کد خبر 485223
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

یک مامور سابق سازمان امنیت داعش برای نخستین بار به عنوان "شاهد" در دادگاهی در آلمان از جنایات آن گروه تروریستی پرده برمی‌دارد. او هشت ماه در سوریه در "واحد ویژه‌" سازمان امنیت داعشی‌ها خدمت کرده است.

به گزارش مشرق، نیلز د. یک جوان 25 ساله‌ آلمانی است که پس از 13 ماه "خدمت" در داعش به آلمان بازگشته. او از رویدادهای پشت پرده‌ شکنجه‌گاه‌های آن گروه تروریستی خبر می‌دهد.

بنا بر گزارش گروه تحقیق رسانه‌های آلمانی "زوددویچه تسایتونگ، رادیوی غرب آلمان و تلویزیون شمال آلمان"، نیلز د. افراطی اهل آلمان در ماه اکتبر ۲۰۱۳ برای پیوستن به تروریست‌های داعش به سوریه سفر کرده و در ماه ژانویه‌ 2015، پس از بازگشت از این کشور در آلمان دستگیر شده است.

گروه تحقیق رسانه‌های آلمان به نقل از دادستان کل این کشور گزارش می‌دهد که ماموران امنیتی آلمان، پس از چند ماه شنود مکالمات تلفنی این افراطگرا به فعالیت‌های او در سوریه پی‌ بردند. نیلز د. در یکی از این گفت‌وگوها تاکید کرده بود که "مستقیما برای ابوبکر بغدادی" کار می‌کرده است.

نیلز د. که در حال حاضر به عنوان "شاهد" در جریان محاکمه‌ دو جوان آلمانی افراطگرای دیگر شهادت می‌دهد، در رابطه با آغاز فعالیت خود در واحد ویژه‌ امنیتی داعش می‌گوید که به توصیه‌ یک دوست آلمانی افراطگرای خود در سوریه به نام مصطفی کالایچی و همچنین فیلیپ برگنر، پسرعموی او، به تشکیلات یادشده راه یافته است.

برگنر چندی پیش، پس از زخمی‌ شدن در جبهه‌های جنگ خودکشی کرد و کالایچی هم در جریان یک درگیری‌ در سوریه کشته شد. کالایچی از طریق عکس‌هایی که او را با سرهای بریده‌ی قربانیان داعش نشان می‌دهد، شناسایی شده است. این دو، از اعضای ارشد سازمان امنیت گروه افراط‌گرای "داعش" بودند.

بنا به گزارش گروه تحقیق رسانه‌های آلمانی، این نخستین بار است که نیلز د. به عنوان مامور سازمان امنیت داعش از شیوه‌های شکنجه، ترور و حتی به صلیب‌ کشیدن شهروندان مناطق تحت اشغال "داعش" در سوریه پرده برمی‌دارد.

این سازمان به‌ طور غیررسمی "گشتاپوی داعش" خوانده می‌شود. افراطگرایان آلمانی این گروه تروریستی، در تشکیل آن و اعمال شکنجه و فشار بر ساکنان مناطق تحت کنترل "داعش" در سوریه، نقش کلیدی بازی کرده‌اند.

نیلز دوران ماموریت خود را در شهر کوچکی به نام منبیج که در 40 کیلومتری حلب واقع است، گذرانده است. داعش از ژانویه‌ 2014 در این شهر حکومت می‌کند.

نیلز می‌گوید که او در "واحد ویژه‌ سازمان امنیت" این شهر که در ساختمان "ثبت احوال" منبیج اسکان داده شده بود، فعالیت داشت. اعضای گروه با چهره‌های پوشیده، محل اقامت خود را که پادگان خوانده می‌شد، ترک می‌کردند.

در زیرزمین این پادگان، زندانی به گنجایش ۳۰۰ نفر با "اتاق‌های مجهز" شکنجه برپا کرده بودند.

نیلز می‌گوید: «صدای فریاد شکنجه‌شدگان تا آن‌سوی خیابان هم به گوش می‌رسید.» برخی از دستگیرشدگان، روزهای زیادی در "جعبه‌های کوچکی" که در اتاق شکنجه تعبیه شده بود، بدون آن که قادر به حرکت باشند، زندانی می‌شدند.

این افراطگرا یک بار شاهد آن بوده که "ابوبکر بغدادی" در برابر حدود 20 زندانی قدم می‌زده؛ زندانیانی که با دست‌های از پشت بسته به میله‌ای آویزان بودند.

این افراطگرای تروریست می‌گوید که او تنها به عنوان آشپز در تشکیلات یادشده فعالیت داشته، خرید می‌کرده و سرپرستی گروه نظافت آن را به عهده داشته است. از دیگر وظایف نیلز، همراهی کردن زندانیان به سالن ناهارخوری برای صرف غذا بوده است.

او می‌افزاید: «یک بار هم برای یک آلمانی از مونشن‌گلدباخ که می‌گفتند جاسوس است و دادگاهی شده بود، حرف‌های قاضی را ترجمه کردم.»

بنا به گزارش گروه تحقیق رسانه‌های آلمان، نیلز وظیفه‌ انجام "ماموریت‌های مخفی" را هم به عهده داشته است. در این رابطه او یک بار زندانی‌ای که در اثر شکنجه کشته شده بوده، از سردخانه‌ی بیمارستانی تحویل گرفته و در گوری دفن کرده است.

او می‌گوید: «ابوبکر بغدادی به من خیلی اعتماد داشت.»

به گفته‌ی نیلز، اعدام، سر از تن جدا کردن و تیرباران غیرنظامیان، همچنین "فرماندهان متمرد" در دستور کار روزانه‌ "جوخه‌های مرگ" بوده که هر روز در محلی به نام "بازار اعدام" صورت می‌گرفت. او می‌گوید که خود، شاهد تیرباران فرماندهی بوده که به دست اعضای واحد خود کشته شد. این افراد سپس جسد او را در یک چاه انداختند.

متمردان و ناراضیان در ارتش داعش به شدت مجازات می‌شدند. آن‌ها یا به زندان می‌افتادند یا بلافاصله کشته می‌شدند: «در صورت دستگیری، تا سرحد مرگ شکنجه می‌شدند تا به آنچه شکنجه‌گران می‌خواستند اعتراف کنند. بعد هم آنها را می‌کشتند.»

نیلز می‌گوید که او حتی یک بار شاهد به صلیب‌ کشیدن یک عضو داعش بوده که «متهم بود در زمان پاسداری، مال مردم را چپاول کرده بود.»

به گفته‌ او، این عضو را روبروی پاسگاه به صلیب کشیدند و جسدش را سه روز تمام برای عبرت دیگران به تماشا گذاشتند.

این عضو داعش می‌گوید که مجازات‌های غیرانسانی داعش را در آن زمان کاملا "عادلانه" ارزیابی می‌کرده. او به‌طور ضمنی اعتراف می‌کند که گاهی در انجام عملیات شرکت داشته است، ولی می‌گوید: «فقط من نبودم که دستگیرشدگان را بازجویی می‌کردم و کتک می‌زدم. دیگران هم بودند.» با این که چندی پیش عکسی از این عضو منتشر شده که اسلحه به دست شقیقه‌ مردی را نشانه می‌گیرد، نیلز هنوز اقرار نکرده که در اعمال شکنجه و شرکت در اعدام دستگیرشدگان، شرکت داشته است.

به‌ نظر کارشناسان اعترافات نیلز به عنوان شاهد در دادگاه با گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری و نیز توصیفات گروگان‌های سابق داعش هم‌خوانی دارد. با این حال هنوز این رویدادها از سوی نهاد بی‌طرفی تایید نشده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    گشتاپو دروغی بود که صهیونیست ها انرا بزرگ کردند و بکار بردن این کلمه تاییدی بر دروغ های صهیونیست ها هست داعش جنایتکار است و بلا شک این جنایتکاران فریب صهیونیست ها را خورده اند مرگ بر داعش ، صهیونیسم ،آل سعود ، و آل های وابسته به صهیونیست ها و آمریکایی ها
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    من دقیقا نمیدونم ولی فکر کنم مونشن کلادباخ اسم یه تیم فوتبال در آلمانه و نه شهر .
  • حقیقت بین ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    داعش ، خمرهای سرخ کامبوج ، بوکوحرام ، القاعده ، طالبان ، جوخه های مرگ آمریکای لاتین ، بعثی های سابق عراق ، میت ، آی اس آی ، بی ان دی آلمان ، گشتاپوی هیتلر ، ارتش به اصطلاح آزاد سوریه ،ایدی آمین معدوم ، تمام گروهک های تروریستی با نام اسلامی یا کمونیستی یا ملّی گرا وووووووتماماً ساخته و پرداخته شیطان بزرگ بوده اند . در تمام سیّاره به این بزرگی خون از دماغ احدی نمی ریزد مگر با اجازه و برنامه آمریکا
  • پارسا ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    کشورهای اروپایی منتظر باشند این روانی های سنگدل بعد از برگشتن مشکل اساسی براشون ایجاد خواهند کرد.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    مونشن گلادباخ یکی ازشهرهای ایالت نوردراین واستفالن آلمان است ودرغرب رودخانه راین است وشهر دوسلدرف درنزدیکی ان است
  • رضا ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    بله دقيقا" مونشن به زبان آلماني، همون مونيخ خودمون ميشه. گلادباخ هم اسم تيم هست. بنابراين اگر اسم شهر مد نظر باشه، بايد مونشن يا مونيخ گفته بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس