گروههای معارض دولت حاکم ترکیه طی دیدار با نخست وزیر این کشور خواستار عزل وزاری دادگستری و کشور ترکیه به دلیل بی کفایتی در کنترل اوضاع امنیتی این کشور و وقوع انفجارهای انتحاری روز گذشته شهر آنکارا که به کشته شدن 100 نفر منجر شده است شده اند.

گروه بین الملل مشرق- رئیس حزب CHP اعلام کرد که دو وزیر دادگستری وکشور ترکیه باید از سمت خود استعفا دهند و در صورت عدم انجام این کار از سوری نخست وزیر ترکیه عزل گردند. به گزارش روزنامه زمان، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق با احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در کاخ چانکایا دیدار کرد.

معارضین: وزرای کشور و دادگستری ترکیه استعفا دهند

کمال قلیچدار اوغلو که به مدت 1 ساعت و 45 دقیقه با نخست وزیر ترکیه در خصوص حمله تروریستی اخیر در آنکارا گفتگو کرد در مصاحبه مطبوعاتی بعد از این دیدار ضمن تاکید بر این که وزیر کشور و وزیر دادگستری ترکیه باید استعفا دهند گفت: در این دیدار به جناب داوود اوغلو عنوان کردم که وزیر کشور باید استعفا کند.

معارضین: وزرای کشور و دادگستری ترکیه استعفا دهند

مسئول سیاسی این اتفاق چه کسی است؟ مسئول سیاسی کسی است که مدیریت کشور را در اختیار دارد. اگر جناب وزیر از مقام خود استعفا نکند باید وی را از مقام وزارتی خود عزل کرد. جامعه در اندوه سنگینی فرو رفته است ولی جناب وزیر دادگستری لبخند می زد. آن وزیر نمی تواند در مقام وزارتی خود باقی بماند. کسانی که به شهروندان ترکیه احترام نگذارند باید از کار برکنار شوند.

معارضین: وزرای کشور و دادگستری ترکیه استعفا دهند

وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: اطلاعاتی به دست آمده است که در این برهه زمانی صلاح نیست در اختیار افکار عمومی ترکیه قرار بگیرد. 2 عامل انتحاری مرد تنها اطلاعاتی است که 100 درصد مشخص شده است. لازم به ذکر است، کمال قلیچدار اوغلو، از دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی و صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها نیز وقت ملاقات گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس