کد خبر 482028
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳

اعضای اتحادیه کارگران مبارز یونان ( پامه) روز پنجشنبه ساختمان وزارت کار و امور اجتماعی را در آتن پایتخت این کشور، تصرف کردند.

به گزارش مشرق، پامه به نشانه مخالفت با طرح قانونی اصلاحات در ساختار بیمه های تامین اجتماعی بعد از ظهر روز پنجشنبه با تجمع درمقابل وزارت کار و اموراجتماعی درمرکز شهر آتن، این وزارتخانه را برای چند ساعت اشغال و تصرف کرد.
معترضان به طرح قانونی تغییرساختار بیمه های تامین اجتماعی با سردادن شعارهایی برعلیه دولت چپگرای سی ریزا و اتحادیه اروپا بسوی پارلمان یونان راهپیمایی کردند.
تغییر ساختار بیمه های تامین اجتماعی و افزایش سن بازنشستگی یکی ازخواسته های اتحادیه اروپا (وام دهندگان خارجی به یونان) است.
معترضاً با تجمع در مقابل پارلمان یونان واقع در میدان ' سینداگما' در مرکز این شهر با سر دادن شعارهایی همچون' ما هم حق زندگی داریم'، ' سن بازنشستگی را افزایش ندهید'، تا آخرعمر نمی توانیم در خدمت سرمایه داران بزرگ باشیم؛ از نمایندگان پارلمان این کشور خواستند که به طرح قانونی تغییر ساختار بیمه های تامین اجتماعی رای مثبت ندهند.
دولت برای تامین امنیت، تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را بکار گرفته بود و تردد در خیابان های مرکز شهر آتن چند ساعتی ممنوع شده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس