کد خبر 485135
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

یکی از نیروهای مقاومت لبنان، مستقر در جنوب حلب سوریه در گفت‌وگویی اختصاصی جدیدترین وضعیت پیشروی میدانی در جنوب استان حلب را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، یکی از فرماندهان میدانی مقاومت لبنان در خصوص جدیدترین وضعیت پیشروی در جنوب استان حلب از آزادی چندین منطقه جدید خبر داد.

نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت و با پشتیبانی جنگنده‌های روسی در ادامه پیشروی‌های خود در جنوب غربی این استان بعد از درگیری سخت و نفس‌گیر با تروریستها، نیمه‌شب گذشته (بامداد پنجشنبه) موفق شدند روستای «الصفیره» واقع در حومه جنوبی استان را از وجود تروریست‌ها به طور کامل پاکسازی کنند.

در این عملیات پاکسازی ده‌ها تن از عناصر تروریستی از جمله «اویس القفقازی» از فرماندهان ارشد نظامی گروه به اصطلاح «امارت قفقاز اسلامی برای پیروزی اهل شام» (امارة القفقاز الاسلامیة لنصرة اهل الشام)» کشته شده است.

آزادی مناطق در جنوب غربی به اینجا ختم نشد و صبح امروز روستای «بلاس»، «جوره الحجاش»، «رسم الشیخ قیقان»، «دیرصلیبه» و «کفر عبید» هم آزاد شدند.


پیشروی نیروهای سوری و مقاومت در این جبهه در طول دو روز گذشته بسیار چشمگیر بوده است.

به گفته این منبع میدانی، ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب الله لبنان روز گذشته موفق شدند روستاهای «الحلبیة و طیرالورد» را به طور کامل پاکسازی کنند و به اطراف روستای «الشیخ احمد» نزدیک شوند.

از صبح امروز پنجشنبه درگیری شدیدی بین نیروهای سوری و مقاومت با عناصر تروریستی داعش در جنوب روستای «الشیخ احمد» گزارش شده است.

با پیشروی‌های نیروهای سوری و مقاومت در طول دو روز گذشته فاصله مناطق پاکسازی شده تا فرودگاه کویرس به کمتر از 7.5 کیلومتر رسیده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    وقتش رسیده گزارش تازه ترین تحولات سوریه رو بذارین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس