اکبر ترکان واکنش‌های عصبی و خشنی نسبت به منتقدان دولت چه در داخل و چه در خارج از آن ابراز می‌دارد،‌ مواضعی که نشان می‌دهد وی علاوه بر کسوت مشاورت نقش خاص دیگری نیز در دولت دارد و احتمالا دولتی‌ها با استفاده از این عنصر، پالس‌های خود را به گونه‌ای خاص به مخاطب القا می‌کنند.

چماق دولت یازدهم کیست؟

گروه سیاسی مشرق اکبر ترکان را به‌جز فعالیت در سمت مشاورت و مسئولیت در مناطق آزاد می‌توان به‌عنوان سخنگوی و منتقل کننده مواضع تند دولت نیز به‌حساب آورد. سخنگویی که تند صحبت می‌کند و به همان تندی نیز تکذیب می‌کند؛ ترکان در چندین مورد مباحثی را مطرح کرده و به افرادی حمله برده که ظرف مدت 24 ساعت خود سخنانش را تکذیب کرده است.

آخرین نمونه این مسئله نیز شامل حمله وی به چهار وزیری است که دست به نگارش نامه انتقادی به رئیس‌جمهور زدند. در همین باب نیز وزرا از تیغ تیز زبان آقای مشاور در امان نماندند و اکبر ترکان آنان را «مفت‌خور» و «رانت‌خوار» نامید.[1] اما طولی نکشید که این سخنان نیز توسط وی و سخنگوی اصلی دولت محمدباقر نوبخت تکذیب شد و بازهم رسانه‌ها در مظان اتهام قرار گرفتند که درست موضوع را به افکار عمومی منتقل نساخته‌اند.[2] موضوعی که این بار داد رسانه‌های نزدیک به دولت را نیز درآورد و این رسانه‌ها انفعال در مواضع و گفتم‌ها و نگفتم‌های وی را توهینی به افکار عمومی و رسانه‌ها تلقی کردند که دارد بی‌حساب و کتاب زیاد می‌شود.[3]

از لول هنگ تا ادبیات آبگوشتی آقای مشاور

اما این رشته سر دراز دارد. ترکان در آبان سال 93 در نشست تخصصی صنعت خودرو سخنان جنجالی دیگری به زبان راند و گفت: «بگذارید با خود روراست باشیم ما به‌جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.»[4]

موضع ترکان که به ادبیات آبگوشتی و عوامانه از سوی رسانه‌ها نامگذاری شد، بسیار شبیه سخنان رزم‌آرا بود که بعدازآنکه لایحه معروف گس-گلشاییان برای تضمین منافع نفتی انگلیس در مجلس ایران رد شد، در توهین تاریخی خود گفته بود: "ملت ایران قادر به ساختن لول هنگ نیست و یک کارخانه سیمان را نمی‌تواند اداره کند"!

البته ترکان بعدها در سخنان عجیب دیگر پیشنهاد داد که شغل نخبگی در کشورمان به وجود بیاید تا دیگر شاهد خروج نخبگان از کشور نباشیم.[5] حالا این سئوال بوجود می‌آید که کشوری که تنها توانایی پختن آبگوشت و قرمه سبزی را دارد چگونه نخبه‌پرور است؟

اتهام زنی به منتقدان توافق هسته‌ای

ترکان یک‌طرف موضع توپخانه دولت علیه منتقدان مسئله هسته‌ای نیز بود و اغلب نیز با سخنان تند و اتهام افکنی به‌طرف مقابل به حمایت از مذاکرات هسته‌ای و پاسخ به منتقدان مبادرت می وریزد.

وی در اظهارنظر جنجالی دیگر بابیان اینکه منتقدان منافعشان در انتقاد است و کاسب‌های تحریم هستند بیان داشت:‌«راه خوردنشان بسته‌شده است، صدایشان را برای مسئله هسته‌ای بالابرده‌اند. هنوز هم مذاکرات ادامه دارد و جای هیچ نگرانی نیست اما یک جریان خاص دارد از بحث هسته‌ای بهره‌برداری سیاسی می‌کند.»[6]

توهین اکبر ترکان به نیمی از ملت ایران

مشاوران روحانی در اظهارنظرهای شاذ خود‌شان بعضاً با نگاهی از بالا به جامعه می‌نگرند و صحبت می‌کنند. این اپیدمی در سخنان محمود سریع القلم وجود داشت که البته بعدها با توجه به ازدیاد سخنان خارج از عرف وی موضوع مشاورت وی توسط حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی دولت تکذیب شد.

سریع القلم با بی‌سواد خواندن منتقدان دولت خطاب به دانشگاهیان گفته بود:‌«چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟ چرا وقتی یک اتفاق بین‌المللی رخ می‌دهد،‌ اساتید نامه خصوصی به رئیس‌جمهور می‌نویسند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟ ما روحیه سقراط وار می‌خواهیم. کسانی که در مذاکرات ژنو،‌ مذاکره کردند نیز از دانشگاه‌ها هستند و از اساتید دانشگاه‌های ما به‌حساب می‌آیند.»[7] البته سریع‌القلم این موضوع را از قلم انداخته بود که بسیاری از دانشگاهیان نیز از جرگه منتقدان دولت هستند.

وی در موضع‌گیری دیگری در مقابل انتقاد مردم در تلویزیون از موضوع هسته‌ای بیان داشت که «مردم نباید دراین‌باره صحبت کنند و اقدام تلویزیون در اخذ نظر مردم اقدامی کاملاً پوپولیستی است.»[8]

بابی که سریع‌القلم در بی‌حرمتی به مردم باز کرد، ترکان ادامه داد. هنوز اظهارات محمود سریع‌القلم، مشاور عالی رئیس‌جمهور درباره عدم شأنیت رانندگان تاکسی برای اظهارنظر درباره مباحث کلان کشور و اعتراض این قشر به این اظهارات نگذشته بود که این بار یکی دیگر از نزدیکان رئیس‌جمهور زبان به اهانت علیه نیمی از مردم ایران گشود. اکبر ترکان که از شروع به کار دولت اظهارنظرهای عجیبی از او منتشرشده بود، در اظهارنظری عجیب دیگر نیمی از مردم ایران را متهم به قانون‌گریزی کرد.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور که با روزنامه آرمان، رسانه حامی هاشمی رفسنجانی گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت:
«شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید من قانون را قبول ندارم بلکه این‌یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون 5/49 درصد آرا را شامل می‌شوند. این 5/49 درصد آرا کسانی بودند که در مقابل جریانی که مقابل قانون ایستاد سکوت کردند. این 5/49 درصد سکوت کردند و نگفتند که تو بی‌جهت فکر کردی که می‌توانی قانون را قبول نداشته باشی».[9]

توهین مشاور ارشد رئیس‌جمهور به مجلس

این عصبیت و پرخاش ترکان دامن مجلسی‌ها را نیز گرفت. اکبر ترکان بازهم طی گفت‌وگویی با روزنامه آرمان امروز در ادامه با اشاره به رویکرد نظارتی مجلس شورای و همچنین سؤالات نمایندگان از برخی وزرای دولت، عنوان کرد: «کسانی که عقلانیت و تدبیر را قبول ندارد مسلم است که مقابل دولت یازدهم خواهند ایستاد!»

مشاور ارشد رئیس‌جمهور بابیان اینکه «ما باید این دو سال مجلس را تحمل‌کنیم»، اظهار داشته است: ما از مردم استدعا می‌کنیم که فعالیت آن‌ها را به‌خوبی رصد کنند و اگر دیدند که این رفتار درست و منطقی نیست در انتخابات مجلس آینده تجدیدنظر کنند.[10]

با این حال به نظر می‌رسد که اکبر ترکان به عنوان عنصری برای منکوب کردن مخالفان دولت چه در داخل و چه در خارج از آن ماموریت یافته است؛ دستکم اظهارنظرهای مختلف وی در حمله به منتقدین همین مسئله را مورد تاکید قرار می‌دهد. اما سخنان ترکان به عنوان یک نیروی ارشد و مشاور عالی در دولت نشان می‌دهد که دولت یازدهم تاب تحمل انتقاد حتی به طور مشفقانه و از داخل خود را ندارد.


[1] http://www.tabnak.ir/fa/news/542341

[2] http://www.isna.ir/fa/news/94080502194

[3] https://www.tabnak.ir/fa/news/542641

[4] http://alef.ir/vdcb8wb5srhbaap.uiur.html?248415

[5] http://www.isna.ir/fa/news/94061107474

[6] http://www.isna.ir/fa/news/94012206957

[7] http://www.asriran.com/fa/news/318803

[8] http://www.fardanews.com/fa/news/309428

[9] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/278087

[10] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/276505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 58
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    یادت رفته : اب بریز اونجا که میسوزه _ اون ممه را لولو برد _ ووووو اگه این ابگوشتیه اون چیه؟؟
  • مسافر ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    آخه روحانی نیاز داره به این عنصر، احمدی نژاد خودش ابگوشتی و لاتی حرف می زد، روحانی این نقش رو به یارانش از جمله این شخص محول کرده علی الظاهر
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    جماعتی مثل تو که هنوز نفهمیدن اون صحبت ها کجا و به چه کسانی زده شده و فقط جیره خور اصلاحاتند ،تا ابد لایق امثال این جناب منورالفکر هستند
  • مصطفی ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    یادمون نرفته ولی ظاهرا شما کلا متوجه نمی شی که این ادبیات برای چه کسی استفاده شد و ادبیات آقای مشاور برای چه کسی 100 البته که میفهمی ولی نفهمیدن خوش تر است.
  • مهدی از قم ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    واقعا ادم از این تحلیل به عمق اندیشه سیاسی این مسافر میبیره.به به عجب ژرف اندیش هستند ایشان
  • ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    احمدی نژاد اگه حرفی زد که البته به این زشتی و کراهت نبود، به غرب و آمریکا زد شما چرا ناراحت شدید!؟ چند تا از توهین های کل دولت به مردم و منتقدان بی شناسنامه بی ریشه بی سواد راننده تاکسی لبو فروش بزدل کاسب کسانی که از جای خاصی تغذیه می شوند
  • نیما ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    کاملاً روشن است؛ ایشان آبگوشت را دوست دارد!
  • ناشناس ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    بی سوادها،برو به جهنم و..... ایتارو چی میگی؟ اصلا همه اینا بازم تقصیر دولت قبله
  • مهدی ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    حالا این مشاوره بدهد و دست اندکاران حرف این آقا بگوش بدهند خلاصه مشاور است دیگه چه میشه کرد بعد ببینید چه ها میشود
  • سروش ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    اگر حری رو می زنی درست حرف بزن اون سخنان در رابطه با ملت ایران نبود منظور ایشان این بود آهای غربی ابرو برز اونجایی که می سوزه و آهای غربی گذشت دوران من نوکرم من چاکرم اون ممه رو لولو برد حالا وقت حرف درست زدن و رو دور و نشستن است کی این حرف ها رو به ملت و حامیان خودش زد؟!؟!؟!؟
  • سروش ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    توی ادبیات آقای احمدی نژاد هرگز مردم این طوری مخاطب قرار نگرفتند که این آقایان می زنند در ضمن شاید همین آقایان در انتقاد از دولتهای نهم و دهم هم همین طوری حرف می زنند که اون طوری جواب می گرفتند از هر دستی بدی از هموندست پس میگیری قطعا حرفی از همین اراجیف رو اون موقع زدند جوابی در خور اراجیفشان ستاندند منتها هیچ کس نمیگه دوغ من ترشه همه فکر می کنند آدمهای سطح بالاو والاییند و این طرف مقابله که خیلی بده و ادبیاتش درست نیست نمی فرمایند که ادبیات ما چگونه بوده است که این طوری جواب دریافت نمودیم.
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    سایت مشرق !!! قسمت مهمی از ادب به پدر و مادر بر می گردد - به پدر و مادرت رجوع کن که چرا این طوری شدی
  • ناشناس ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    نظرت راجع به اونایی که میگن بی شناسنامه،بیسواد،کاسب، و برو به جهنم چیه؟
  • كريميان ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    احمدي نژاد اون حرف ها را خطاب به جنايتكاران و غارتگران عالم مي گفت. كساني كه لايق اون جور حرف زدن بودند. اما دولت تدبير اين ادبيات را براي منتقدانش استفاده مي كنه. براي توده عظيمي از ملت! واقعا تفاوت را نمي فهمي؟ زنده باد احمدي نژاد
  • علیرضا ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    من نمیفهمم اینا چرا بجای جواب منطقی و یا عذرخواهی و رد یک کار اشتباه هی میخوان خودشونو با دیگران مقایسه کنن و اشتباه رو به گردن دیگران بندازن. که البته ملاک و معیار مقایسشونم غلطه. به فرض که رئیس قبلی اشتباه کرد، آیا مسئولین الان هم باید اشتباه کنن چون دیگران اشتباه کردن؟ یادت رفته شعارها و وعده های روحانی رو؟
  • علیرضا ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    این ره که تو میروی ای مسافر، به ترکستان است... بجای لاپوشانی اشتباهات دولت، شما هم منصفانه و منطقی نظر بده.
  • علیرضا ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    همه این ها و چندین تای دیگه رو بذار کنار تکذیبهای گاه و بیگاهشون... دولت راستگویان!
  • علیرضا ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    فرار رو به جلو به این میگن! طفلی مشرق چه گناهی کرده؟
  • امیر ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    در جواب مصطفی و کریمیان خس و خاشاک هم که احتمالا یادتان هست به چه کسانی گفت
  • ناشناس ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد که مردی از جنس مردم بود .
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    نه ایشون نه ابتکار و نه نهاوندیان و نه آشنا و ووووو را میتواند کنار بگذارد چون دوستانی که از او حمایت کردند ناراحت میشن !
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    آبگوشت که خوبه!!! پس چجوری حرف بزنه؟؟؟؟ پیتزایی؟؟؟ قورمه ای؟؟؟؟؟ قیمه ای؟؟؟؟ کشکی؟؟؟؟؟؟؟ ماستی؟؟؟؟؟؟ چند مدل حرف زدن داریم اصلا؟؟؟؟
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    مشرق از خدا بترس والله مرگ حق اسست عذاب قبر وفشار قبر وسؤال نكير ومنكر وعالم برزخ ويوم الحساب قيامت حق است !
  • مسافر ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    تا احمدی نژاد منحرف و یارانش هستند، مسافر هم به افشای چهره کریه این جریان ادامه خواهد داد و در کنار آن، مخالفت خود با رویه غلط دولت یازدهم و اصلاح طلبان سکولار هم ادامه خواهد داد
  • بید ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    یکی میگفت زنده باد مخالف من! حالا چقد انتقاد پذیرند حضرات~~
  • سیروس ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    خخخخخخ
  • سیروس ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    قورمه چی؟ سبزی؟ بادمجان؟ چه نوع قرمه ای؟؟؟
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ساکت باشی کسی نمیگه لالای
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    لالایی؟؟ لال!
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    تقصیر دولت قبله
  • بید ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    تقصیر دولت قبله
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    خخخخخخخ
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    تقصیر دولت قبله
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    چه ربطی داشت؟؟؟
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    خخخخخخخخخخ
  • بیز ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    تقصیر دولت قبله
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    خب به من چه؟
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    اینا از اولش گفتن تقصیر دولت قبل بعد گفتن توافق باید بشه بعگفتن زود تصویب کنید داریم بد بخت میشیم حالا دیدن دستی دستی خودشونو توچه دامی انداختن
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    اینا از اولش گفتن تقصیر دولت قبل بعد گفتن توافق باید بشه بعگفتن زود تصویب کنید داریم بد بخت میشیم حالا دیدن دستی دستی خودشونو توچه دامی انداختن
  • بید ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    میشه یارانه رو زیاد کنن؟ مردم نیاز دارند
  • سوسن ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    چی گفته حالا؟؟
  • از متن ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ایشان می فرمایند: «بگذارید با خود روراست باشیم ما به‌جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.»
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    خوندی اصلاً؟
  • جواد ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    هیچی سوسن خانم شما خودتو ناراحت نکن
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    بهش میگم
  • بید ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ;)
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    وای که چقد احترام!!!
  • جوادیان ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    روحانی باید با ایشان صحبت نماید
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    تو باادبی الان؟؟
  • خخخ گو ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    خخخخ
  • رضا ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    اقای روحانی گفته یکی دو ماه دیگه تحریم برداشته اقتصاد خوب می شه
  • عبداللهی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ایول دمت گرم
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    مشرق دقت کن
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    اقای روحانی گفته یکی دو ماه دیگه تحریم برداشته اقتصاد خوب می شه
  • سیروس ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ایشالا
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    منتظر چرخیدنیم چرخ اقتصاد و همه چی
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    اقای روحانی گفته یکی دو ماه دیگه تحریم برداشته اقتصاد خوب می شه
  • جوادیان ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    هم با ایشان هم با آن 4وزیر
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    با گفتگوی فی مابین موافقم
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    واقعا شرمنده ایم
  • سوسن ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    آزادی بیانه
  • سوسن ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ایشان می فرماید؟
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ممنون از تون اما خیلی حقیر و پست هستی مشرق. کار و زندگی نداری گیر دادی به این بابا.
  • سید اکبر کولر ساز ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    خیلی مردی ترکان. دمت گرم. این کثافتهای مشرقی را ولشون کن کار خودت رو بکن
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    باشه
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    اسم رئیس جمهور سابق اومد یاد ابگوشت و نان سنگک افتادم
  • ناشناس ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    دو سال صبر کردیم،هیچ خبری نشد حالا دو ماه هم صبر میکنیم ببینیم چه اتفاقی قراره بیفته!!!
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    این نوع تربیت را خانه کدام یک از بستگانت یاد گرفتی ؟
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    امیر خس و خاشاک هم به یه مشت فتنه گر و اشوبگر گفت ماهم میگیم نکنه اشغالی اتیش میزدی که انقد زورت اومده میگن حرفو بنداز زمین صاحبش خودش برمیداره
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    شما امر به منکر میکنی یا کولرسازی؟ سیدی خدایی؟
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    باور کنید آبگوشت غذای لذیذی است !!
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    مشرق جان مگر اینکه مزخرفات امثال ناشناس 12:37 رو در سایت وزینت منتشر کنی!!!!!
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    ناشناس 13:21 شما از کدام نکیر و منکر حرف میزنی ؟ مشرق خودش یکپا نکیرو منکره !!!! ندیدی چطوری یقه میگیره!!!
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    جناب بید دولت قبل هم همین زنده باد مخالف رو میگفت !! ولی بعد یهو مخالفین رو باد برد!!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    تو واقعا سید اکبر کولر سازی یا سید اکبر چماق ساز!!!
  • ناشناس ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    ناشناس 010:23 راست میگی وحشتناک ! اینهمه کامنت به حق رو حذف میکنه و حق مردمو قورت میده و صدای مردمو خفه میکنه اونوقت یه همچین کامنتها مسخره و جفنگی رو منتشر میکنه .
  • ناشناس ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    تو هم رجوع کن اگر داری . ظاهرا که کم کاری کردند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس