معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور گفت: امسال انتخابات در یک سوم حوزه‌های انتخاباتی کشور به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی اظهار داشت: تدارکات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات هفتم اسفندماه امسال آماده شده است.

وی افزود: برای برگزاری باشکوه انتخابات اسفندماه امسال آموزش‌های لازم به مجریان انتخابات داده می‌شود که در همین راستا جلسه توجیهی و آموزشی در  3 استان گلستان، سمنان و مازندران در حال برگزاری است.

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: در این جلسه 2 روزه فرمانداران، بخشداران و مسئولان ستادهای انتخاباتی این 3 استان سؤالات خود را از معاونان و برگزار کنندگان انتخابات وزارت کشور مطرح کرده و در جریان فرایند انتخابات  قرار می‌گیرند.

به گفته وی، فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات 25 مرحله است و  شرایط برای برگزاری 23 مرحله به شکل ماشینی یا الکترونیکی فراهم‌شده و برای الکترونیکی کردن 2 مرحله شمارش و رأی‌گیری نیز در حال تلاش هستیم.

مقیمی اظهار کرد: الکترونیکی برگزار شدن  انتخابات مجلس گذشته در 14 حوزه تجربه خوبی برای ما بود که ایرادات کار را به ما نشان داد و با کمترین مشکل انجام شد که زمینه برگزاری انتخابات امسال را به‌صورت الکترونیکی فراهم کرد.

وی افزود: دولت تأکید دارد تا انتخابات در یک سوم حوزه‌های انتخاباتی الکترونیکی برگزار شود که اعتبار لازم  برای این موضوع را نیز تدارک دیده است.

مقیمی گفت: برای برگزاری انتخابات الکترونیکی دستگاه سخت‌افزاری طراحی‌شده که صحت و نمونه دستگاه نیز مورد تأیید کارشناسان وزارت کشور و  شورای نگهبان قرارگرفته است و هم‌اکنون در حال طراحی نرم‌افزار آن با کمک کارشناسان داخلی هستیم که پس از طراحی در اختیار کارشناسان شورای نگهبان قرار می‌گیرد که در صورت تأیید و پیشرفت کار بر اساس زمان‌بندی انتخابات الکترونیکی در این حوزه‌های انجام می‌گیرد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    در باره انتخابات الکترونیک توضیح کاملتری داده شود . الکترونیکی شدن انتخابات ایا برای مردم نفعی دارد یا فقط کار مسولین را برای شمارش رای ها اسانتر می کند . در باره فایده های ان توضیحات بیشتری داده شود مخصوصا فایده ای که کمی از زحمات مردم را بکاهد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس