همزمان با شب عاشورای حسینی، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با حضور در جمع عزاداران حسینی در مجتمع سیدالشهداء(ع) در ضاحیه بیروت تصریح کرد: آمریکا می‌گفت ایران دنبال سلاح اتمی است و پس از آن گفت که ایران این سلاح را ساخته و مخفی کرده و براین اساس بر ایران فشار آورد تا تسلیم شود و برای این هدف 13 سال دروغ گفتند.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با شب عاشورای حسینی سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان با حضور در جمع عزاداران حسینی در مجتمع سید الشهداء واقع در منطقه "الرویس در ضاحیه بیروت" به ایراد سخنرانی پرداخت. نصرالله در ابتدای این سخنرانی از همه کسانی که در برگزاری مراسم عزداری امام حسین(ع) مشارکت داشتند تقدیر کرد و آنان را یاوران امام حسین(ع) نامید.

حضور سید حسن نصرالله در جمع عزاداران بیروت

وی همچنین تشکر ویژه‌ای از ارتش و نیروهای امنیتی برای تامین امنیت برگزاری این مراسم کرد و ابراز داشت که امشب قصد دارد به برخی از اصول مواضع و ارتباط آن با مسائل منطقه بپردازد. دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه آمریکا از قدرت به شکل هوشمندانه استفاده می‌کند، اظهار داشت که در آمریکا برای پی‌گیری اهدافش فرقی میان دولت‌ها ندارد بلکه روش‌هایشان با یکدیگر متفاوت است. دبیرکل حزب الله با بیان اینکه واشنگتن و کشورهای غربی استعمارگر از جمله فرانسه و انگلیس به دنبال هژمونی اقتصادی، سیاسی و نظامی بر منطقه‌اند اظهار داشت که آنها برای عملی کردن این هدف راهبردی دارند و برای آن نقشه بلند مدتی در نظر دارند.

حضور سید حسن نصرالله در جمع عزاداران بیروت

سید حسن نصرالله افزود: هدف آمریکا این است که همه ملت های منطقه تابع و تسلیم شده در برابر آمریکا باشند و اسرائیل را بپذیرند و اگر چنین نباشند جنگ علیه‌شان آغاز خواهد شد. وی با بیان اینکه آمریکا از ما می‌خواهد تا اسرائیل را بپذیریم و در غیر این صورت جنگ را به اشکال مختلف آغاز می‌کند، افزود: آنها (آمریکا و غرب) نفت و گاز و دیگر ثروت‌های منطقه را می‌خواهند، در ظاهر این ثروت در اختیار دولت های عربی و اسلامی است اما در واقع این دولت‌ها خودشان از تعیین قیمت نفت عاجز هستند.

حضور سید حسن نصرالله در جمع عزاداران بیروت

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: آنها می‌خواهند کشورهایمان بازاری برای محصولاتشان باشد و طی این سال‌ها کشورهای مختلف عربی میلیاردها دلار از آنها سلاح خریدند چرا که آمریکا توسط صاحبان شرکت های نفتی و تسلیحاتی اداره می‌شود. وی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد کشورهای منطقه سیاست خارجی، امنیتی، اقتصادی و نفتی هماهنگ با واشنگتن داشته باشند، افزود: اسرائیل به تنهایی دلیلی برای هژمونی آمریکا نیست بلکه خودش ابزار این هژمونی است به همین دلیل در همه جا از حمایت واشنگتن برخوردار است و از آن در برابر هر حمله‌ای حمایت می‌شود. 

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد که اگر آمریکا تضعیف شود اسرائیل نمی‌تواند در این منطقه زندگی کند و ملت فلسطین هستند که دارند بار هژمونی آمریکا بر منطقه را می‌پردازند. وی با اشاره به اینکه آمریکایی هم در جنایات ارتش اسرائیل و بنیامین نتانیاهو هم دست هستند، گفت: در چارچوب طرح آمریکا در منطقه دولت اسلامی و عربی حق ندارد قوی باشد و هر دولت مستقلی  که به دنبال منافع ملتش باشد و تلاش کند به پیشرفت اقتصادی برسد، هدف جنگ آمریکا قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تمام حرف‌های آمریکا درباره حقوق بشر و دموکراسی دروغ است چراکه سرشناس‌ترین دیکتاتورهای منطقه مورد حمایت ایالات متحده هستند، اظهار داشت که امریکا از فاسدترین نظام‌های سیاسی منطقه که نه قانون دارند، نه انتخابات، نه گردش نخبگان و نه آزادی، این بدان معناست که هرچه آمریکا از دموکراسی و انتخابات و حقوق بشر و مبارزه با فساد می‌زند دروغ و فریبکاری است و متاسفانه برخی ملت‌ها فریب این دروغ‌ها را خورده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به جنجال آمریکا در منطقه علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: ببینید آمریکا با این برنامه چگونه برخورد کرد و زمانی که آمریکا بخواهد ملتی را هدف قرار دهد چگونه دروغ پردازی می‌کند تا ملت و رهبرانش را تسلیم کند. سید حسن نصرالله افزود: آمریکا می‌گفت که ایران دنبال سلاح اتمی است و پس از آن گفت که ایران این سلاح را ساخته و مخفی کرده است و براین اساس بر ایران فشار آورد تا ایران تسلیم شود و برای این هدف 13 سال دروغ گفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    درود بر سید حسن نصرالله
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    زنده باشی . . .
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    ماشاءالله حزب الله سلام و درود بر سیدحسن نصرالله عزیز و حزب الله لبنان
  • علی ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    سید حسن نصرالله، تنها فخر جهان عرب که شیعه است
  • ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    ای جانم سید حیسن
  • حسين ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    سلام خيلي زيبا بود خواندم لطفا لطفا وخواهشن در خصوص اسلام رحماني اقاي روحاني كه مدام ازش حرف ميزند و صحبت ها رهبري كه فكر كنم جواب ايشان است خواهشن يا مقاله يا ويدو رجا نيوز باز نشر كنيد بايد اين تفكر مختومه بشه بازهم خواهش ميكنم از مسئولين اين خبرگزاري حزب الله دوستار هر زوز شما حسيني
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    "آنها می‌خواهند کشورهایمان بازاری برای محصولاتشان باشد" آنها = ؟؟؟
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    بازهم مثل همیشه جامع و کامل بود. لبیک یا نصرالله راستی برای اولین بار بعد از نبرد ششم اعراب و اسرائیل (نبرد سال 2006) سید به این شکل در یک مراسم شرکت می کند. امیدوارم که پیام حضور سید را جبهه عربی-غربی-ترکی گرفته باشد.
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    اولین بار نیست، سید حسن چند سال اخیر در شب عاشورا در انظار عمومی سخنرانی کرده
  • حسین ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    اونایی که به ضدّ دین و انسانیت بودن انگلیسی‌‌ها شک دارند ببینن BBC و دیگر رسانه‌‌های این اشقیا را. یک خبر در مورد مراسم عاشورا نزدن مگر اخباری که حاکی‌ از تهدید و در حقیقت علیه عزاداری حسینی‌ هست که عزاداری آقا ابا عبدالله (ع) را تضعیف کنن. دقت کنید مواضع سعودی‌ها و حکومت جعلی اسراییل دقیقا مثل انگلیس هست ، دلیلش هم اینه که به وجود آورنده و مادر این حکومتهای ظالم همین انگلیس موذی و جنایتکار هست
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    لبیک یا نصرالله
  • محسن ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    حزب الله قطعا پیروز است
  • علی ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    سید حسن نصرالله، تنها فخر جهان عرب که شیعه است
  • سعید ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    درود وسلام همه ی مجاهدان خدا به این سید حسینی که خون امام حسین در رگهای او می جوشد . تنها پیام این مجاهد راه خدا این است که هیهات من الذلّه
  • بنده خدا ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    درود بر حسن نصرا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس