مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین گفت: این هزار مبلغ در نقاط مرزی و طول مسیر پیاده‌روی اربعین استقرار خواهند یافت تا به زائران ایرانی در زمینه‌های بهداشت، امداد، امنیت و احکام ویژه سفر اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش مشرق، حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین ضمن اعلام برپایی گردهمایی یک روزه مبلغان اربعین اظهار داشت: این گردهمایی آموزشی – توجیهی برای حدود هزار مبلغ در روزهای 14 آبان در اهواز و 21 آبان در قم برگزار می‌شود.

وی افزود: این هزار مبلغ در مرز ایران و عراق و همچنین در طول مسیر پیاده‌روی اربعین استقرار خواهند یافت تا به زائران ایرانی در زمینه‌های بهداشت، امداد، امنیت سفر، احکام ویژه سفر و مباحث معرفتی اطلاع‌رسانی کنند.

احمدی توضیح داد: بخشی از این مبلغان در مکان‌های مشخص مستقر شده و در خدمت زائران خواهند بود اما بخشی دیگر با زائران اربعین همراه می‌شوند و در طول مسیر پاسخگوی سئوالات خواهند بود.

وی تصریح کرد: همه مبلغان اعزامی اربعین از برادران هستند و این هزار مبلغ روحانی با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی حوزه ساماندهی شده‌اند و اگر چه مبلغ خواهر در میان آنها نیست اما قادر به پاسخگویی به سوالات بانوان نیز خواهند بود.

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در خصوص برنامه روایتگری اربعین گفت: 40 راوی آموزش دیده به صورت‌های متنوعی از جمله پرده‌خوانی یا با استفاده از ویدئو پروژکتور به زبان‌های فارسی و عربی به روایتگری حوادث واقع شده بر خاندان عصمت و طهارت(ع) از عصر عاشورا تا اربعین خواهند پرداخت.

وی استفاده از نرم‌افزار تولیدی این کمیته ویژه روایتگری را از دیگر امکانات پیش‌بینی شده برای این برنامه برشمرد و توضیح داد: این نرم‌افزار برای اجرای روایتگری طی زمان 8 دقیقه‌ای طراحی شده و در طول روز چندین بار تکرار خواهد شد و علاوه بر آن روایتگران با برنامه‌های 20 الی 50 دقیقه‌ای قادر به تکرار 4 الی 8 بار روایتگری هستند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: روایتگران در مرز ایران و عراق، در مکان‌های مشخص شده در طول مسیر و در موکب‌های مستقر می‌شوند تا به توجه به تکرار برنامه بتوانند به همه علاقه مندان این برنامه خدمت‌رسانی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس