کد خبر 485187
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱

رئیس مجلس گفت: رهبری هم در دو دهه قبل نقش یکتایی در تأسیس فناوری هسته‌ای و هم در این دوران تثبیت فناوری هسته‌ای در دولت‌ها و سلایق مختلف داشتند/ ایشان با پایداری باعث شدند ملت صاحب این فناوری شود.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در سوچی روسیه به سر می برد با اشاره به نامه دیروز مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام گفت: نکاتی که ایشان در این نامه ذکر کردند مجموعه منسجمی است که هم تأیید حرکت مذاکرات در آن هست و هم رجوع به مفادی که در قانون مجلس آمده است.

لاریجانی تصریح کرد: من قبلاً هم این نکته را گفته بودم که در ایران مقام معظم رهبری در دو دهه قبل نقش یکتایی هم در تأسیس فناوری هسته ای داشتند و هم در این دوران بسیار طولانی تثبیت فناوری هسته ای که در دولت ها و سلایق مختلف بود ایشان با پشتیبانی و پایداری شان باعث شدند که ملت ایران صاحب این فناوری شود و هم امروز در خاتمه این بحث، نقش آفرینی ایشان کاملاً محرز است و دیده می شود.

وی افزود: از این جهت واقعاً باید هم خدا را سپاس گفت به پاس این تفکر عمیق برای آینده ایران و هم پشتیبانی های ایشان.

لاریجانی با اشاره به نامه دیروز مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام گفت : نکاتی که ایشان در این نامه ذکر کردند مجموعه منسجمی است که هم تأیید حرکت مذاکرات در آن هست و هم رجوع به مفادی که در قانون مجلس آمده است چون نمایندگان مجلس مظهر اراده ملت هستند و در بحث های طولانی که داشتند به چارچوب هایی برای اجرای برجام رسیدند .

وی افزود :عنایت و تاکید مقام معظم رهبری در بندهای مختلف این نامه به مصوبه مجلس نشان می دهد که ایشان به توجهی که مجلس در این باره کرد عنایت خاصی داشتند و همچنین مباحث مهمی که در شورای عالی امنیت ملی به عنوان مرجع اصلی این پرونده در سال های گذشته ، مطرح شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : همه اینها به اضافه بعضی نکات مهم در سیاست کلی جمهوری اسلامی درخصوص آمریکا و رفتار آمریکا ، موضوعی است که می تواند مسیر را برای ادامه کار روشن تر کند و فکر می کنم برای اجرای برجام راه روشنی پیش روی نمایندگان دولت است و طبعاً سیستم های نظارتی هم برای صیانت از این چارچوب ها لازم است که ان شاءالله در شورای عالی امنیت ملی پیگیری خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: من صمیمانه از مقام معظم رهبری تشکر می کنم هم به خاطر عنایتشان به قانون مجلس و هم عنایتشان به نمایندگان محترم مجلس که در این راه زحمت زیادی کشیدند و کمیسیون برجام و سایر کمیسیون ها که همگی فعال بودند.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس