کد خبر 485284
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴

منابع محلی یمن از اشغال یکی از مناطق شهر «عدن» به دست تکفیری‌های داعش خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه محلی در یمن اعلام کردند که افراد مسلح داعش، بر منطقه «التواهی» در «عدن» سیطره یافته‌اند.

شبکه خبری «المیادین» نیز این خبر را منتشر کرد و نوشت که داعش کنترل منطقه «التواهی» را به دست گرفته است.

25 مرداد گذشته، جنبش انصارالله و ارتش یمن که برای مبارزه با تروریست‌های وابسته به «القاعده» و دیگر گروه‌های مسلح، از 6 ماه پیش وارد استان‌های جنوبی شده بودند، در چارچوب توافق با رهبران جنبش اعتراضی جنوب (الحراک) از جنوب یمن خارج شدند. در مقابل، جنبش جنوب و مقام‌های محلی این استان متعهد شدند تا امنیت را در این استان برقرار کنند. اما با ورود شورشیان «عبدربه منصور هادی» و نیروهای همپیمان با ریاض به عدن، این استان بار دیگر ناامن شد.

تنها یک هفته پس از خروج انصارالله از جنوب یمن، عدن به جولانگاه تروریست‌ها تبدیل شد و گزارش‌ها از آن حاکی بود که ده‌ها عضو «القاعده» آزادانه در خیابان‌های این شهر  در جنوب یمن تردد می‌کنند. این افراد مسلح، پرچم سیاه خود را نیز بر فراز ساختمان‌های دولتی شهر برافراشته‌اند تا شکی باقی نگذارند که دستشان در دستان سعودی‌هاست.

در واقع انصارالله با خروج از عدن، بخش‌هایی از این شهر را تحویل نیروهای وابسته به «حراک جنوبی» داد و بخش‌های دیگر شهر نیز به اشغال نیروهای القاعده و نیروهای حامی آل سعود و «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در آمد. این در حالی بود که انصارالله در زمان حضور پررنگ خود در مناطق جنوبی یمن، نفس تکفیری‌ها را گرفته بود.

صبح امروز در مقر نیروهای سودانی تحت فرمان ریاض در فرودگاه عدن نیز یک انفجار صورت گرفت و در پی آن درگیری‌های مسلحانه شدیدی آغاز شد که بیانگر اوج ناامنی در شهر و دلیل باقی نمانده «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور قراری و مستعفی یمن و نخست‌وزیر او «خالد بحاح» در این شهر است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس