کد خبر 485436
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵

یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه فاش کرد که 4300 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در ترکیه به سرمی برند.

به گزارش مشرق، "اردم ارن" نماینده حزب جمهوری خلق ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی "بوجون" این کشور گفت که اطلاعات وی، از وجود 4300 تروریست گروه داعش در ترکیه حکایت دارد که 200 نفر از آنها خود را برای انجام اقدامات تروریستی از جمله انتحاری آماده می کنند.

وی گفت: دولت ترکیه با همه دستگاههای امنیتی خود در روابط خطرناکی با گروه تروریستی داعش دست دارد. این دستگاهها از از دو سال پیش به طور کامل از تحرکات عاملان انتحاری که خود را در شهر سروج در ماه ژوئیه گذشته و ماه جاری در آنکارا منفجر کردند، آگاه بودند.

ارن گفت که یادداشتی به احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه قدیم کرده و در آن از وی خواسته است تا به این اطلاعات پاسخ دهد.

ارن افزود که وی در این یادداشت، نگرانی شدید خود را از اطلاعاتی که به وی می رسد، ابراز داشته است که این اطلاعات از تداوم وجود عناصر داعش در داخل ترکیه و در مرز با سوریه از جمله پادگانهای آموزشی در مناطق مختلف ترکیه و جمع آوری کمک های مالی و جذب عناصر جدید  حکایت دارد.

این نماینده پارلمان گفت: دستگاه اطلاعاتی ترکیه از همه این اقدامات و فعالیت های خطرناک چشم پوشی می کند.

وی گفت که اطلاعات تایید شده ای درباره فرار بسیاری از تروریست ها از سوریه و پناه بردن آنها به ترکیه بعد از حملات هوایی ارتش روسیه به مواضع آنها دارد.

* افشای اسناد دست داشتن دولت ترکیه در حملات شیمیایی در سوریه

اردم اردن و علی شکر دو نماینده حزب جمهوری خلق ترکیه همچنین امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر استانبول اسناد و شواهدی را درباره دست داشتن دولت حزب عدالت و توسعه درخصوص مجهز کردن مستقیم تروریست ها به سلاح های شیمیایی از طریق شرکت های دولتی و خصوصی و مسئولیت این

دولت در استفاده از این سلاح در تابستان سال 2013 میلادی در منطقه غوطه شرقی دمشق و سایر مناطق سوریه ارایه کردند.

این دو نماینده تاکید کردند: دولت ترکیه به طور مستقیم مسئول کشتار شیمیایی در غوطه شریق در سال 2013 میلادی و سایر مناطق در سوریه است.

این دو نماینده اسناد و دلایلی را فاش کردند که دست داشتن سازمان اطلاعات و دستگاههای دولتی مختلف ترکیه در موضوع گاز سارین را که گروههای تروریست آن را به سوریه منتقل کردند، ثابت می کند.

این دو نماینده گفتند: شرکت های خصوصی و دولتی ترکیه مواد خام لازم برای تولید گاز سارین را وارد ترکیه کردند و سپس گروههای تروریست این گاز را با اطلاع دستگاه اطلاعاتی ترکیه به سوریه منتقل کردند.

این دو نماینده افزودند: همه این جزئیات در پرونده شکایت قضایی در یکی از دادگاههای شهر اضنه ترکیه موجود است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس