براساس اخباری که رسیده است شاه‌آبادی به دلایل مختلفی قبول نکرد تا به خانه هنرمندان برود و در نهایت، مجید رجبی معمار که او هم به‌ سادگی حاضر به پذیرفتن این جایگاه نشد، انتخاب نهایی اعضای شورای عالی مدیران خانه هنرمندان بود.

گروه فرهنگی مشرق- چندروز پیش یکی از خبرگزاری‌هاخبری را منتشر کرد که درآن از مجید رجبی معمار و حمید شاه‌آبادی به عنوان گزینه‌های مدیریت خانه هنرمندان نام برده و نوشته بود: "باتوجه به نگاه‌هایی که در مورد لزوم هدایت بیشتر خانه هنرمندان به‌سوی یافتن شکل و ساختاری نزدیک‌تر به اصول و قواعد مذهبی و با توجه به ارتقاهایی که در جایگاه و ساختار خانه هنرمندان در دوره‌ی مدیریت سرسنگی ایجاد شد، به نظر می‍رسد افرد با تجربه‌ در حوزه‌ی فرهنگ و هنر باید در این جایگاه قرار گیرند."
همچنین با توجه به صبغه و روحیه‌ی رجبی معمار و شاه‌آبادی، نگرانی بابت توجه به مباحث ارزشی و تدینی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر در خانه‌ی هنرمندان ایران، با آمدن این دو مدیر ارزشی، به‌وجود نخواهد آمد.

شاه‌آبادی نمی‌آید، رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان شد

 براساس اخباری که رسیده است شاه‌آبادی به دلایل مختلفی قبول نکرد تا به خانه هنرمندان برود و مدیرعاملی این نهاد مهم فرهنگی را بپذیرد.
اما در سوی دیگر، مجید رجبی معمار هم اگرچه به‌ سادگی حاضر به پذیرفتن این جایگاه نشد اما از همان زمان رفتن سرسنگی نامش درصدر لسیت نامزدهای احتمالی ریاست خانه هنرمندان بود ( که از سوی رسانه ها به عنوان گمانه زنی مطرح می شد) درنهایت با توجه به جمیع جهات و پس از ارائه برنامه از سوی وی و بررسی دقیق و این برنامه ها توسط شورای عالی مدیران، رجبی معمار توانست نظر مثبت شورای عالی مدیران خانه را به‌دست آورد و  انتخاب نهایی اعضای شورای عالی مدیران خانه هنرمندان بود.

رجبی معمار رییس خانه هنرمندان می‌شود

رجبی معماردانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت و کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی است. در پیشینه کاری او، رئیس هیات مدیره مؤسسه فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، انجمن تأتر انقلاب و دفاع مقدس و شهرک سینمایی دفاع مقدس و همچنین معاون هنری بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، مدیرشبکه ۵ سیما و شبکه بازار دیده می شود.

چرا رجبی معمار انتخاب شد؟

رجبی معمار به‌واسطه پیشینه و سابقه اش از حمایت طیف گسترده‌ای از هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری و خصوصا مدیران و هنرمندان ارزشی برخوردار است و به واسطه نوع نگاه و نگرش او که مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و ایرانی است می‌تواند مشکلاتی که در شرایط کنونی در خانه هنرمندان ظهور و بروز زیادی پیدا کرده را مرتفع نماید. مشکلاتی از جمله قرارگرفتن اغلب امکانات و بخش‌های خانه هنرمندان دراختیار گرایشات شبه روشنفکر یا نوع پوشش مراجعان و افراد اصلی و پای ثابت برنامه‌ها و مواردی از این دست.


رجبی معمار رییس خانه هنرمندان می‌شود


شاید رجبی معمار باتوجه به نوع نگاه و گرایشاتش می‌تواند توازنی در اختصاص امکانات خانه به هنرمندانی با نگاه‌های مختلف را ایجاد کند و بستری مهیا نماید تا هنرمندان مذهبی و اعتدالیون و اصولگرایان و همه نگرش‌ها در این خانه امکان حضور و فعالیت پیدا کنند.

از سوی دیگر وجهه آکادمیک مجید رجبی معمارمی‌تواند هرچه بیشتر بر وجهه آکادمیک این خانه بیفزاید. اتفاقی که برای اجرایی شدنش در دوره گذشته زحمت بسیاری کشیده شد و هزینه و امکانات زیادی صرف شد تا خانه هنرمندان به مکانی تخصصی و حتی آکادمیک بدل شودکه محلی هم برای رشد و پرورش دانشجویان هنر باشد. حالا شاید با آمدن رجبی معمار این روند شدت و سرعت بیشتری بگیرد و فضای تخصصی و آکادمیک خانه نه‌تنها بماند که حتی گسترده‌تر شود و این ویژگی خانه برای تمام ادوار آینده نیز نهادینه شود.

و اما یک ویژگی دیگر که اهالی فرهنگ و هنر را به سوی رجبی معمار کشانده است، ارتباطات و نفوذ قابل توجه اوست.  مجید رجبی معمار در پست‌های مختلفی از جمله در حوزه تئاتر و سینما فعالیت کرده است تعامل مناسبی با وزارت ارشاد دارد و از سویی با مدیران صدا و سیما به‌واسطه سمت‌هایش در آنجا رابطه حسنه‌ای دارد و باز باتوجه به اینکه در حوزه‌های اقتصادی و بخش‌هایی مانند وزارت نیرو و... هم سوابق  مدیریتی دارد روابط خوبی با مدیران اقتصادی و مسولان اجتماعی و نیز  با شهردار تهران- دکتر قالیباف – و اعضای شورای شهر تهران دارد که می‌تواند به جذب سرمایه بیشتر برای فعالیت خانه هنرمندان و هنرمندان مشغول در آن بینجامد و نوید روزهای خوبی را به هنرمندان کشور دهد.


رجبی معمار رییس خانه هنرمندان می‌شود
 
چگونگی انتخاب  مدیرعامل جدید

به گفته محمد سریر- رئیس شورایعالی خانه هنرمندان ایران -پیشنهادات به شورایعالی ارائه شد و شورایعالی بر اساس امتیازات داده شده دو تن از افرادی را که حائز بیشترین امتیازات بودند، یعنی آقایان علیرضا رضاداد و مجید رجبی معمار را به عنوان نامزدهای نهایی پست مدیریت عاملی خانه هنرمندان ایران تائید نمودند.

 در ابتدای نشست یکشنبه 17 آبان، توسط یکی از اعضای شورایعالی پیامی از آقای علیرضا رضاداد قرائت شد که در آن، ایشان اعلام کرده بودند که نظرشان این است که آقای رجبی معمار توانایی بهتری در این زمینه دارند و می توانند این سمت را بهتر اداره کنند، در نهایت شورایعالی از حسن ظن و سعه صدری که آقای رضاداد داشتند سپاسگزاری کردند و مجید رجبی معمار به اتفاق آرا از سوی افراد حاضر در جلسه به عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان ایران انتخاب شد.

نگاهی به پیشینه مدیرعامل جدید

مجيد رجبي معمار در سال 1340 در شهر ري متولد شد. تحصيلات خود را در رشته علوم ارتباطات اجتماعي ادامه داد و موفق به اخذ مدرك كارشناسي ارشد در رشته ي مديريت دفاعي گرديد. از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي همكاري نزديكي با نهادهاي انقلاب اسلامي به ويژه جهادسازندگي و سپاه پاسداران داشت. مدتي در روستاهاي محروم استان اصفهان با اين نهادها هكاري مي كرد. مدت دو سال در استان سيستان و بلوچستان فعاليت فرهنگي و هنري داشت كه از جمله اين فعاليت ها انتشار نشريه «كودك مسلمان بلوچ» است. طي سال هاي متمادي مسئوليت پشتيباني و هماهنگي تبليغات جبهه و جنگ سپاه را بر عهده داشت. راه اندازي تبليغات و انتشارات نيروي مقاومت بسيج و مركز فرهنگي سپاه از ديگر فعاليت هاي وي مي باشد. از سال 1371 با همكاري شهيد آويني و چند تن ديگر ساخت مجموعه روايت فتح را در پي گرفت. وي بعنوان رئيس هيأت مديره مؤسسه فرهنگي روايت فتح، انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس، انجمن تأتر انقلاب و دفاع مقدس و شهرك سينمايي دفاع مقدس و همچنين معاونت هنري بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس و مدير عامل بنياد فرهنگي روايت فعاليت داشته است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس