دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: 960 هزار نفر عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات اسفندماه سال جاری را بر عهده دارند.

به گزارش مشرق، علی پورعلی مطلق در همایش منطقه ای آموزشی توجیهی مجریان انتخابات - ویژه استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام- که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزار است، مهمترین وظیفه تا زمان برگزاری انتخابات را آموزش مجریان دانست و گفت: اگر چه بسیاری از مسئولین برگزاری انتخابات تجربه برگزاری چندین انتخابات را دارند، اما چون قوانین و آیین نامه ها مدام تغییر می کند، نیاز به آموزش داریم.

وی افزود: برای برگزاری انتخاباتی قانونمند نیاز است همه عوامل اجرایی آموزش های لازم را فرا بگیرند و ما نیز سعی کرده ایم در آموزش ها از افراد صاحب نظر، تصمیم گیر و تصمیم ساز استفاده کنیم .

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه 960 هزار نفر عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند، گفت: این افراد آموزش های لازم در زمینه مباحث اجرایی، امنیتی و حقوقی را دیده اند.

پورعلی مطلق گفت: برای آموزش این افراد 270 نفر در سراسر کشور به عنوان مربی آموزش دیده اند و آنها نیز عوامل اجرایی را در استانها آموزش داده اند.

وی افزود: اگر نیاز باشد آموزش ها را بیشتر خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این همایش های آموزشی توجیهی بصورت منطقه ای در یازده استان کشور برگزار می شود، گفت: کرمانشاه چهارمین استان برگزار کننده است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، هفتم اسفند بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

همایش منطقه ای آموزشی توجیهی مجریان انتخابات با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

در این همایش دو روزه که از صبح امروز(29 مهر) با حضور رییس و جمعی از مسئولین ستاد انتخابات کشور در حال برگزار است، فرمانداران و بخشداران استان های ایلام، کردستان و کرمانشاه آموزش های لازم را جهت برگزاری انتخاباتی سالم خواهند دید.

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در آغاز این همایش به سه وظیفه مهم مسئولین وزارت کشور در استان‌ها شامل استانداران، فرمانداران و بخشداران اشاره کرد و این وظایف را سرپرستی و هدایت دستگاه های اجرایی، تامین امنیت در مناطق و اجرای انتخابات دانست.

وی با بیان اینکه اجرای انتخابات از دیگر وظایف مسئولین وزارت کشور مهمتر است، گفت: انتخابات اعتبار نظام و بیانگر نقش مردم در تعیین سرنوشتشان است.

وی افزود: دو وظیفه دیگر را حتی اگر مسئولین وزارت کشور به خوبی انجام ندهند، دستگاه‌های دیگر جبران خواهند کرد، اما برگزاری انتخابات مختص وزارت کشور است.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: در برگزاری انتخابات باید بی طرفی، امانتداری و اجرای عدالت بدون حب و بغض را مد نظر قرار دهیم و درگیر گرایش به یک فرد و یا علیه او بودن نشویم.

رازانی با بیان اینکه نباید از سر سلیقه یا دلسوزی از فردی حمایت کرده یا او را طرد کنیم، گفت: رای مردم امانت است و باید از آن صیانت کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس