کد خبر 480856
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: آنهایی که به من رای دادند احساسی این کار را نکردند بلکه انتخاب فوتبالی داشتند.

به گزارش مشرق، محمد پنجعلی در خصوص انتخابش به عنوان بهترین مدافع ایران بعد از انقلاب اسلامی از سوی بینندگان برنامه نود، اظهار داشت: لطف مردم بود که شامل حال من شد و آنها نشان دادند که فوتبال مرا فراموش نکرده‌اند.

وی افزود: دست تک تک هموطنانم را می‌بوسم چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به دیگر مدافعان رای دادند. تمام نفراتی که نامشان در برنامه نود دیده شد همگی از بهترین‌‌های ایران و آسیا بودند.

بازیکن پیشین تیم ملی و پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند، نسل جدید به او رای داده‌اند یا اینکه طرفدارانش از نسل گذشته و اکثرا دهه 60 یا 70 هستند، گفت: تردید ندارم که هم‌نسل‌های خودم به من رای دادند چرا که همیشه به من لطف دارند اما مطمئن باشید هم نسلی‌های خودم به فرزندان و افراد خانواده خود گفته‌اند که عملکرد فنی من چطور بوده است. از طرفی چون من همیشه به طرفداران تیم رقیب هم احترام گذاشته‌ام این اطمینان را دارم که رای‌ شماری از هواداران استقلال نیز به من بوده است. در کل می‌خواهم بگویک آنهایی که به محمد پنجعلی رای دادند فقط پرسپولیسی نبودند بلکه طرفدار فوتبال خوب بودند و در رای خود احساسی عمل نکردند.

پنجعلی در خصوص اینکه خودش به کدام یک از گزینه‌ها رای داده است، عنوان کرد: باور کنید من خودم رای ندادم چون احساس کردم اگر کم رای بیاورم خوب نیست! البته خانواده‌‌ام به من رای دادند و اعتقاد داشتند که حتما جز مدعیان هستم که در نهایت لطف مردم شامل حالم شد. ابتدا خودم فکر نمی‌کردم رای بیاورم اما کم کم به این نتیجه رسیدم جزو افرادی هستم که بیشترین رای را می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه رقبایش خیلی خوب بودند، یادآور شد: تمام مدافعانی که از آنها نام برده شد واقعا از نظر فنی عالی بوده و هستند اگرچه سبک بازی هر یک متفاوت است. بعضی مثل سید جلال حسینی جنگنده هستند و یکی مثل یحیی گل‌محمدی بیشتر بازیساز بود. خود من هم بیشتر بازیساز بودم اما بعضی وقت‌ها تکل‌های وحشتناکی می‌زدم که مهاجمان شدیدا احساس ترس می‌کردند! در کل مدافعی کامل است که بیشتر خصوصیات را داشته باشد و صرفا فقط در یک زمینه موفق نباشد.

پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به این سوال که چرا هیچ وقت نتوانست مربی خوبی شود، تصریح کرد: حرف دل مرا زدید! من از شما یک سوال دارم؛ آیا به محمد پنجعلی این فرصت در فوتبال ایران داده شد که استعداد‌هایش را در امر مربیگری نشان دهد؟ زمانی که به عنوان سرمربی جانشین علی پروین در پرسپولیس شدم تیم را از رده هشتم به رده دوم آوردم اما جوری زیر آب مرا زدند که فصل بعدش مرا کنار گذاشتند! در مقطعی هم در تیم امید دستیار سیموئز برزیلی شدم و توانستیم تیم را نایب قهرمان آسیا کنیم اما باز ما را برکنار کردند. دیگر به من فرصت داده نشد و بیشتر مربیانی رابطه قوی‌تری داشتند در این فوتبال صاحب تیم شدند و امثال من حیف شدیم.

پنجعلی گفت: در یک مقطع زمانی سعید شیرینی از سرپرستی پرسپولیس برکنار شد و علی دایی از من خواست جای او روی نیمکت بنشینم و من هم گفتم که فقط برای چند بازی سرپرست خواهم بود. برای فصل بعد دوست داشتم به عنوان مربی روی نیمکت پرسپولیس بنشینم اما با اصرار دایی همان سرپرست ماندم. از این پس هم دیگر دوست ندارم به عنوان سرپرست در جایی کار کنم و دوست دارم مربی باشم چرا که اعتقادم این است که در امر مربیگری خیلی بیشتر می‌توانم موثر باشم و کارم همین است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس