مجید رجبی معمار- مدیرعامل جدید خانه هنرمندان- در مراسم معارفه‌اش با اشاره به این‌که در جامعه به نشاط بیشتری نیاز داریم، گفت: این نشاط باید همراه با معنویت و لذت‌های شریف و پاک باشد تا بتوانیم در رابطه با مباحث اخلاقی به کار و تلاش دست بزنیم.

گروه فرهنگی مشرق- ظهر امروز در در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان  مراسم معارفه مجید رجبی معمار و تودیع مجید سرسنگی برگزار شد تا رجبی معمار رسما روی صندلی مدیرعاملی خانه هنرمندان بنشیند و دور تازه‌ای از فعالیت‌های این مدیر ارزشی آغاز شود. آن هم در نهادی که پیشتر قرابت کمتری با مفاهیم ارزشی داشته‌است.

ابتدای این مراسم تودیع مجید سرسنگی مدیرعامل سابق خانه هنرمندان بود تا او از خانه هنرمندان راهی اتاق معاونت دانشگاه تهران کنند.
 محمد سریر رئیس شورای عالی خانه هنرمندان در این مراسم به تلاش‌های مجید سرسنگی در خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: سرسنگی در 4 سال گذشته گام‌های بزرگی در خانه هنرمندان برداشت. ارتقاء کیفی و کمی از جمله پیشرفت‌هایی بود که در دوره او در خانه هنرمندان رخ داد. همچنین امکانات سخت‌افزاری خانه هنرمندان نیز در این دوره پیشرفت چشم‌گیری داشت.

نشاط همراه با ارزش‌های معنوی می‌خواهیم


سریر با اشاره به سوابق مدیر عامل جدید خانه هنرمندان نیز گفت: مجید رجبی معمار  پیش از این در سمت‌های مدیریتی مختلفی حضور داشته که همیشه و در همه جا علاقه‌مند به ارتقاء هنر و فرهنگ ایران زمین بوده است. امیدواریم ایشان در خانه هنرمندان نیز دوران درخشانی داشته باشند.

سرسنگی که در دوره مدیریتش با انتقادهای تندی مواجه بود با اشاره به این‌که تمام فعالیت‌هایش در خانه هنرمندان مستندسازی شده‌است گفت:
هم سیاستمداران باید دست از سر هنر بردارند و هم اینکه هنرمندان باید بدانند که کارشان ارزشمندتر از کار سیاستمداران است.
سخنران بعدی این مراسم مجید رجبی معمار مدیر عامل جدید خانه هنرمندان ایران بود. او از همان ابتدا موضعش را شفاف و روشن مشخص کرد و این نکته را مشخص کرد که قرار است خانه هنرمندان شکل و شمایل و سیاست و حرکتی نزدیکتر به مفاهیم ارزشی و اسلامی پیدا کند.

نشاط همراه با ارزش‌های معنوی می‌خواهیم

مدیر جدید خانه هنرمندان گفت: در ادامه «مجید رجبی‌معمار» مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ایران با اشاره به دشواری مدیریت در حوزه فرهنگ و هنر گفت: مدیریت در حوزه فرهنگ و هنر بسیار سخت و کار خاصی است، باید بین آنچه در دست هنرمندان ایران به‌عنوان انسان‌های لطیف، طناز و حساس وجود دارد و اقتضائات و مصلحت‌ها هماهنگی ایجاد کرد. خانه هنرمندان با ظرفیت‌ها،‌ امکانات و مجموعه‌ی انجمن‌هایش، جایگاه و شأنی پیدا کرده است که می‌تواند محل آرامش و آسایش هنرمندان کشور در رشته‌های مختلف باشد.

رجبی‌معمار با اشاره به این‌که ما در جامعه به نشاط بیشتری نیاز داریم، گفت: این نشاط باید همراه با معنویت و لذت‌های شریف و پاک باشد تا بتوانیم در رابطه با مباحث اخلاقی به کار و تلاش دست بزنیم. بزرگ‌ترین سرمایه هر ملت، نیروی انسانی آن است و کسانی که با ظرایف سروکار دارند که هنرمندان مملکت هستند‌، باید در جایگاه و ارزش بالاتری باشند.

نشاط همراه با ارزش‌های معنوی می‌خواهیم

وی افزود: تلاش می‌کنم ارتباطات و تعامل‌های خانه با مجموعه‌های گوناگون از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حفظ شود. خانه هنرمندان ایران به عنوان محل هم‌افزایی هنرمندان تلقی می‌شود و ان‌شاءالله بعد از این هم چنین خواهد بود.

رجبی‌معمار سپس به سابقه فعالیت خود در حوزه هنری و بنیاد روایت فتح اشاره کرد و افزود: حوزه هنری در دهه شصت که دوره طلایی فرهنگی بعد از انقلاب محسوب می‌شود بسیار تاثیرگذار بود و همچنین در دهه هفتاد بنیاد روایت شکل گرفت که ظرفیت این دو نهاد نیز  باید در کنار ظرفیت خانه هنرمندان قرار بگیرد. به این ترتیب شاهد نشاطی همراه با معنویت و ارزش‌های پاک در میان هنرمندان و نسل جوان خواهیم بود.

در بخش دیگری از این مراسم حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی دقایقی برای حاضران آواز خواند. نوربخش را در اجرای این برنامه، نوید دهقان با تک‌نواز کمانچه همراهی کرد. این برنامه در آواز ابوعطا و با شعری از حافظ اجرا شد.

در این بخش، ایازی هدایای از سوی خود و شهردار تهران به سرسنگی اهدا کرد. علی مرادخانی معاون هنری وزیر نیز هدیه‌ای از طرف خودش به سرسنگی داد. نوربخش از طرف خانه موسیقی، شهرام گیل‌آبادی از طرف مرکز ارتباطات شهرداری، براتی از طرف انجمن خوشنویسان، مسافر آستانه از طرف اداره کل هنرهای نمایشی، هدیه‌ای از طرف شهردار منطقه 6، هدیه‌ای از طرف سازمان بسیج هنرمندان و همچنین هدیه‌ای از سوی شورای عالی خانه هنرمندان ایران به مجید سرسنگی اهدا شد.

در بخش پایانی این مراسم نیز حکم مجید رجبی معمار برای مدت 2 سال از طرف محمد سریر به وی داده شد تا او به مدت 2 سال مدیر عامل خانه هنرمندان ایران باشد.

در این مراسم، برخی از چهره‌های فرهنگی مانند محمد سریر، حسین مسافر آستانه، علی مرادخانی، محمدحسین نیرومند، علیرضا سجادپور، جمشید حقیقت‌شناس، جواد بختیاری، علیرضا رضاداد، فرزاد ادیبی و بهمن نامور مطلق و  بعضی مدیران شهرداری ازجمله ایازی مشاور شهردار تهران و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس