نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید همدانی با ایجاد هماهنگی میان ارتش و قوای نظامی سوریه و تشکیل نیروهای داوطلب مردمی مانع از سقوط سوریه و پیروزی داعش و نیروهای معاند شد.

سردار همدانی در سوریه چه می کرد که شهید شد؟

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از همرزمان شهید حسین همدانی درباره شخصیت این شهید بزرگوار و تاثیرگذاری اوبر روند مقابله با بحران سوریه و حمایت از خط مقاومت گفت: امروز خبر شهادت و عروج یکی از مخلص‌ترین شخصیت‌های انقلاب و جهان اسلام را شنیدیم و از این که  چنین انسان بزرگواری از میان ما رفت غم زده شدیم.

وی ادامه داد: من از سال 59 و در منطقه سرپل ذهاب با سردار حسین همدانی آشنا شدم و توفیق آن را داشتم که در کنار چنین انسان بزرگی به عنوان همرزم در جبهه حق علیه باطل خدمت کنم. نخستین ویژگی این سردار اسلام فعال بودن و حضور مستمر در تمامی صحنه‌های نبرد بود. خستگی‌ناپذیری، تلاش شبانه روزی و احساس تکلیف این شهید زبانزد همه کسانی بود که از نزدیک او را دیده و درک کرده بودند.

همرزم شهید همدانی با بیان این که از آغاز بحران سوریه وی در منطقه حضور یافت تصریح کرد: شهید همدانی چندین سال حضور مستشاری مستمر و تاثیرگذاری در سوریه داشت، اما بعد از پایان ماموریتش به ایران بازگشت و مسئولیت دیگیری دریافت کرد اما به دلیل تسلط بالای وی بر مناطق سوریه، چند روزی برای کمک فکری عازم منطقه شد که  با عنایت پروردگار به خواسته قلبی و دلی خود یعنی شهادت نائل آمد.

کوثری با بیان این که شهید همدانی در سوریه اقدامات بسیار تاثیرگذاری انجام داد، خاطرنشان کرد: خدمات ارزنده، مدیریت هوشمند و تاثیرگذاری سردار همدانی بر روند جنگ کاملا آشکار است، وی با ایجاد هماهنگی میان ارتش و قوای نظامی سوریه و کمک به تشکیل نیروهای داوطلب مردمی مانع از سقوط سوریه و پیروزی داعش و نیروهای معاند شد لذا بسیاری از تحلیل گران، طرح‌ها و برنامه شهید همدانی را علت اصلی پیروزی سوریه و نیروهای مقاومت در مقابل تروریست‌ها است.

وی ادامه داد: در همه برهه‌ها و بزنگاه‌ها سردار همدانی حضور داشت و لحظه‌ای دست از تلاش برای استقرار بیرق اسلام برنداشت، وی چه در دوران قبل از انقلاب چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در زمان دفاع مقدس حضوری فعال و جهادگر داشت، پس از پایان جنگ تحمیلی نیز خدمات ارزنده ای برای تامین امنیت انجام داد که برکات بسیاری برای نظام و اسلام به ارمغان آورد.

این نماینده مجلس با بیان این که حضور سردار همدانی شرط پیروزی و دفاع در برابر داعش و تروریست‌های تکفیری بود گفت: از روزی که سردار همدانی در سوریه  حضور پیدا کرد و مسئولیت هماهنگی ارتش و  نیروهای مردمی را  بر عهده گرفت، مواضع تروریست ها ناامن شد و قوای مقاومت تواستند به پیروزی‌های بزرگی دست یابند. یکی از اصلی‌ترین کارهای سردار همدانی بحث تشکیل ارتش نیروهای مردمی و دفاع وطنی بود که با هماهنگی سردار سلیمانی انجام شد و همین مسئله باعث شد که سوریه در مقابل داعش مقاومت کند و جهبه  سوریه امروز به مقتل ترویست‌ها تبدیل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    خدا خواسته ایشان با شهادت از این دنیا بروند خوشا به سعادتشون خدا توفیقش را به ما هم بدهد
  • حاج روح الله ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    باسلام .خوش بحال سردارکه درجبهه حق علیه باطل بشهادت رسیدندروحشان شاد
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    سردار همدانی عزیز نمیدانم چرا نگاه ریش سفیدت میکنم ناخود آگاه یاد حبیب بن مظاهر حسین بن علی علیهما السلام میکنم.... سلام خدا بر مردان مقاومت و لعنت خدا بر قاتلین لاله ها....آمریکا و یارانش
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    دوست عزیز اگه توفیق میخواهی برو سوریه
  • افشین تهران ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    شما ها که منفی میدین مثل داعشیها هستید و شاید هم بدتر.
  • افشین تهران ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    حیف این گنجینه های انقلاب و جهاد .نبود این عزیز نباید حس بشه و باید تبدیل بشه به یک الگوی برجسته .با وجود یک چنین عزیزانی هستکه ایران همیشه در امنیت بوده و خواهد بود نه توافق هسته ای.این شهدا هستند که امنیت ما رو تضمین کردند و میکنند نه سیاستمداران همیشه خندان.
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    این دفعه دیگه به .... رفتیم. خیلی ضربه ی سنگینیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس