشمی هاست همه اینایی که نام بردی یه پای ثابتش همینان . اینا اگر قصد خدمت به مملکت رو داشتند الان به جرم اختلاس تو زندان نبودند . انقدر ساده لوح نباشید . دوره حمایت از مافیا سر اومده .
  • ناشناس ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    خانواده هاشمی باید بدانند که اگر شانس کمی برای رای آوردن در انتخابات آینده داشتن این فرصت با محرز شدن جرم مهدی در کرسنت و استات اویل و توتال و فتنه 88 از دست رفت و مردم دیگر به اینها اعتمادی ندارند .
  • ناشناس ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    انشاءالله که شورای نگهبان فتنه گرانی که در سال 88 در مقابل رای مردم ایستادند و مملکت رو به آشوب کشیدند با قدرت رد صلاحیت خواهد کرد و اجازه حضور به اینها در آینده سیاسی کشور نخواهد داد .
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    مردم ایران باید خیلی ساده باشن که اسفند ماه به این اخلال طلبا رای بدن
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    بد بخت مردمی که بیان به خاندان هاشمی رأی بدن .
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    خانواده از حالا اختلال در انتخابات را شروع کرده است
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    افساد طلبا
  • ali ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    خدایا خودت مملکت مارا از دست آقایان واخلال طلبا نحات بده و ظهور آقا امام زمان رو جلو بنداز....
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    باز سر وکله این خاندان پیدا شد !!؟ مردم تا کی باید خاندان ال هاشمی رو ببینند وتحمل کنند؟؟؟
  • ناشناس ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    افرادی مثل عارف ومطهری وپزشکیان و صادق خرازی و علی لاریجانی ...رای بالایی میاورند
  • ناشناس ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    اون پونزده تایی که مثبت دادند اصلا فهمیدین این چی گفت ؟ به نظرتون واقعا خاندان هاشمی به فکر خدمت به مردمن ؟ کدوم خدمتکاری ثروتش از اهل خونه بیشتره ؟
  • hasan ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    بر این ....هوا پرست وقدرت طلب.
  • حسین ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    گور بابای ملت ، پول نفت و قدرت و ثروت و ....مهمه یاحق
  • ooo ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام جالبه یاحق
  • ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    چرا خانواده هاشمی انقدر پر حاشیه است چانقدر ا میخواند سر زبونها باشند چرا انقدر ماجراجویند رفتند در حمایت از منافقین جلو زندان اوین تظاهرات کردند ای بابا دیگه چقدر ... ؟
  • ناصر ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    با کمال تاسف بله
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    ایشان از زبان طنز استفاده کردند.می فهمیم به کی داریم مثبت می دهیم.
  • ناشناس ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    به همین خیال باش !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس