کد خبر 480124
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

مقامات ترکیه می گویند شواهدی به دست آمده این فرضیه را که انفجارهای اخیر از سوی گروه داعش سازمان دهی شده است، تقویت می کند.

احتمال دست داشتن داعش در انفجارهای آنکارا
به گزارش مشرق، تودی زمان نوشت: منابع امنیتی مدعی هستند که شواهد اولیه حاکی از دست داشتن گروه تروریستی داعش در انفجارهایی است که روز شنبه شهر «آنکارا» پایتخت ترکیه را لرزاند.

به گفته یکی از منابع، الگوی حملات آنکارا که بیش از ۱۲۸ کشته در پی داشته است، مشابه حمله انتحاری است که در ماه جولای میلادی در شهر کردنشین «سورچ» در نزدیکی مرز سوریه به وقوع پیوست.

این منبع امنیتی گفت که در حال حاضر با استناد به شواهد موجود همه توجه گروه تحقیق بر روی داعش متمرکز شده است.

مقامات ترکیه پیشتر از پیدا کردن بقایای جسد دو بمبگذار انتحاری در محل حادثه خبر داده بودند که به گفته «احمد قلیچداراغلو» رهبر حزب جمهوری خواه خلق، هر دو آنها مرد بوده اند.

ناگفته نماند که روز گذشته، همزمان با تشییع پیکر برخی از جانباختگان، تجمع اعتراض آمیزی در نزدیکی محل حادثه برگزار شد که در آن تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی چون «اردوغان قاتل» و «پلیس قاتل»، دولت آنکارا و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه را به دلیل تحریک عواطف ملی گرایانه مردم و اعلام جنگ علیه کردهای پ ک ک، مسؤول اصلی ناامنی های اخیر معرفی کردند.

در عین حال، مقامات ترکیه اعلام کردند که باوجود تداوم ناامنی و احتمال تکرار حملات مشابه علیه گروه های مدافع حقوق مدنی، تصمیمی مبنی بر تعویق انتخابات زودهنگام ترکیه که قرار است در ماه میلادی نوامبر برگزار شود، اتخاذ نخواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس