کد خبر 485183
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

برای نخستین بار خبرگزاری صدا و سیما اجازه یافت به اتاق عملیات گسترده ارتشیان سوری در جنوب حلب پا گذارد و از قسمت کوچکی از این اتاق محرمانه و سری تصویر بردارد.

به گزارش مشرق، گستره جغرافیایی رزم علیه تروریست ها در سوریه فرماندهی منسجم و قوی می خواهد به خصوص حالا که ارتش این کشور در جنوب حلب پیروزی های پی در پی در آزادسازی مناطق تحت اشغال تکفیری ها داشته است.

پس از رایزنی های بسیار با فرماندهان ارشد سوریه اجازه یافتیم وارد اتاق عملیات جنوب حلب شویم.

جایی که شاید کیلومترها آن طرف تر از صحنه رزم و شاید در عمق میدان جنگ باشد، ما هم مکان آن را نفهمیدیم.

فرماندهان در اتاق عملیات همه نقاط راهبردی را زیر نظر دارند و ایده می دهند. هم نظر می شوند . تصمیم می گیرند و دستور را ابلاغ می کنند. گستره عملیات در جنوب استان حلب بر اصل غافلگیری مبتنی است.


پهپادها از ارتفاعی بیش از  20 هزار پا همه مواضع ، استحکامات و تحرکات دشمن را در جغرافیای تحت اشغال آنها نگاه می کنند  و تصاویر مستقیم به اتاق عملیات ارسال می شود.

فرماندهان پس از ارزیابی این تصاویر تصمیم می گیرند و چگونگی پیشروی مسیر پیشروی بهترین ساعات برای پیشروی چگونگی پشتیبانی آتش بارها ، موشک ها، توپ ها و ادوات زرهی را به نیروهای  داخل رزم ابلاغ می کنند. تمامی نقشه ها در اتاق عملیات ساعت به ساعت تغییر می کند تا تروریست ها با سیستم های شنود و جنگال خود نتوانند مسیر جنگ را پیدا کنند.

هر چه می گذرد ارتش سوریه توانمندتر و با تجربه تر می شود و دشمن ضعیف وضعیف تر. به هلاکت رسیدن و زخمی شدن بیش از هزار تروریست تنها در چند روز دستاورد کمی برای ارتش سوریه نیست.

ترویست ها قدرت تصمیم گیری خود را از دست داده اند تا جایی که خانواده های محاصره شده ازجانب جنایتکاران هم توانستند در دل شب از چنگال تروریست ها بگریزند و به ارتش سوریه پناه آورند.
{$sepehr_media_1202691_400_300}
دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    حجم آتش باید شدید و از بمب های مادر استفاده شود. ضمنا باید از پراکندگی نیروها پرهیز شود.
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    1 0
    محرمانه ترین؟
  • خسرو ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    خبرنگار جان ، اطلاعات دوستان را لو نده ! شاید اونها دلشان نمی خواست دشمنان بدانند پهپادهایشان بالای بیست هزار پا پرواز می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس