کد خبر 486231
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت: ارائه مشوق‌های بیشتر به ایران باعث مطیع شدن این کشور نشده و به نظر می‌رسد باید شاهد احیا رفتارهای ایران بود.

به گزارش مشرق، روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» در گزارشی پیرامون «آزاد نشدن زندانیان آمریکایی حاضر در ایران» که در این گزارش از واژه «گروگان» خطاب به آن‌ها استفاده کرده است، نوشت: امتناع ایران در آزادی گروگان‌های آمریکایی انتقادهایی را نسبت به این‌که توافق هسته‌ای ماه جولای کمک می‌کند جمهوری اسلامی مجددا وارد عرصه جامعه بین الملل شود ، برانگیخته است.

به نوشته این روزنامه، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا پیش بینی کرده بود که پسا برجام موجب خواهد شد ایران گام‌های قاطعانه‌ای را به سوی رابطه سازنده با جامعه جهانی بردارد اما ایران با محکوم کردن «جیسون رضاییان» روزنامه نگار (جاسوس) روزنامه واشنگتن پست و عدم آزادی وی به این ماجرا واکنش صریحی نشان داد. در نتیجه انتظار این‌که رهایی بیش از 100 میلیارد دلار دارایی هایش مسدود شده ایران به واسطه رهایی از تحریم‌های ناشی از برجام موجب مطیع شدن این کشور شود نشان داد که در همان بدو امر دارای معایبی است.

جرزوالم پست با گلایه از نوع توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران نوشت: در پشت فرمول لرزان توافق هسته‌ای بین آمریکا و شرکایش با ایران در عوض مشوق‌های اقتصادی ، لغو تحریم‌ها، تنها قطع برنامه غیر قانونی هسته‌ای این کشور پیش بینی شد.

این روزنامه در خاتمه این گزارش و اشاره در بکارگیری اصطلاحات عجیب و غریب از سوی دولت اوباما در مورد قضیه آزادی زندانیان آمریکایی حاضر در ایران و ذکر مواردی از جمله سخنان «جان کری» وزیر خارجه این کشور در این زمینه نوشت: تمرد ایران تنها محدود به گروگان گیری نیست بلکه عدم پذیرش این کشور در قطع مسلح سازی ماشین جنگی  «بشار اسد» رییس جمهور سوریه و نیز حمایت از حزب‌الله لبنان را نیز شامل می‌باشد. بنابر این ارائه مشوق‌های بیشتر به ایران باعث رام شدن این کشور نشده و به نظر می‌رسد مدهای قدیمی (اشاره به رفتار ایران) دوباره احیا می‌شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    مگه قرار بود مطیع بشه خاکتوسرتون کنم .مرگ بگیره بهتون ایشالله
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    تا چشت دراد.
  • رسول ایران ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    خفه شین لعنتی ها..... ایرانی جماعت از اولش حرف حق زده و جز خدا سر تعظیم جلوی هیچ بنی بشری فرود نیاورده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس