آهنگساز هندی فیلم محمد رسول الله (ص) گفت: این اثر که از طریق سینمای ایران در دنیا دیده خواهد شد برطرف کننده بسیاری از سوءتفاهمات درباره پیامبراسلام خواهد بود .

به گزارش مشرق، ای آر رحمان روز چهارشنبه اظهار کرد: امیدوارم فیلم محمدرسول الله (ص) موجب وحدت بخشی میان مذاهب مختلف اسلام شده و برداشت های نادرست درباره اسلام را برطرف کند.

آهنگساز 48 ساله هندی برنده جوایز بسیاری از جمله 13 جوایز فیلم فیر، چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است.

فیلم محمد رسول الله (ص) که گوشه ای از کودکی پیامبر اسلام را به تصویر می کشد با نزدیک به هفت سال کوشش مستمر شماری از حرفه ای ترین هنرمندان ایرانی ساخته شده است. این فیلم در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار اکران شد. اکران سراسری این اثر بزرگ از روز ۵ شهریور ۱۳۹۴ (۲۷ اوت ۲۰۱۵) در ایران و همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال کانادا آغاز شد.

رحمان که کار ساخت بیش از 130 فیلم را در کارنامه کاری خود دارد ، درباره جایگاه موسیقی فیلم محمدرسول الله (ص) در میان دیگر آثارش گفت: در میان تمام آثارم برای کشورهای هند، چین و انگلستان، فیلم محمد با هدفی خاص و برای ایجاد وحدت میان مسلمانان بوده است ، بنابر این به آن نگاه ویژه ای داشته ام .

وی افزود: « با یک نیت پاک و خالص وارد این پروژه شدم و اگر روزی خداوند از من بپرسد با توجه به توانایی هایی که در موسیقی به تو دادم و فرصتی که برای کمک به پروژه پیامبر برایت فراهم شد چرا این کار را نکردی چه جوابی می توانستم بدهم.»

دست اندرکاران سینمای کشور فیلم محمد رسول الله (ص) را برای حضور در هشتادوهشتمین دوره اسکار 2016 معرفی کرده اند . این مراسم همه ساله 28 فوریه همزمان با نهم اسفند در لوس آنجلس آمریکا برگزار می شود که «ای ، آر رحمان » دراین باره می گوید: در هالیوود طرفداران سینمای ایران بسیار زیاد هستند و درباره پیامبر نیز حرف های زیادی گفته می شود اما این فیلم بیش از هر چیز دیگری می تواند آگاهی در مورد پیامبر را به غیرمسلمان ها بدهد.

جایزه آکادمی که آن را به طور غیررسمی اسکار می نامند، هر ساله توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک آمریکا به بهترین آثار صنعت سینما اهدا می شود.

آهنگساز فیلم محمد رسول الله همچنین درباره اینکه تا چه میزان موسیقی فیلم به سنتی ایرانی نزدیک است ، گفت: با ادای احترام به موسیقی ایران چون این فیلم بازگو کننده یک فرهنگ عربی است بنابر این از گروه موسیقی جبران که نوازندگان فلسطینی در آن حضور داشتند استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما اصلا نمی خواستیم موسیقی فیلم به فضای موسیقی ایرانی نزدیک باشد، ادامه داد: با اینکه موسیقی ایرانی بسیار زیباست و من هم از طرفداران آن هستم ، اما پیرو تاکید آقای مجیدی ما به دنبال این بودیم که ذات موسیقی فیلم بیشتر به سمت عربی نزدیک کنیم.

رحمان همچنین درباره نحوه همکاری خود با کارگردان فیلم محمدرسول الله (ص) گفت: در سینمای هالیوود کار می کنم و متد خاصی برای خودم دارم ، آقای مجیدی هم کارگردان بزرگی است که سبک خاصی را در سینما دنبال می کند ، او از من خواست که موسیقی را در حال ساخت گوش کند. اما من هم نمی توانستم این کار را انجام دهم . کمی طول کشید اما با کمک هم توانستیم سلیقه ها را به یکدیگر نزدیک کنیم و نهایتا با هم هماهنگ شدیم.

رحمان درباره بازدیدش از لوکیشن فیلم محمدرسول الله (ص) در نزدیکی شهر قم نیز گفت: برایم تجربه تکان دهنده ای بود چون اولین بار در ماه مبارک رمضان امسال به همراه کارگردان از صحنه فیلم دیدن کردیم ما هر دو روزه بودیم و برایم جالب بود که برای هر برداشت فیلم همگی عوامل صلوات می فرستادند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این اثر برای خارجی ها جذابیت دارد ، گفت : محمدرسول الله (ص) بدون شک برای غیرمسلمانان جذابیت بسیار زیادی خواهد داشت اما برای مسلمان ها با توجه به فرقه های مختلفی که وجود دارد ممکن است دافعه هایی وجود داشته باشد با این حال باید کمک کنیم تا همگان فیلم را ببینند .

آهنگساز فیلم محمد رسول الله این نکته را نیز افزود که برخی با دادن فتواهایی او را به دلیل ساخت آهنگ چنین اثری مرتد دانسته اند اما از نظر او هیچ فردی حق ندارد در باره یکی از مخلوقات خداوند چنین ادعایی مطرح کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس