کد خبر 490861
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

دادستان کل کشور آمریکا را مصداق شیطان بزرگ دانست و اظهار داشت: 13 آبان نماد و حقیقت چند نکته اساسی است که اولین آن طمع ورزی امریکا بود که در قانون کاپیتولاسیون نمایان شد.

رئیسی: آمریکا مصداق شیطان بزرگ استبه گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور طی سخنانی در تجمع بزرگ ضدآمریکایی مردم تهران که بمناسبت 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در حال برگزاری است، اجتماع امروز را عظیم تر و با شکوه تر از هرسال دانست و گفت: قرآن کریم علل پیدایش استکبار را خود بزرگ بینی و غرور و باور نداشتن به معاد عنوان کرده است.

وی افزود: استکبار در یک کلمه به معنی مخالفت در برابر آیات روشن و فرامین حضرت حق است و شیطنت و تفرعن می‌تواند در هر فرد و اجتماعی بروز و ظهور داشته باشد چه در یک نظام چه در یک حزب و چه در یک فرد.

دادستان کل کشور، آمریکا را مصداق شیطان بزرگ دانست و اظهار داشت: 13 آبان حاوی نماد و حقیقت چند نکته اساسی است که اولین آن طمع ورزی امریکا بود که در قانون کاپیتولاسیون نمایان شد.

رئیسی ادامه داد: این قانون ظالمانه که نشانه رویکرد ارباب رعیتی امریکا در قبال ملت ایران بود ؛نماد روح تعدی و تجاوز امریکایی هاست و این امام بزرگوار بود که فریاد مخالفت با این قانون را بلند کرد و این خروش امام(ره)، مردم و دانش آموزان بود که طومار استکبار را در هم پیچید.

وی با بیان اینکه سفارت امریکا بدنبال نفوذ و دخالت از دست رفته خود در ایران بود، گفت: دانشجویان با تسخیر این لانه، انقلاب دوم را رقم زدند.

دادستان کل کشور افزود: آنچه موجب زنده ماندن 13 آبان شده، رودررویی حق و باطل و برملا شدن هویت استکبار است.

وی گفت: اگر بخواهیم جنایات امریکا را مطرح کنیم، کیفرخواست بلندی می‌شود

رئیسی، کشتار سیاهپوستان در امریکا، برده داری جدید، نقض آشکار حریم خصوصی و حقوق بشر، جنایات علیه مردم عراق و افغانستان، وضعیت زندانهای ابوغریب و عراق و افغانستان و کالیفرنیا و حمایت مستقیم از رژیم صهیونیستی را برخی جنایات رژیم آمریکا دانست و گفت: تا دیروز امریکای لاتین و افریقا را شنود می‌کردند ولی الان صدای اروپایی ها هم درآمده است.

دادستان کل کشور با اشاره به حوادث منطقه تصریح کرد: 7 ماه است آل سعود با حمایت مستقیم آمریکا بزرگترین جنایات را در یمن می کند. در زمینه نقض حقوق بشر، امریکا طبق اسناد رسمی بین المللی و حقوق بشر بالاترین سطح را دارد لذا این تنفر از نظام استکباری و سر دادن شعار مرگ بر امریکا از عمق جان بر می‌خیزد و امروز همه دنیا این فریاد عقلانی، منطقی و الهی حسین(ع) یعنی «هیهات منا الذله» را شنیده اند.

وی به برخی اقدامات آمریکا علیه ملت ایران مانند مصادره اموال جمهوری اسلامی، کوتای نوژه، هجوم نظامی، حمله به کشتی ها و سکوهای ایران، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، اعمال تحریم های ظالمانه، طراحی جنگ نرم، ساختن فیلمهای ضد اسلامی و ضد ایرانی و به شهادت رساندن تعداد زیادی از مردم و مسولین توسط منافقین و نیز پناه دادن به دشمنان ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا از هرگونه فتنه و آشوب در ایران بخصوص در سالهای 78 و 88 حمایت کرد.

دادستان کل کشور گفت: مثلث شوم امریکا، اسرائیل و انگلیس اقدامات زیادی علیه نظام جمهوری اسلامی داشته اند و روزی فرا می‌رسد که در دادگاه بین المللی پاسخگوی جنایات و اقدامات خود باشند.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز با گذشت 36 سال، بیش از همه زمانها اقتدار و امتداد راهبردی اقتدار نظام را در عالم داریم و معتقدیم هرکس در یمن و سوریه و ... ندای حق طلبی دارد، امتداد راهبردی نظام اسلامی است.

وی در عین حال آل سعود را امتداد راهبردی استکبار و دست امریکا در منطقه دانست و گفت: هرچه بلا و مشکل در منطقه داریم از آل سعود و ایادی امریکا در منطقه است.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز با خطر نفوذ بویژه در حوزه فرهنگی مواجهیم، گفت: برخی دنبال حساسیت زدایی از مردم و مسولین در برابر نظام سلطه و امریکا هستند بنابراین بعد از برجام حتما باید به مسایل فرهنگی و محصولات امریکایی و سبک زندگی امریکایی توجه شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر آنها در نفوذ سیاسی بدنبال اثر گزاری در چهره های سیاسی هستند تا در نظام اسلامی تغییر ایجاد کنند.

دادستان کل کشور افزود: به مذاکره کنندگان می‌گفتیم باید با نفرت و خشم نسبت به امریکا در مذاکرات حاضر شوند و آمریکا را دشمن خود بدانند.

وی با بیان اینکه ما هرگز سر سازش با امریکا نخواهیم داشت، به موضوع بازداشت برخی عناصر جاسوس و قلم بدستان امریکایی توسط سپاه اشاره کرد و افزود: پیام ما و مسئولان این است که تحت هیچ شرایطی اجازه نفوذ امریکایی ها در هیچ حوزه ای را نخواهیم داد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیداری در کشورهای اسلامی ز بین نرفتنی نیست، افزود: این بیداری برخاسته از هوشیاری و بصیرتی است که از برکت خون شهدا ایجاد شده است و نشان می دهد ملتهای مسلمان بیدار شده اند و این نوید دهنده اتحاد جماهیر اسلامی و به زیر کشیدن نظام سلطه را می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما سند برجام را در گرو عمل به شرایط رهبری میدانیم و این این شرایط رمز مصونیت برجام است.

دادستان کل کشور گفت: دشمن دنبال این بود تا نفوذ خود را از طریق سند برجام دنبال کند اما رهبری با این شرایط راه نفوذ آنها را سد کردند.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: ملت ایران با تبعیت از تدابیر رهبری، اجازه هیچ نفوذ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به دشمن نخواهد داد و ضدیت با استکبار را هیچگاه کنار نمی گذارد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس