کد خبر 485136
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

سفر رئیس جمهور سوریه به مسکو "زلزله ای سیاسی" را در منطقه به وجود آورد و همه محاسبات دشمنان این کشور را به هم زد؛ اما هدف پوتین و اسد از این کار چه بود، و بشار اسد در سفر بعدی به کدام کشور خواهد رفت؟

به گزارش مشرق، "عبدالباری عطوان" سردبیر روزنامه اینترنتی "رأی الیوم" نوشت: تا پیش از این ادعا می‌شد که "بشار اسد" می‌ترسد از دمشق خارج شود زیرا به خاطر اطرافیانش نگران است که دیگر نتواند به سوریه باز گردد؛ ولی سفر اخیر اسد به مسکو با دعوت رسمی "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، نادرست بودن این ادعاها و دروغ بودن آنها را ثابت کرد.

وی افزود: البته برخی هم این بحث را پیش کشیده اند که از زمان آغاز بحران در سوریه هیچ کشور عربی و یا غربی از رئیس جمهور سوریه دعوت نکرده‌اند، و یا اینکه ممکن است هواپیمای او در مسیر به دلیل هیمنه آمریکا هدف قرار بگیرد.

عطوان خاطرنشان کرد: انجام این سفر در این برهه زمانی، کاری بسیار مهم و دقیق بود و پیامهایی را به طرفهای منطقه‌ای و بین المللی ارسال کرد.

عطوان ادامه داد: رئیس جمهور روسیه با این کار خواست بر میزان پایبندی قاطع خود به رئیس جمهور سوریه و نظام این کشور تأکید، و اعلام کند که برای ادامه نبرد در سوریه و مقابله با همه گروه‌های مسلح و کشورهای حامی این گروه ها، آماده است.

عطوان در ادامه با اشاره به ناخشنودی دشمنان سوریه از این سفر، گفت: رئیس جمهور ترکیه و هم پیمانان عرب او 5 سال فرصت داشتند نظام سوریه را از طریق محاصره سیاسی – اقتصادی و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های مسلح سرنگون کنند، ولی هیچکدام از آنان در این مأموریت موفق نشدند؛ و اکنون پس از ورود روسیه به صحنه و حمایت از نظام سوریه، این کار دیگر آسان نخواهد بود.

عطوان تأکید کرد: بشار اسد به دمشق بازگشت و با این سفر کام دشمنانش را تلخ کرد و همه محاسبات آنان را به هم ریخت؛ این سفر پس از چندین سال، یک دستاورد سیاسی بزرگ به شمار می آید. اما اکنون سؤال این است که دومین پایتختی که بشار اسد به آنجا سفر خواهد کرد کجا است؟ البته فکر نمی‌کنیم که مقصد این سفر ریاض یا آنکارا باشد، ولی منطقه ما سرشار از مسائل غافلگیر کننده است و هیچ چیز کاملا بعید نیست.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    آخ که اگه دومیش چین باشه چی میشه. . .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس