کد خبر 483624
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

رییس شرکت هواپیماسازی بوئینگ گفت که شرکت بوئینگ با استقبال از طرح 'نارندرا مودی' نخست وزیر هند برای ساخت هواپیما در داخل این کشور، آماده ساخت هواپیمای جنگنده ، بالگرد چینوک و آپاچی در هند است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع هند پیش تر اعلام کرده بود براساس توافق های صورت گرفته با امریکا، هند 22 فروند بالگرد آپاچی و 15 فروند بالگرد شینوک به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون دلار از آمریکا خریداری می کند.

این معامله که پیش از سفر 'نارندرا مودی' نخست وزیر هند به آمریکا انجام شده است را می توان تلاش دو کشور برای تقویت روابط دفاعی با یکدیگر تلقی کرد.

روزنامه انگلیسی زبان 'تایمز او ایندیا' امروز شنبه به نقل از 'جیمز مک نرنی' رییس شرکت بوئینگ با اشاره به اهمیت مشارکت این شرکت در ساخت بالگرد در هند افزود: ساخت در هند به ویژه برای صنایع حساس باعث می شود که هند قادر شود از این فناوری در بخش های دیگر نیز استفاده کند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم هند در صنعت هوانوردی غیرنظامی افزود: پیش بینی می شود که هند در سالهای آینده به یک هزار و 800 فروند هواپیما نیاز داشته باشد.

رییس شرکت بوئینگ گفت که این شرکت علاقمند به همکاری با هند در زمینه فناوری هوافضا است.

وی مشخص نبودن وضعیت مالیات ها و طولانی بودن روند رسیدگی به اختلافات را از جمله موانع همکاری دو طرف عنوان کرد و خواستار رفع آنها شد.

طرح 'ساخت در هند' برای نخستین بار از سوی 'نارندرا مودی' نخست وزیر این کشور برای تشویق شرکت های خارجی به سرمایه گذاری و انتقال فناوری در هند اعلام شد.

تاکنون بسیاری از کشورها از جمله امریکا، ژاپن ، چین ، استرالیا و روسیه علاقمندی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    پس کلا اینا با بمب اتم مشکل ندارن و با اسلام مشکل دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس