یک روزنامه اسپانیایی مصاحبه‌ای را با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور کشورمان منتشر کرده و مطلبی را به نقل از ایشان درباره رئیس جمهور سوریه نقل کرده است.

 به گزارش مشرق،روزنامه اسپانیایی "ال موندو" مصاحبه‌ای را با خانم "معصومه ابتکار"، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور کشورمان منتشر کرده است.
 
وی در این مصاحبه از بازی دوگانه برخی کشورها در مقابله با داعش انتقاد کرده است.
 
اما در بخشی از این مصاحبه، روزنامه اسپانیایی فوق دو سوال را از خانم ابتکار پرسیده و جوابهایی را از ایشان نقل کرده است.
 
یکی از سوالها این است که «آیا بشار اسد، رئیس جمهور سوریه باید به خاطر مرگ هزاران غیرنظامی در کشورش پاسخگو باشد؟». پاسخ خانم ابتکار به این سوال، اینگونه نقل شده است: «همه سیاستمداران، هر کدام از آنها باید بخاطر اقدامات و تصمیماتشان پاسخگو باشند. همه.»
 
سوال دیگری که پرسیده شده این است که «آیا شما معتقد هستید که بشار اسد باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود؟». پاسخ خانم ابتکار به این سوال نیز اینگونه نقل شده است: «من فکر می‌کنم که همه ما روزی مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت.»
 
با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم و وزیر خارجه کشورمان همواره سیاست مشخص و واحدی را در خصوص موضوع سوریه و مبارزه با تروریستهای تکفیری داشته‌اند، اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا خانم ابتکار ارائه چنین پاسخ‌هایی را به سوالات فوق روزنامه اسپانیایی را تایید می‌کند؟ چونکه این پاسخ در تضاد با مواضع دولت محترم و نظام جهوری اسلامی است که ملت سوریه را قربانی اقدامات تروریستهای مورد حمایت برخی کشورهای منطقه و برخی کشورهای غربی می‌دانند؛ نکته‌ای که خود خانم ابتکار هم در بخشی از مصاحبه‌شان تحت عنوان "بازی دوگانه برخی کشورها در مبارزه با داعش" عنوان می‌کنند. این تضاد در پاسخ به سوالها، سوالی را در ذهن مخاطبان مطرح می‌کند که آیا پاسخ‌های مزبور اشتباه در ترجمه یا انتقال مطلب بوده یا اینکه معاون محترم رئیس جمهور آنها را تایید می‌کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ناشناس ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    قطعا در حال حاضر گفته خواهد شد که در ترجمه اشتباهی شده یا مطلب به طور کامل منتشر نشده.
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    سایت مشرق ! بغض و کینه شما ، آتش جهنم شماست
  • Ali ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    دریاچه ارومیه آب و هوای خوزستان قطع جنگلهای شمال راهکار برای آلودگی هوا خانم ابتکار این ها به شما مربوط است نه صحبت های سیاسی!!!
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    آخه سوریه به ایشون چه ربطی داره ؟
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    راست ميگه همه مسؤول هستند مگر اقاي أسد نعوذ بالله معصوم هستند كه همه اعمالشان حق باشد و مورد سوْال و قضاوت قرار نگيرند !؟
  • علی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    میدونی بعضی وقتا خیلی چرت میگی مشرق خیلی احمق این جواب بسیار زیبا و درست بودهخ وقتی همه ی ما باید جوابگو باشیم لابد روزنامه نگار اسپانیایی هم باید جوابگو باشه نه لزوما اقای اسد
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    خب،الحمدلله که تمام مشکلات زیست محیطیمون حل شده و مسئولان از سر بی کاری تو همه زمینه ها اظهار فضل میکنند
  • ریاستی ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    ایشون زیادی به امور خارج از حوزه کاری اش نمیپردازه؟
  • اصلاح طلب مادام العمر ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    مگر خانم ابتکار وکیل مدافع بشار اسد است که مسئولیت دفاع از عملکرد ایشان را داشته باشد؟ اتفاقا پاسخهای ایشان کاملا دیپلماتیک می باشد
  • ناشناس ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    خب همین مشکله . به ایشون چه ربطی داره که درباره سیاست اظهار نظر میکنه ؟ ایشون بهتره بره نگران گرد و خاک خوزستان و پلنگ ایرانی باشه ! هر چند حرف زدن با اصلاح طلب جماعت خودش بزرگترین اشتباست .
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    مشرق تو هم فقط بلدی نظر اصلاحات چیا رو بذاری پس نظر مارو چرا که نه توهین داشت نه غلط بود منتشر نمیکی اما اهانت اینارو راحت منتشرش میکنی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس