کد خبر 481989
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴

وزیر خارجه آمریکا در یک سخنرانی، روز پنجشنبه گفت بنیادی‌ترین مفاد برجام، از جمله بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران تاریخ انقضاء ندارند.

به گزارش مشرق، «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا در یک سخنرانی در روز پنجشنبه گفت بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک یا «برجام» تاریخ انقضاء ندارد.

وزیر خارجه آمریکا که در یک سخنرانی در دانشگاه «ایندیانا» سخنرانی می‌کرد گفت: «مهم‌ترین مفاد برجام، از جمله بازرسی‌ها و پروتکل‌های آژانس، تاریخ انقضا ندارد.»

«کری»، مذاکرات هسته‌ای ایران را یکی از حوزه‌هایی دانست که در جریان آن کشورهای دیگر با آنچه به زعم وی «نقش رهبری آمریکا» در دنیا است، همراه شده‌اند.

وی گفت: «سومین حوزه‌ای که کشورها با رهبری آمریکا همراهی کرده‌اند، توافق برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح‌های اتمی است.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین خاطرنشان کرد این توافق، ظرف سه روز آینده وارد مرحله پذیرش خواهد شد: «برجام در ماه جولای حاصل شد و ظرف سه روز آینده اجرایی می‌شود.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «دو سال پیش که مذاکرات رسمی با ایران شروع شد، ایران ذخایر عظیمی از اورانیوم داشت که به سرعت در حال افزایش بود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین در اظهاراتی ادعا محور گفت: «کارشناسان می‌گفتند که ایران، اگر می‌خواست می‌توانست تنها ظرف دو ماه به مواد هسته‌ای لازم برای ساخت سلاح دست پیدا کند.»

وزیر خارجه آمریکا سپس خاطرنشان کرد که با امضای «برجام» کاهش ذخائر اورانیوم ایران به اندازه‌ای است که زمان لازم برای ساخت مواد هسته‌ای لازم جهت ساخت یک سلاح اتمی به ۱۲ ماه افزایش یافته است.

جان کری، درباره پایبندی ایران به تعهداتش در سند برجام هم گفت: «ایران برای پایبند ماندن به تعهداتش در برجام، یعنی همان کاری که در طول فرایند مذاکره انجام داد، به اندازه کافی دلیل دارد.»

 

در حال تکمیل...
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    جناب لاریجانی لطفا پاسخ دهید
  • سلام ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    یعنی هر خری طویلشو گم کرد، باید به تأسیسات ما سرک بکشه. خیلی لطف کردین و زحمت کشیدین. خدا اجرتونو بده برا این خدمات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس