کد خبر 481715
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است دوشنبه آینده به اتیوپی سفر کند در یک کنفرانس خبری در بروکسل, دیدار خود با امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه را بسیار سازنده خواند.

به گزارش مشرق، موگرینی روز چهارشنبه گفت در دیدار اخیری که با هیات ایرانی داشتم یادآوری کردم که این کشور و روسیه نقش بسزایی برای حل بحران سوریه دارند و ما از تهران و مسکو می خواهیم همکاری های بیشتری را با جامعه بین الملل در خصوص مبارزه با تروریسم در خاورمیانه انجام دهند.

وی افزود: ما در حال هماهنگی و تلاش برای رسیدن به یک راه حل بین المللی برای حل مناقشات منطقه ای در خاورمیانه هستیم. ما همچنین مذاکراتی را در این رابطه با لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا داشته ایم.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه روز سه شنبه در دیدار با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درمورد مسایل منطقه از جمله سوریه و عراق گفت و گو کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در خصوص موضوع مهاجرت که قرار است روز دوشنبه هفته آینده در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار شود، گفت: در این سفر قرار است گفتگویی در سطح بالا درباره مهاجرت پیش از نشست اضطراری کشورهای اروپایی از جمله کشورهای بالکان غربی که قرار است ماه نوامبر در ترکیه برگزار شود, با مقامات برخی از کشورهای آفریقایی انجام دهم.

موگرینی ادامه داد: در آدیس آبابا با نخست وزیران و وزرای امور خارجه لبنان, اردن و دیگر کشورهای عربی و آفریقایی نیز درباره حل بحران سوریه گفتگو خواهم کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس