رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: شماره حساب 1040 بانک ملی قابل پرداخت در شعب سراسر کشور برای ارائه کمک‌های مردمی به کنگره عظیم راهپیمایی اربعین 94 اختصاص یافته است

 به گزارش مشرق، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مسئولیت پشتیبانی کمیته‌های 10گانه ستاد اربعین بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است و طبیعتاً هر یک از این کمیته ها هزینه قابل توجهی دارند که از محل جمع آوری کمک‌های مردمی و نذورات پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد اربعین، امسال بر اساس تدابیر جدیدی برای سازماندهی زائران اربعین تشکیل شده و مسئولیت کمیته های مشارکت مردمی و مسئولیت جانشینی ستاد اربعین در داخل عراق به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است.

پلارک گفت: مسئولیت جمع آوری کمکهای نقدی و غیرنقدی مردم بر عهده ماست تا کمک‌های آن دسته از هموطنان که توفیق حضور در راهپیمایی اربعین 94 را ندارند جمع آوری و امکانات لازم را مهیا کنیم.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور، مراکز استان‌ها و بخش‌ها مسئولیت جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را برعهده دارد و کسانی که علاقمند هستند در مورد اسکان ، پتو ، چادر و مواد غذایی کمک کنند آنها را جمع آوری و به عراق منتقل می کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئولیت سازماندهی، ایجاد اردوگاه و تأمین تغذیه زائران در داخل عراق را از دیگر وظایف این ستاد دانست و گفت: ارگان‌هایی همچون سپاه پاسداران که بنای ایجاد اردوگاه با ظرفیتی بیش از صد هزار نفر دارد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، بنیاد مستضعفان ، شهرداری تهران و هیئتهای مذهبی که می خواهند اسکان ایجاد کنند مسئولیت هماهنگی همه آنها بر عهده ماست.

وی به تأمین مواد غذایی زائران اربعین 94 اشاره کرد و گفت: هرچند کرامت مردم عراق بالاست اما به علت وضعیت اقتصادی نامناسب عراق در تأمین مواد غذایی زائران اربعین به آنان کمک خواهیم کرد.

پلارک افزود: علاوه بر ایجاد موکب در کربلا و استفاده از صحن حضرت زهرا (س) در نجف، موکبهای فرعی نیز ایجاد خواهیم کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: ستاد راهیان نور بسیج مستضعفان با استفاده از کمک برخی استان ها و ارگان‌ها مسئولیت ایجاد اسکان و موکب در پشت مرزها یعنی در مهران، چزابه و شلمچه را برعهده خواهند داشت.

پلارک در مورد کمیته اعزام نیز گفت: این کمیته مسئولیت سازماندهی اعزام همه زائران اربعین 94 را دارد.

وی افزود: بناست اربعین امسال بر اساس نظم خاصی، زائران اعزام شوند، شاید به لحاظ امنیتی امکان اعزام به شکل سنوات قبل وجود نداشته باشد بر همین اساس از زائران می خواهیم در سامانه ثبت نام، زودتر ثبت نام کنند.

پلارک از مردم درخواست کرد ثبت نام برای حضور در اربعین 94 را به روزهای پایانی موکول نکنند بلکه سریعتر ثبت نام کنند تا سازماندهی اعزام و صدور روادید و ویزا انجام شود.

وی همچنین از مردم درخواست کرد در صورت تمایل به ارائه کمکهای نقدی و غیرنقدی هر چه زودتر کمکهای خود را انجام دهند تا بر اساس آن اقدامات لازم صورت گرفته و کمیته های اجرایی کار خود را شروع کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس