برگزیده سومین دوره جشنواره عمار تأکید کرد: اولین مشکل خانه هنرمندان این است که اصلا هویت آن معلوم نیست و فقط به جایی مدرن و گاهی پست مدرن تبدیل شده که هیچ نسبتی، نه با مسائل مردم و کشور دارد و نه به جایی که از آن بودجه دریافت می کند.
کارگردان مستند"99 درصد" تصریح کرد: خانه هنرمندان به پاتوق افراد زاویه دار با انقلاب و نظام تبدیل شــده است. جای سوال است که شهرداری تهران چرا از بیت المال برای جایی هزینه می کند که کارش سرویس دادن به افرادی است که در آثار خود به مردم و فرهنگ کشورمان دهن کجی می کنند؟
وی با اشــاره به اینکه «مدیران فرهنگی ما عادت کرده اند که دو زیست باشــند» گفت: بســیاری از مدیران فرهنگی ما در مقابل این انتقادات پاسخ می دهند که هدفشان از باج دادن به افراد زاویه دار با نظام، جذب حداکثری است. این ادعا، برای بسیاری از مدیران فرهنگی ما تبدیل به دکان دو نبش شــده است. یعنی از یک طرف از افراد زاویه دار با نظام، به عنوان پله ای برای رسیدن به سطوح بالاتر مدیریتی استفاده می کنند و از طرف دیگر با برخی ادعاهای ارزشی، سعی دارند تا جلوی انتقادات را بگیرند.
دو زیستی مدیریت فرهنگی در خانه هنرمندان خیلی زیاد بوده است. یــزدی در پایان گفت: به نظرم مدیریت خانه هنرمندان باید تکلیف را با خودش مشخص کند. آیا قصد دارند باز هم میزبان افراد بدسابقه و زاویه دار با نظام باشند یا به فعالیت های هنری مرتبط با مردم بپردازند؟