کد خبر 479506
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱

آخرین آمار فروش فیلمهای محمد رسول الله (ص)، دلتنگی های عاشقانه، نهنگ عنبر، دوران عاشقی، قندون جهیزیه، مزار شریف و مردن به وقت شهریور مشخص شد.

 به گزارش مشرق، اکران فیلمهای محمد رسول الله (ص)، دلتنگی های عاشقانه، نهنگ عنبر، دوران عاشقی،قندون جهیزیه و مردن به وقت شهریور همچنان با رقابت بالا ادامه دارد.

نهنگ عنبر
فیلم «نهنگ عنبر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سامان مقدم است و بازیگرانی چون رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، رضا ناجی، نادر سلیمانی، امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی و امید روحانی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. تاکنون در 120 روز نمایش با 1 سینما در تهران و 7 سینما در شهرستان 7 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش کرد. 

داستان‌ فیلم‌ آمده ارژنگ صنوبر مردی پنجاه‌ساله است که همراهش می‌شویم تا تجربه‌های متفاوت و پیچیده‌اش از عشق و مصائبی که در زندگی دچارش می شود را برایمان بازگو کند.

چه فیلم‌هایی عید فطر اکران می‌شوند؟

گفتنی است؛ «نهنگ عنبر» با وجود اینکه در جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر حضور نداشت و دیده نشد و حوزه هنری و شهرداری آن را تحریم کردند،اما در زمان اکران با استقبال مواجه شده و به فروش بالایی دست پیدا کرده است و در ادامه اکران شهرداری تصمیم به اکران این فیلم گرفت.

«نهنگ عنبر» یک فیلم کمدی فانتزی که بخش اعظم آن درباره دهه 60 است بی‌شک یکی از بهترین فیلم‌های عطاران همراه با موزیک‌های خاطره انگیز این دهه است.

مردن به وقت شهریور
«مردن به وقت شهریور» چهارمین فیلم سینمایی هاتف علیمردانی است که بعد از 2 سال از 7 مرداد به سرگروهی سینما آزادی شروع به اکران کرد. این فیلم با 62 روز نمایش و 38 سینما در تهران 1 میلیارد و 180 میلیون تومان و در شهرستان 785 میلویون تومان فروخت.

در خلاصه فیلم آمده: سینا چند ماه بیشتر برای قبولی در کنکور فرصت ندارد. از یک سو بنیاد متزلزل خانوادگی و از سوی دیگر آشنایی او با یک جوان خیابانی عاشق موسیقی ماجراهایی را برای او رقم می‌زند.

در «مردن به وقت شهریور» بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، هانیه توسلی، نوید لایقی مقدم، صبا گرگین‌پور، نازنین بیاتی، مارتین شمعون‌پور، مهرداد ماکویی، پروین ملکی، کتایون سالکی و ترلان پروانه ایفای نقش می‌کنند.

آخرین آمار فروش فیلم‌های عید فطر + فیلم

این فیلم بعد از نمایش در سی‌و‌دومین جشنواره فجر نقدهای مثبت و منفی را به دنبال داشت برخی ساختار نامناسب فیلم را مورد نقد منفی قرار دادند و برخی آغاز و پایان خوب فیلم را دوست داشتند.

برخی فیلم را در حد چهارمین کار‌ هاتف علیمردانی خوب قلمداد می‌کردند و سطح آن را از «بیگانه» و «خواب زده‌ها» از دیگر فیلم‌های این کارگردان بالاتر می‌دانستند و برخی موضوع آن را ضعیف بر‌شمردند.

با همه این تفاسیر باید دید این فیلم جوان به چه موفقیتی دست پیدا خواهد کرد.

دوران عاشقی
فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی «علیرضا رئیسیان» در 70 روز اکران، با 12 سینما در تهران 1 میلیارد و 635 میلیون تومان رسید و با 10 سینما در شهرستان نیز 795 میلیون تومان فروش داشت.

فیلم سینمایی «دوران عاشقی» Time to Love آخرین ساخته «علیرضا رئیسیان» و با بازی «لیلا حاتمی»، «شهاب حسینی»، «فرهاد اصلانی»، «پرویز پورحسینی» و «بیتا فرهی» و با معرفی «مینا وحید» در سه روز اول اکران خود، از مرز 200 میلیون تومان گذشت. 

آخرین آمار فروش فیلم‌های عید فطر + فیلم

اکران سراسری و عمومی فیلم سینمایی «دوران عاشقی» از روز چهارشنبه 7 مردادماه جاری در سینماهای تهران، همچون؛ پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی آزادی، سینما فرهنگ، پردیس سینمایی ملت، زندگانی، جوان، اریکه ایرانیان، چهارسو و ده سینمای دیگر پایتخت و همچنین در 70 سینمای سراسر کشور آغاز شده است.

قندون جهیزیه
«قندون جهیزیه» اولین ساخته بلند سینمایی علی ملاقلی‌پور در 49 روز اکران با 28 سینما در تهران 1میلیارد و 115 میلیون تومان و در شهرستان 335 میلیون تومان فروخت.

در این فیلم بازیگرانی چون صابرابر، نگار جواهریان، مصطفی ساسانی، حسن عباسی، وحید نفر، حیدر زرقومی، اکبر عبدی، افسانه چهره‌آزاد، کریم اکبری مبارکه ایفای نقش می‌کنند و در خلاصه داستان این فیلم آمده عطا و معصومه در خانه‌ای مستأجرند، موعد اجاره آنها پایان یافته اما می‌خواهند در خانه بمانند.

تلاش «نهنگ عنبر» برای 7 میلیاردی شدن / آغاز اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» + فیلم

«قندون جهیزیه» طنز تلخی است که به مشکلات موجر و مستأجر می‌پردازد و شاید این موضوعبهانه‌ای است برای نشان دادن تضاد طبقاتی. اما ما در فیلم با پیش‌داوری و قضاوت بی‌مورد نیز مواجه هستیم که می‌فهمیم کار بسیار اشتباهی است. «قندون جهیزیه» می‌گوید باید با دید مثبت‌تری نسبت به سطح بالای جامعه نگاه کرد و با یک بدبینی با آنها برخورد نکرد.

علی ملاقلی‌پور به عنوان کار اول توانسته نظر مثبت بسیاری از مخاطبان و منتقدان سینما را به خود جلب کند و در ارائه فیلمی از چهارچوب استاندارد رو به بالا موفق باشد.

محمد رسول الله (ص)
فیلم «محمد رسول الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی نیز از چهارشنبه چهارم شهریور ماه در سینماهای تهران و شهرستان‌ها و هم‌زمان در جشنواره مونترال اکران خود را آغاز کرد و تاکنون فروش فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) در 48 روز نمایش، 9 میلیارد و 570 میلیون تومان فروخت.

در این فیلم علیرضا شجاع‌نوری نقش «عبدالمطلب» پدر‌بزرگ پیامبر (ص)، مهدی پاکدل «ابوطالب» عموی پیامبر (ص)، محسن تنابنده «ساموئل» تاجر یهودی، مینا ساداتی مادر پیامبر (ص)، ساره بیات، حلیمه و پانته‌آ مهدی نیا نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب را بازی می‌کنند.

تلاش «نهنگ عنبر» برای 7 میلیاردی شدن / آغاز اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» + فیلم

فیلم «محمد رسول الله (ص)» از محاصره مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است.

این فیلم با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد.

قرار است اگر زمینه‌های مساعد جور شود قسمت‌های دو و سه این فیلم نیز ساخته شود و به بخش‌های دیگر زندگی پیامبر و آن زمان‌ها بپردازد.

فیلم «محمد رسول الله (ص)» با سه زبان انگلیسی، عربی و اردو نیز در سینماهای کشورهای دیگری غیر از ایران به اکران می‌رسد. 

در این پروژه عظیم و استثنایی که پر هزینه‌‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است، عوامل ایتالیایی در بخش‌های مختلف از جمله گریم، صدابرداری و... حضور دارند و حضور ویتوریو استورارو به عنوان فیلمبردار ایتالیایی که  تاکنون 3 بار موفق به کسب جایزه اسکار شده به چشم می‌خورد. لوکیشن این فیلم که در ایران و اطراف شهر قم ساخته شده طبق گفته کارگردان فیلم به مدت 30 سال قابل بهره‌برداری است که از نکات قابل توجه خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که فیلم محمد (ص) در اکران و گیشه و در دیگر کشورهای پخش‌کننده آن غیر از ایران موفق خواهد بود و مخاطبان شاهد فیلمی خوش ساخت و پر افتخار خواهد بود.

مزار شریف
فیلم «مزار شریف» چهارمین ساخته سینمایی عبدالحسن برزیده بعد از 11 سال دوری از سینما است که در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت در 31 روز نمایش در 9 سالن سینمای تهران و 15 سالن در سایر شهرها 262 میلیون تومان فروش داشت.

این فیلم ماجرای حمله طالبان به کنسولگری ایران و کشتار دیپلمات‌های ایرانی را در 17 مرداد 1377 در شهر مزار شریف، طبق روایت تنها شاهد ماجرا به تصویر می‌کشد. در این حادثه هشت نفر از دیپلمات‌های ایرانی کشته می‎شوند و تنها مدد شاهسون بازمانده این حادثه است که جان سالم به در می برد و راهی سفری 15 کیلومتری با پای پیاده می‎شود. «مزار شریف» محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است. یکی از مسائل حساسیت‌برانگیز این واقعه چرایی ماندن دیپلمات‌ها در آن موقعیت خاص در مزارشریف است. به گفته برزیده در ارتباط با این اتفاق در فیلم صحبت خواهد شد.

تلاش «نهنگ عنبر» برای 7 میلیاردی شدن / آغاز اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» + فیلم
 
خلاصه فیلم «مزار شریف»:
داستان کشتار دیپلمات های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال حجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت 10 تن از کارکنان کنسولگری ایران شد.
 
عوامل فیلم «مزار شریف»:
کارگردان: عبدالحسن برزیده/ نویسنده: مهدی شیرزاد/ تهیه کننده: منوچهر شاهسواری/ مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست/ صدابردار: حسن زاهدی/ طراح صحنه و لباس: مشکین مهرگان/ طراح چهره پردازی: سعید ملکان/ جلوه های ویژه میدانی: علی قرایی/ جلوه های ویژه بصری: امیررضا معتمدی/ تدوین: محمدعلی سجادی/ موسیقی: بهزاد عبدی/ منشی صحنه: زهرا برزیده/ مدیرتولید: مسعود فیروزه/ عکاس: مهدی دلخواسته/ تصویربردار پشت صحنه: امیر حمیدی

بازیگران: حسین یاری، مسعود رایگان، مهتاب کرامتی، عمار تفتی، ابراهیم برزیده، علی عطایی، رضا عزیزی، مسعود سخایی، مهدی آگاهی، پدرام یوسفی، محمد آقامحمدی، امیرحسین فتحی، حسین باشه آهنگر، عباس حبیب

دلتنگی های عاشقانه
فیلم سینمایی «دلتنگی های عاشقانه» چهارمین ساخته رضا اعظمیان، از 25 شهریور ماه به سرگروهی سینما اریکه ایرانیان اکران شده است و تا کنون با 22 روز اکران در تهران و با 24 سینما 133 میلیون تومان فروخت. «دلتنگی های عاشقانه» داستان زندگی شهید سیدمنوچهر مدق و همسرش فرشته ملکی از ابتدای آشنایی تا شهادت را روایت می‌کند. میترا حجار به عنوان بهترین هنرپیشه زن جشنواره فیلیپین برای بازی در فیلم «دلتنگی های عاشقانه» انتخاب شد. این فیلم محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و بیاد فرهنگی است  و پخش آن بر عهده فیلمیران می باشد.

آغاز اکران فیلمی عاشقانه/ ادامه صدرنشینی فیلم مجیدی + فیلم

عوامل فیلم «دلتنگی های عاشقانه»:

کارگردان، نویسنده: رضا اعظمیان/ تهیه کننده: محمد رضا شرف الدین/ مدیر فیلمبرداری: نادر معصومی/ مدیر صدابرداری: حسین بشاش/ برنامه‏‌ریز، دستیار کارگردان: داود بابایی/ مدیر تولید: رحمت عبدالله زاده/ طراحی صحنه: مجید لیلاجی/ طراحی لباس: ژاله زکی زاده/ طراحی چهره پردازی: محمدرضا قومی/ صداگذاری: امیرحسین قاسمی/ تدوین: مصطفی خرقه‌پوش/ جانشین تولید: محمد حسین شرف الدین/ مدیر تدارکات: سجاد نوری/ عکاس: حبیب مجیدی

بازیگران: محمدرضا فروتن، میترا حجار، رویا تیموریان، شاهرخ فروتنیان، سیامک اطلسی، مریم کاویانی، شیوا خنیاگر


360 درجه
فیلم «360 درجه» ساخته سینمایی سام قریبیان در 10 روز نمایش در 25 سالن سینمایی 140 میلیون تومان فروش داشت.

این فیلم که کارگردان آن فرزند فرامرز قریبیان بازیگر خوشنام سینمای ایران است بر اساس فیلمنامه ای از این کارگردان جوان ساخته شده است که به گفته وی، از متن هایی است که پس از حضورش در ایران نوشته و کاملا تحت تاثیر دیده ها و شنیده های خودش در ایران است.

فیلم داستان پسر جوانی با بازی میلاد کیمرام است که در آستانه ازدواج با همسرش درگیر یک ماجرای مواد مخدری می شود و به زندان می افتد. آزاد شدن وی از زندان پس از سه سال سرآغاز اتفاقات زیادی است که پای پلیس و مافیای مواد مخدر را پیش می کشد.

«محمد رسول الله» 9 میلیارد را هم رد کرد+ فیلم

میلاد کی مرام، امیر آقایی، ناصر آقایی، حبیب اسماعیلی، پریناز ایزدیار، میترا حجار، رضا رویگری، بهاره رهنما، حسین سلیمانی، مسعود فروتن، سام قریبیان، احسان کرمی، بابک کریمی، علیرضا محمدی، حامد مدرس ترکیب بازیگران این فیلم هستند.

از دیگر ویژگی های «360 درجه» این است که لوکیشن های متفاوتی دارد و حضور کوهیار کلاری در مقام فیلمبردار به حال و هوای فیلم کمک کرده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    خاک تو سرتون ... میگم تو خلاصه فیلم مزار شریف کلمه "هجوم" رو به اشتباه نوشتید "حجوم" اصلاحش کنید ... میگید نظر شما غیر قابل انتشار است ... خدای متعال شفاتون بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس