سریال تلویزیونی «معمای شاه» با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به اظهارات اخیر «محمود کاشانی» در نامه به رئیس سازمان صداوسیما واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی این سریال تلویزیونی، فرزند آیت‌الله کاشانی در تاریخ 5 آبان 1394 با انتشار مطلبی با عنوان «اعتراض یک حقوقدان به رئیس صداوسیما درباره معمّای شاه»، ضمن اشاره به برخی مطالب در خصوص سازمان صداوسیما، در فرازهای مهمی از آن به سریال تلویزیونی معمای شاه پرداخته و عنوان‌شده بود سازندگان سریال قصد دارند بر ایستادگی آیت‌الله کاشانی در برابر مداخله بیگانگان سرپوش بگذارند! کاشانی همچنین «محمدرضا ورزی» کارگردان این سریال را به‌دروغ پردازی در سریال‌های «پدرخوانده» و «کاخ تنهایی» متهم کرده بود.

روابط عمومی این سریال تلویزیونی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تعجب از سخنان این حقوق‌دان از پیش‌داوری در خصوص سریالی که هنوز پخش نشده، در خصوص نگرانی‌های تاریخی مطرح‌شده از سوی کاشانی اعلام کرد: «طبق روال موجود در سازمان صداوسیما از زمان ساخت سریال‌های تاریخی قدیمی همچون: سربداران تا امروز، کار پژوهش و تحقیق در خصوص این آثار نه صرفاً از سوی کارگردان بلکه با حضور و همکاری مؤثر پژوهشگران و کارشناسان خبره صورت گرفته و این رسانه هیچ‌گاه به نظر و سلیقه فردی کارگردان در این موارد اکتفا نکرده است. در خصوص سریال معمای شاه نیز از مشاوره‌ها و نگاه کارشناسی افراد متخصصی همچون: موسی حقانی، خسرو معتضد و دیگر محققان بهره گرفته‌شده است.»

در پایان روابط عمومی این سریال تلویزیونی امیدوار است این‌گونه رایزنی‌ها و پیش‌داوری‌ها در خصوص این سریال تلویزیونی جایگزین نقد و تحلیل کارشناسی این سریال نشود.

پاسخ «معمای شاه» به انتقادات فرزند آیت‌الله کاشانی
متن نامه محمود کاشانی به رییس سازمان صداوسیما
چندی است صداوسیما سریالی را به نام «معمّای شاه» در دست تولید دارد و به‌تازگی تبلیغ آن از صداوسیما پخش می‌شود. آن‌چنان‌که از زیرنویس‌های تبلیغ این سریال برمی‌آید متن آن از سوی آقای محمدرضا ورزی نوشته‌شده است. این شخص از اطلاعات تاریخی درزمینه رویدادهای دوران شاه و مسائل بسیار پیچید‌ه مداخله بیگانگان در براندازی نهضت ملی ایران بی‌بهره است و قطعاً اشخاص دیگری در پشت‌صحنه تدوین فیلم‌نامه این‌گونه سریال‌ها هستند که نامی از آنان به میان نمی‌آید. پیش‌ازاین هم سریال‌های دیگری که دروغ‌پردازی‌های تاریخی بوده‌اند مانند «پدرخوانده» و «کاخ تنهایی» از صداوسیما پخش‌شده‌اند که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی در صداوسیما برای منحرف کردن ذهن ملت ایران از رویدادهای دوران نهضت ملی ایران است. در این سریال آن‌چنان‌که از تبلیغ آن برمی‌آید نقش سیاسی آیت‌الله کاشانی را نیز به میان کشیده و می‌خواهند در ایستادگی افتخارآمیز وی و دیگر پیشگامان نهضت ملی ایران در برابر مداخله بیگانگان در امور داخلی کشور ما سرپوش گذارند.

با آن‌که این‌جانب در خلال چند دهه گذشته به گردآوری اسناد تاریخ معاصر ایران پرداخته و آماده انتشار کرده‌ام ولی اعتراض من این نیست که چرا در تدوین فیلم‌نامه این سریال با من مشورت نکرده‌اند. زیرا به‌روشنی پیش‌بینی می‌کنم کارگردانان این سریال در پی بیان حقایق تاریخی نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کلهر ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 1
    عموجان تو هنوز اجازه بده یک قسمت از این سریال پخش بشه بعد شروع کن معرکه گیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس