سعید حجاریان طی گفت‌وگویی پیرامون سازمان مجاهدین خلق گفته است: تا جایی که به ادبیات و متون سازمان برمی‌گردد، پایه‌گذاران این تشکیلات قصد داشتند وجه اخلاقی مبارزه را برای خودشان حل کنند؛ یعنی شهادت‌طلبی و کیش مرگ را توجیه کنند.

به گزارش مشرق، سعید حجاریان، که از وی با عنوان رجل تئوریسین جریان اصلاحات نام برده می‌شود طی گفت‌وگویی با شماره اخیر نشریه نسیم بیداری پیرامون سازمان مجاهدین خلق گفته است: تا جایی که به ادبیات و متون سازمان برمی‌گردد، پایه‌گذاران این تشکیلات قصد داشتند وجه اخلاقی مبارزه را برای خودشان حل کنند؛ یعنی شهادت‌طلبی و کیش مرگ را توجیه کنند.

او در ادامه می‌افزاید:
«انسان هیچ‌وقت با محاسبه هزینه و فایده هر عملی(و در اینجا مبارزه)، به نقطه مرگ نمی‌رسد! سازمان در هنگام تأسیس باید این مسائل را حل می‌کرد. نواب صفوی و افرادی مانند او یک راه حل مذهبی داشته‌اند که معادی داریم و حور و قصوری هست و ملائک به استقبال شهیدان می‌آیند و مانند اینها. این راه حلی بوده که روحانیت در برابر مبارزه مسلحانه، مطرح و آنرا توجیه می‌کرده است.»

حجاریان در ادامه با اشاره به رفت و آمد سازمان مجاهدین خلق در میان تفکر اشاره شده و تفکر مارکسیستی تصریح می‌کند: یک‌نوع مارکسیسم از ریخت‌افتاده شرقی شده هم با آن اسلام آمیخته شده تا سازمان بتواند به زعم خود یک پایه علمی برای عملش پیدا کند. چون نمی‌تواند شهادت‌طلبی را به حور و قصور حواله دهد و می‌خواسته توجیهش علمی باشد!
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    البته شیطان را نمی شود انکار کرد چون شاگری مانند حجاریان تربیت کرده.
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    این توجیهات برای انسانهای کم و عوام مثل شما است هدف برای عموم مردم مسلمان چیزی دیگر است که به خاطر عدم توانایی شما در هضم آن از گفتنش معذورم
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    پس با تفاسیر این حضرت والا شهادت امام حسین (ع)هم در همین قاعده تفسیر می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس