وزیر امورخارجه روسیه در اظهارات اخیر خود تأکید کرد، مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران، این فرصت را فراهم کرد تا این کشور از حقوق خود برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برخوردار گردد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد، مسکو همواره بر این باور بود که مسئله هسته‌ای ایران باید به منظور حفظ امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز رژیم عدم اشاعه هسته‌ای، حل شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، لاوروف تأکید کرد: سیاست روسیه در حل دیپلماتیک شرایط بحران در جهان کاملا محقق شده است.

وی افزود، مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران این فرصت را فراهم کرد تا «ایران از حقوق برخورداری از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز شامل غنی‌سازی اورانیوم تحت نظارت کامل آژانس بین‌المللی اتمی بهره‌مند گردد».

وزیر امور خارجه روسیه همچنین ادامه‌ داد: این سری گفت‌وگوها حتی این فرصت را نیز فراهم کرد تا تمام تحریم‌های ضدایرانی لغو شوند.

بر اساس این گزارش،‌ برنامه جامع اقدام مشترک در ماه جولای سال 2015 میلادی و پس از سال‌ها و ماه‌ها گفت‌وگو میان نمایندگان ایران و گروه 1+5 سرانجام به تصویب رسید. در این سند لحاظ شده بود که ایران یک سری از تعهدات خود را تا پیش از پایان سال اجرایی سازد و از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گزارشی در تأیید اجرای تعهدات ایران منتشر کند. این اتفاق در روز 26 دیماه افتاد و پس از انتشار گزارش تأییدیه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، غرب بخش عمده‌ای از تحریم‌ها علیه ایران را که به واسطه برنامه هسته‌ای این کشور اعمال شده بود، لغو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس