کد خبر 482523
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

رویترز اعلام کرد تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافت و با خاموشی ۸۰ دکل به ۵۹۵ عدد رسید که کمترین تعداد از جولای ۲۰۱۰ به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تعداد دکل‌های نفتی آمریکا هفته گذشته برای هفتمین هفته متوالی کاهش و از گردونه فعالیت خارج شد که طولانی‌ترین بازه زمانی کاهشی از ماه ژوئن به شمار می‌رود. این امر، نشانه می‌دهد که قیمت‌ پایین نفت همچنان مانعی بر سر راه حفاران آمریکایی است.

بیکر هیوز بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد: حفاران آمریکایی 10 دکل نفتی را در هفته منتهی به 16 اکتبر خاموش کردند، درنتیجه تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا به 595 دکل رسید که کمترین تعداد از جولای 2010 به شمار می‌رود. در 6 هفته پیش از آن، حفاران 70 دکل نفتی را از فعالیت خارج کردند.

این تعداد از نیمی از تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا در سال گذشته برابر با 1590 دکل کمتر است. تعداد دکل‌های فعال آمریکا در ماه اکتبر سال گذشته به بالاترین تعداد در تاریخ این کشور برابر با 1609 دکل رسید. از اینرو، به طور متوسط، هفته‌ای حدود 20 دکل از فعالیت خارج شده‌اند.

در عین حال، تعداد دکل‌های نفت و گازی آمریکا نیز به کمترین رقم در 13 سال گذشته رسیده است. تعداد دکل‌های فعال گازی با افزایش 3 عددی به 192 دکل رسیده است که از کمترین تعداد 28 سال گذشته اندکی بیشتر است.

حفاران آمریکایی هفته گذشته تعداد چاه‌های نفت را در 3 حوضه از 4 حوضه بزرگ تولید نفت شیل آمریکا کاهش دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس