کد خبر 490777
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

نجیب رزاق نخست وزیر مالزی روز سه شنبه اعلام کرد کشورش و چین به منظور تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه، همکاری های دفاعی و نظامی را افزایش خواهند داد.

به گزارش مشرق، نجیب رزاق در دیدار با چانگ وانکوان Chang Wanquan وزیر دفاع چین گفت روابط دوستانه چین - مالزی اکنون در بهترین سطح قرار دارد و سران دو کشور بارها با یکدیگر دیدار کرده اند و دو طرف به دنبال تقویت و تحکیم روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله روابط تجاری، اقتصادی، مالی و فرهنگی هستند.

رزاق خاطر نشان کرد روابط بین ارتش های چین و مالزی به سرعت در حال توسعه است.
وی ابراز امیدواری کرد دو طرف به تلاش های خود برای تبادلات سطح بالاتر و همکاری های عملگرایانه به منظور پیشبرد روابط دفاعی دو جانبه ادامه دهند.

چانگ وانکوان در سفری رسمی برای شرکت در نشست وزیران دفاع اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ سه آن و شرکای گفتگوی آن، از جمله چین، آمریکا، روسیه و ژاپن در مالزی به سر می برد.

نجیب رزاق به عنوان رئیس امسال آ سه آن اعلام کرد صلح و ثبات منطقه ای و همچنین روابط دوستانه با چین و دیگر همسایگان پایه و اساس توسعه کشورهای عضو آ سه آن است.
وزیر دفاع چین نیز به نوبه خود گفت چین و مالزی به عنوان دو کشور همسایه شاهد تبادلاتی نزدیک با یکدیگر در سال های اخیر بوده اند. دو کشور از ارتباطی موثر و اعتماد متقابل برخوردارند و مایلند به یکدیگر کمک کنند.

چانگ وانکوان خاطر نشان کرد پایه و اساس روابط دو جانبه بین چین و مالزی مستحکم تر شده است.

وی افزود چین مایل است فعالانه موافقتنامه های به دست آمده توسط سران دو کشور را اجرا کند و ارتباطات و همکاری ها را در زمینه ها و سطوح مختلف بین ارتش های دو کشور تقویت کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس