کد خبر 484432
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

پیش بینی‌های کارشناسی حاکی از آزادسازی منطقه الشرقاط استان صلاح الدین و منطقه الحویجه استان کرکوک در آینده بسیار نزدیک و تداوم پیشروی ارتش در مناطق منتهی به شهر موصل – مقر داعش – است.

به گزارش مشرق، پیش بینی‌های کارشناسی حاکی از آزادسازی منطقه الشرقاط استان صلاح الدین و منطقه الحویجه استان کرکوک در آینده بسیار نزدیک و تداوم پیشروی ارتش در مناطق منتهی به شهر موصل – مقر داعش – است.

مردم شهر موصل مرکز استان نینوا به علت جنایات وحشیانه داعش روزگار سختی را می گذرانند ولی این گروه تروریستی و تکفیری در این شهر گرفتار اختلافات درونی شده است. این اختلافات پس از هلاکت سرکرده نظامی منطقه الفتحه بیشتر شده است.

روزنامه "الصباح" عراق نوشت: داعش در استان الانبار هم دچار اختلافات درونی شده است به نحوی که داعشی ها به روی همدیگر اسلحه می کشند و یکدیگر را به خیانت و درز دادن اطلاعات مربوط به محل تجمع سرکردگان این گروه تروریستی متهم می‌کنند.

"رزاق محیبس" نماینده مجلس عراق امروز اعلام کرد : عملیات آزادسازی الشرقاط و الحویجه در چند روز آینده اجراء خواهد شد و این مناطق با کمک بسیج مردمی و عشایر در آینده بسیار نزدیک آزاد و پاکسازی می‌شود.

محیبس اظهار داشت: آزادسازی بیش از یک هزار کیلومترمربع از اراضی تحت تصرف داعش در عملیاتی  72 ساعته باعث تعجب دوست و دشمن شد . پالایشگاه بیجی در این عملیات آزاد شد . این پالایشگاه تأمین کننده اصلی سوخت مصرفی داعش بود و داعشی‌ها همچنین نفت این پالایشگاه را برای فراهم کردن هزینه های خود قاچاق می‌کردند.

حسن الساری و قیس الخزعلی دو فرمانده بسیج مردمی عراق نیز اعلام کردند ارتش و بسیج مردمی همچنان در چارچوب عملیات لبیک یا رسول الله 2 در حال پیشروی به سوی شهر موصل هستند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس