احمد نجفی، بازیگر نقش تیمسار رزم‌آرا در سریال «معمای شاه»، از چگونگی روایت و تاثیرگذاری آثار تاریخی بر مخاطبان گفت.

به گزارش مشرق، احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص نقش خود در مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» و جزئیات آن گفت: در «معمای شاه» نقش رزم‌آرا را ایفا می‌کنم. در این مجموعه تلویزیونی از زمانی که رزم‌ آرا به عنوان یک نظامی از طریق روابط خود با اشرف به قدرت می‌رسد تا زمانی که در مجلس شورای ملی ترور می‌شود، به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد: «رزم‌آرا» شخصیتی بوده که با انگلیس‌ها و روس‌ها روابط داشته و حتی گمانه‌هایی وجود داشته مبنی بر اینکه در ترور شاه هم دست داشته است. اما به تمام جزئیات و وقایع مرتبط با او پرداخته نمی‌شود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «کارآگاه علوی» بیان کرد: در حال حاضر 2 الی 3 سکانس دیگر از کار من در «معمای شاه» باقی مانده است. لوکیشن‌هایی که در آن‌ها حضور داشته‌ام، شهرک سینمایی غزالی، کاخ سعد‌آباد، مجلس شورای ملی بوده‌اند.

وی در مورد همکاری با ورزی اظهار داشت: این سومین تجربه همکاری من با ورزی است. کار کردن با او را دوست دارم. ورزی انسان بسیار دقیقی است. او به شکلی سخت‌گیرانه رفتار می‌کند و شاید به همین دلیل است که به این اندازه کار به طول انجامیده است. او حتی به ریزه‌کاری‌ها نیز دقت زیادی دارد. او دارای دانش و سواد کافی است. برای این کار 100 قسمتی زحمات فراوانی کشیده است. به طور کل ما دوستانی هستیم که با هم کار هم می‌کنیم.

احمد نجفی تصریح کرد: گریم در این مجموعه نیمه سنگین بود. کار شهرام خلج در «معمای شاه» خیلی سنگین بود. او سال‌هاست که کار می‌کند. به این نوع روابط و نوع نگاه‌ها آشناست. برخی از شخصیت‌ها مانند مرحوم مطهری و شاه را به خوبی از آب در آورده است.

وی عنوان کرد: هر فیلم و سریالی که ساخته می‌شود، باید بتواند ارتباط خوبی با تماشاچی برقرار کند. در این صورت است که می‌توان نتیجه گرفت که کار به شکل خوبی انجام شده است. هر کاری که ساخته و مشاهده می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که تماشاچی را با تمام مشغله‌ها در خانه جذب نماید.

نجفی ادامه داد: سازندگان باید طوری تاریخ را بسازند که متناسب با نسل پیشین و کنونی باشد. یعنی جذاب. نه حرف و حدیث که در این صورت به ضد ارزش تبدیل شده. مطلب دیگری که باید به آن توجه کرد، خروجی کار‌های تاریخی و فهمیدن نوع ارتباط با آنهاست. اینکه ما بنشینیم و یکسری مطالب را از تاریخ در آوریم، درست نیست بلکه باید مطلب مطرح شده مورد قبول تماشاچی حرفه‌ای باشد. نباید دلخوش به این موضوع باشیم که یک کلام صرف به مخاطب رسیده است.

وی بیان کرد: برخی از کار‌های تاریخی را دیده‌ایم که پول زیادی صرف آن شده است اما جواب دلخواه را نداده‌اند و درصد تماشاچیان آن‌ها کم بوده است. زیرا فقط اخبار را به صورت تاریخی منعکس کرده‌اند. به طوری که کسی آن را باور نمی‌کند. وقایع تاریخی باید با یک باورپذیری بدون شعار به اطلاع مردم برسد. از همه مهمتر باید عدالت در فیلمنامه‌نویسی و اجرا رعایت شود.

بازیگر «معمای شاه» در پایان گفت: در تاریخ باید بدانیم که با چه کسی روبرو بوده‌ایم. زیرا در این صورت است که مخاطب می‌داند چه چیزی را باید قضاوت کند. مردم ایران در تلویزیون نسبت به سریال‌هایی تاریخی شناخت کافی دارند. امیدوارم مردم ارتباط خوبی با سریال برقرار کنند. در کار‌های قبلی که در نقش «رضا‌خان» بازی کرده بودم، از جانب مردم باز‌خورد‌های خوبی را دریافت کردم. امیدوارم «معمای شاه» هم اینگونه باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس