کد خبر 489918
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

در پی انتشار اسنادی از سوءمدیریت ابتکار در سازمان محیط زیست، برخی حامیان وی اقدام به جمع‌آوری امضا برای دادخواست، خطاب به رئیس‌جمهور کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حامیان و هم‌فکران سیاسی معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست بنا به اعلام خودشان، پتیشنی را راه‌اندازی کرده‌اند که آدرس اینترنتی آن را برای امضا در پورتال رسمی سازمان محیط زیست قرار داده‌اند.

پتیشن یا دادخواستی خطاب به رئیس جمهور که تاکنون تنها 88 نفر آن را امضا کرده‌اند و هویت تعدادی از امضاکنندگان اصلاً مشخص نیست.

این در حالیست که 600 سازمان مردم‌نهاد زیست محیطی وجود دارد که کافی بود مؤسس هر کدام از این سازمانها اعلام حمایت از عملکرد فعلی ابتکار می‌کردند و حداقل 600 امضا جمع می‌شد!

متوسل شدن به این روش‌ها برای بقا در ریاست یک سازمان در حالی‌که صورت خوشی در انتصابات و برکناری‌ها ندارد اما ابتکار به جای اعلام برائت از این روشی که به کار گرفته شده، با انتشار خبری حتی آدرس جمع‌آوری این امضاها را هم اعلام کرده است.

 

ابتکار برای بقا دست به دامن حامیانش شد +سند

 

متن این پتیشن یا دادخواست به رئیس جمهور به این شرح است:

"جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و آرزوی توفیق

احتراما، ما جمعی از فعالان، متخصصان و کارشناسان محیط زیست، ضمن قدردانی از انتخاب شایسته شما در خصوص ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار، به استحضار می رسانیم مشکلات معیشتی، حقوقی و رفاهی کارمندان و کارشناسان و محیط بانان آن سازمان و ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر کشور و در راستای بهبود حفاظت و حراست از محیط زیست ایران، نیازمند توجه و رسیدگی بیش از پیش می باشد.

همانطور که مستحضر هستید وضعیت منابع و محیط های طبیعی، گونه های ارزشمند حیات وحش این مرز و بوم و سایر موضوعات محیط زیست، طی سالهای اخیر با چالشهای فراوانی روبرو بوده است و ساماندهی این موضوعات نیازمند اقتدار و شرایط پایدار تری در سازمان حفاظت محیط زیست می باشد. درخواست ما از محضر محترم جنابعالی آن است که از سیاسی شدن درخواستها، انتقادات، مباحث تخصصی و انتظارات خانواده محیط زیست ایران از سازمان متولی، جلوگیری فرمایید.

ما، امضا کنندگان این نامه، بر این باوریم که عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست طی دو سال گذشته به طور کلی مثبت بوده و روند رو به بهبودی را طی می نماید. جا به جایی و تغییرات مدیریتی در سطح ریاست سازمان و در شرایط کنونی، تحول بزرگی را در اقدامات در دست انجام آن سازمان در سطوح مختلف و در سراسر کشور ایجاد نموده و سبب متوقف شدن اقدامات مثبت در حال انجام و اتلاف زمان بیش از پیش می گردد که این امر می تواند آسیب جدی به پیکر نحیف محیط زیست ایران وارد نماید. بر این اساس، تقاضای ما از مجموعه دولت آن است که ضمن حمایت از ریاست کنونی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان تحت مدیریت ایشان، جهت رفع مشکلات کارمندان و بهبود شرایط محیط زیست کشور، یاری و همکاری نمایند. بدیهی است با توجه به ماهیت تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست، انتظار می رود متخصصین در رشته های مربوطه بتوانند نظرات و انتقادات خود را به این سازمان صرفا جهت بهبود عملکرد آن و بدون نگرانی از انحراف نقدهای مطروحه و بهره برداریهای سیاسی از موضوعات، ابراز نمایند. همچنین، حقوق کارکنان آن سازمان به منظور اعلام خواسته های صنفی و بیان انتقادات و نظرات خود در فضایی مناسب محفوظ باشد. از توجه و حمایت شما سپاسگزاریم."

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس