کد خبر 490856
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه «مرگ بر آمریکا» شعار قاطبه ملت ایران است، گفت: ما باید آنقدر قوی شویم که آمریکا یا مقابل ما کوتاه بیاید یا ماهیت خود را تغییر دهد.

به گزارش مشرق، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز یوم الله ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول تاریخ ایران، آمریکا به ملت ایران خیانت و از شاه معدوم حمایت کرد و ظلم های گسترده‌ای را به ملت ما روا داشت و همین باعث شد جوانان سفارت آمریکا را در ۱۳ آبان ۵۸ تسخیر کنند.

وی افزود: پس از تسخیر سفارت آمریکا مشخص شد این سفارتخانه کار جاسوسی انجام می داده و به سیاستمداران نفوذ می کرده به همین دلیل دانشجویان ناچار شدند گروگان‌ها را تا ۴۴۴ روز در این سفارتخانه نگه دارند.

توکلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به توافق هسته ای ایران و آمریکا آیا هنوز مردم شعار «مرگ بر آمریکا» را می خواهند؟ گفت: قاطبه مردم خواهان شعار «مرگ بر آمریکا» هستند البته این شعار مخالفانی هم در داخل کشور دارد. «مرگ بر آمریکا»، مرگ بر مردم آمریکا نیست بلکه مرگ به سیاست هایی است که روحیه سلطه‌طلبی و تمامیت‌خواهی هیات حاکمه آمریکا است.

نماینده مردم تهران در پاسه به سوال دیگری مبنی بر اینکه مردم از برگزاری هر ساله مراسم ۱۳ آبان چه پیامی را می خواهند به جهان اعلام کنند، توضیح داد: ما می گوییم تا وقتی آمریکا زور می‌گوید و می خواهد منابع ما را غارت کند، با آن خوب نیستیم. ما باید آنقدر قوی شویم که آمریکا یا مقابل ما کوتاه بیاید یا ماهیت خود را تغییر دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس