محسن رضایی با بیان اینکه سردار همدانی یکی از فرماندهان غیرتمند جبهه های اسلامی و پرچمدار عزت اسلام و مسلمین در کنار حرم مطهر حضرت زینب (س) بود، گفت: تکفیری ها را در عراق و سوریه دفن خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در آیین وداع با شهید سردار سرلشگر حسین همدانی در حسینیه سپاه انصارالحسین همدان افزود: دشمنان ما بدانند ملت ما زیر سایه ولایت و رهبری هر شهیدی که تقدیم کند، دهها همدانی دیگر بلند می شود و پرچم را در دست می گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از کارشناسان سازمان CIA اعلام کرده حادثه ای که برای یکی از فرماندهان ایران اتفاق افتاده باعث اختلافات شدید در ایران خواهد شد و ایران در سوریه و سایر کشورها متزلزل خواهد شد.

وی گفت: اما من امروز می گویم شما ملت ایران را نمی شناسید، این انقلاب با پیروزی خون بر شمشیر به ثمر نشسته است.

رضایی اظهار داشت: هنوز پس از 38 سال هنوز ملت ایران را نمی شناسید، مطمئن باشید خون پاک سردار سرافراز سپاه اسلام غوغا خواهد کرد و شما خبرها را خواهید شنید.

وی اضافه کرد: سردار همدانی یکی از فرماندهان غیرتمند جبهه های اسلامی و پرچمدار عزت اسلام و مسلمین در کنار حرم مطهر حضرت زینب (س) بود.

وی بیان کرد: مردم همدان از ابتدای انقلاب با صداقت و صفا و صمیمیت در کنار جمهوری اسلامی ایستادند و امروز کسی را بدرقه می کنند که یکی از افتخارات تاریخ همدان بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در تاریخ اسلام کمتر سرداری هست که 40 سال از عمرش را در راه اسلام شمشیر زد و از سال 54 تا 94 بطور خستگی ناپذیر ایستاد و مبارزه کرد.

رضایی تصریح کرد: سردار همدانی همیشه در خط مبارزه در جبهه های نبرد بوده و شروع مبارزه اش با رژیم منحوس پهلوی و مبارزه با استبداد بوده است.

وی اضافه کرد: سردار همدانی در مبارزه با رژیم شاه فعال بود و با پخش اعلامیه و سازماندهی نیروهایی بسیجی از انقلابیون همدان بوده است.

وی گفت: 19 بهمن سال 57 که رژیم طاغوت با تانک راه را بر مردم بست سردار همدانی به دستور آیت الله مدنی مسلح در مقابل تانکها ایستاد.

این همرزم شهید همدانی افزود: سردار همدانی یک انقلابی بود و اگر اسم انقلابیون را در تاریخ ایران فهرست کنند یکی از آنها سردار همدانی است.

وی اضافه کرد: حسین همدانی از انقلابیونی بود که با رژیم دیکتاتوری مبارزه کرد.

رضایی ادامه داد: پس از انقلاب که عده ای می خواستند شیرینی انقلاب را بر مردم تلخ کنند و ضد انقلاب ها شورش هایی را در شهرهایی غربی طراحی کردند و در آخر شهر سنندج را محاصره کردند، در چنین شرایطی سردار همدانی جزو اولین رزمندگانی بود که برای آزادی و شکست حصر سنندج شتافت و به گردنه صلوات آباد حمله و شهر سنندج را آزاد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تا سال 59 که جنگ تحمیلی شروع شد سردار همدانی همچنان در جبهه های غرب کشور در مبارزه بود و در محاصره ها که نمی توانستند مجروحان را جابجا کنند خود گلوله ها را از بدن مجروحان در می آوردند.

وی ادامه داد: امروز مردم در آرامش زندگی می کنند و بدانند صدها حادثه و فتنه دشمن کشور را تهدید کرده که توسط این جوانمردها این توطئه ها و شورش ها پشت سر گذاشته شد.

رضایی افزود: حیف است که امروز جوانان این تاریخ و جوانمردی ها را نخوانند و ندانند که در شهر آنها چه جوانمردانی فداکاری کردند و مطالبی را بخوانند و صداهایی را گوش کنند که همه آن صدا ها علیه آنها است و صدای دشمن است بطوری که دشمنان دوست آدم شود اما دوست آدم فراموش شود.

وی اضافه کرد: در شروع جنگ تحمیلی سردار همدانی با حمله به سر پل ذهاب اجازه ورود به دشمن را نداد و بدون مهمات و با یک گروهان در مقابل سه لشگر بعثی ایستاد.

وی اظهار داشت: در عملیات مرصاد نیز اولین گروهانی که دشمن را مورد هجوم قرار داد، لشگر همدان به فرماندهی سردار همدانی بود.

این فرمانده دفاع مقدس افزود: سردار همدانی در تمام دوران دفاع مقدس حضور داشت و هیچ عملیاتی را به خاطر نمی آورم که این شهید بزرگوار حضور نداشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام افزود: سال 1390 هم کسی بهتر از همدانی نبود که در کنار حزب الله لبنان ایستاد و سردار همدانی با تشکیل یک تیم بسیجی و قرارگاه حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) دشمن را تهدید کرد.

رضایی افزود: برخی معتقد بودند که یک لشگر از ایران به سوریه برود اما سردار همدانی اعلام کرد که از خود مردم سوریه لشگر درست خواهد کرد.

وی گفت: سردار همدانی نیروهای وطنی لشگری تشکیل داد که امروز دمشق را آزاد کرد و در حلب هم جنگید و در آنجا به شهادت رسید.

این همرزم شهید افزود: سردار همدانی در این چند سال در 80 عملیات در سوریه شرکت کرد و خوشا به حالش که در کنار حرم مطهر حضرت زینب عروج کرد و به آسمان رفت.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر پنجشنبه هفته گذشته در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر این شهید مدافع حرم قرار است فردا (دوشنبه) در گلزار شهدای همدان تشییع و خاکسپاری شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیررضا ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    درود بر این سردار. انشاءالله خداوند خانواده این سردار را حفظ و مصون بدارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس