کد خبر 480072
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر موقت ترکیه در اظهاراتی گفت: امروز، روز دفاع از ناموس مشترک همگانی در ترکیه فرا رسیده است.

گروه بین الملل مشرق- به گزارش خبرگزاری آناتولی، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر موقت ترکیه در اظهاراتی گفت: امروز، روز دفاع از ناموس مشترک همگانی در ترکیه فرا رسیده است. باید در مقابل تهدیدات و فشارها سرپا بمانیم. این مبارزه، مبارزه بقای وطن و اتحاد این کشور است. برخی ها از خارج و داخل در تلاش هستند تا ترکیه را به هرج و مرج داخلی بکشانند.

داوود اوغلو:دولت کردها دولت ترکیه است

اگر یک ترکیه قدرتمند وجود نداشته باشد حاکمیت در این سرزمین از بین خواهد رفت. ترکیه تنها نام یک دولت نیست. ترکیه نام یک سلسله با ارزش است که از سلجوقی ها و عثمانی ها و حتی پیشتر از آن در دوران هجرت پیامبر اسلام تا امروز امتداد پیدا کرده است. سربازان این وطن چه کرد باشند و چه ترک، باز سرباز این وطن هستند. سنی و علوی هم باشند باز سرباز این مرز و بوم هستند. جمهوری ترکیه دولت یک گروه و هویت خاص نیست این دولت، دولت مشترک همه ما است.

داوود اوغلو:دولت کردها دولت ترکیه است

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: سوالاتی شده است که "همه دارای دولت هستند، چرا کردها دولت ندارند؟" کسانی که این سوال را مطرح می کنند تاریخ نمی دانند. کردها یک دولت دارند و نام آن دولت جمهوری ترکیه است. به غیر از آن کردها دولت دیگری ندارند. کردها و ترک ها در مبارزات استقلال ترکیه برابر بودند.

داوود اوغلو:دولت کردها دولت ترکیه است

در جنگ چاناک قلعه با هم جنگیده اند. من به عنوان یک قونیه ای تا چه اندازه در این دولت حق دارم برادران کردمان در کنار دجله و فرات به همان اندازه از این دولت سهم دارند. تا چه اندازه ترکمن های "بایربوجاک" سوریه برای ما اهمیت دارند کردها عین العرب سوریه، حسکه سوریه و اربیل عراق هم برای ما اهمیت دارند.

داوود اوغلو:دولت کردها دولت ترکیه است

ما وقتی آغوش خود را بر روی برادرانمان در کرکوک باز کردیم، عرب و ترکمن و کرد را یکسان در نظر گرفتیم. چرا کردهای عین العرب زمانی که از حملات داعش فرار کردند مستقیم به ترکیه آمده اند؟ زیرا می دانند که این سرزمین، سرزمین مادری آنان است. زیرا می دانند که استانبول پایتخت مشترک همه ما است.

داوود اوغلو:دولت کردها دولت ترکیه است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    توهم زدی . امپراتوری رو به گور میبری
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    کردها ایرانی اند
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    پس برای همین هست که کردها رو قتل عام میکنید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس