محسن یزدی، مدیرمرکز مستند حوزه هنری اعتقاد دارد تغییری در شیوه مدیریت خانه هنرمندان اتفاق نمی‌افتد مگر این‌که مدیریت جدید خانه هنرمندان تکلیف خودش را مشخص کند که آیا قصد سرویس دادن به افراد زاویه دار با نظام را دارد یا قصد دارد در خدمت مردم و فرهنگ کشور باشد؟

گروه فرهنگی مشرق- در پی اســتعفای مجید سرسنگی، با حکم شورای عالی خانه هنرمندان، مجید رجبی معمار به عنوان رئیس جدید این مرکز انتخاب شد. رجبی معمار پیش از این مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو و رئیس شبکه های بازار، تهران و جام جم بوده است. محســن یزدی، مستندساز و مدیر مرکز مســتند سوره در گفتگو با کیهان گفت: بعید است که در مدیریت جدید خانه هنرمندان، اتفاق جدیدی رخ بدهد و شــاهد تحول در این مرکز باشــیم. مگر اینکه هویت خانه هنرمندان مشــخص شود و مدیریت جدید، تکلیف خودش را مشــخص کند.

دو زیستی مدیریت فرهنگی در خانه هنرمندان خیلی زیاد بوده است

برگزیده سومین دوره جشنواره عمار تأکید کرد: اولین مشکل خانه هنرمندان این است که اصلا هویت آن معلوم نیست و  فقط به جایی مدرن و گاهی پست مدرن تبدیل شده که هیچ نسبتی، نه با مسائل مردم و کشور دارد و نه به جایی که از آن بودجه دریافت می کند.

کارگردان مستند"99 درصد" تصریح کرد: خانه هنرمندان به پاتوق افراد زاویه دار با انقلاب و نظام تبدیل شــده است. جای سوال است که شهرداری تهران چرا از بیت المال برای جایی هزینه می کند که کارش سرویس دادن به افرادی است که در آثار خود به مردم و فرهنگ کشورمان دهن کجی می کنند؟

دو زیستی مدیریت فرهنگی در خانه هنرمندان خیلی زیاد بوده است

وی با اشــاره به اینکه «مدیران فرهنگی ما عادت کرده اند که دو زیست باشــند» گفت: بســیاری از مدیران فرهنگی ما در مقابل این انتقادات پاسخ می دهند که هدفشان از باج دادن به افراد زاویه دار با نظام، جذب حداکثری است. این ادعا، برای بسیاری از مدیران فرهنگی ما تبدیل به دکان دو نبش شــده است. یعنی از یک طرف از افراد زاویه دار با نظام، به عنوان پله ای برای رسیدن به سطوح بالاتر مدیریتی استفاده می کنند و از طرف دیگر با برخی ادعاهای ارزشی، سعی دارند تا جلوی انتقادات را بگیرند.

دو زیستی مدیریت فرهنگی در خانه هنرمندان خیلی زیاد بوده است. یــزدی در پایان گفت: به نظرم مدیریت خانه هنرمندان باید تکلیف را با خودش مشخص کند. آیا قصد دارند باز هم میزبان افراد بدسابقه و زاویه دار با نظام باشند یا به فعالیت های هنری مرتبط با مردم بپردازند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس