کد خبر 474764
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

عوامل داخلی و خارجی فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله(ص)» و کارگردان آن، مجید مجیدی در جشنواره فیلم‌های نوجوانان در همدان تجلیل شدند.

به گزارش مشرق، شامگاه ‎سه‌شنبه در حاشیه برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان در همدان، «مجید مجیدی» کارگردان فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» و تعدادی از عوامل داخلی و خارجی فیلم توسط استاندار همدان تجلیل شدند.

مراسم با سخنان علیرضا شجاع‌نوری آغاز شد، او سخنانش را این طور شروع کرد که استاندار همدان و نماینده ولی فقیه در استان مراسم تجلیل از مجیدی را در برنامه گنجانده‌اند؛ بنده به آنها گفتم که مجیدی در مناطق مختلفی تجلیل شده است، که با این پاسخ از سوی آنها مواجه شدم: «این مردم همدان هستند که می‌خواهند از ایشان تقدیر کنند».

شجاع‌نوری در این لحظه از استاندار همدان برای سخنرانی دعوت کرد، محمدناصر نیکبخت بر روی جایگاه قرار گرفت و از پیشینه غنی همدان و افتخارات آن سخن به میان آورد.

وی از وزیر ارشاد هم به خاطر بازگشت مجدد جشنواره فیلم نوجوان به همدان تقدیر کرد که در این لحظه با تشویق گرم حضار همراه شد.

استاندار همدان ادامه داد: امشب به واسطه برگزاری جشنواره فیلم نوجوانان در همدان، افتخار دیگری نصیب ما شده و آن هم تجلیل از مردی است که با عشق و علاقه و کار شبانه‌روزی، فیلمی را به دنیا عرضه کرده که بخشی از زندگی پیامبر رحمت را به تصویر می‌کشد.

بعد از سخنان استاندار، شجاع‌نوری از احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، علیرضا تابش رئیس بنیاد سینمایی فارابی، رحمت‌الله صادقیان معاون هماهنگی بنیاد مستضعفان، محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی استاندار همدان، بهروز کارخانه‌ای مدیرعامل هلال‌احمر، علی سبزواری دستیار یک کارگردان، نظری رئیس شورای شهر همدان، محمد عسگری بازیگر نقش ابولهب در فیلم محمدرسول‌الله، جعفر قاسمی بازیگر نقش همسر حلیمه، مهدی پاکدل بازیگر نقش ابوطالب، علیرضا شجاع‌نوری بازیگر نقش عبدالمطلب برای حضور بر روی جایگاه دعوت کرد.

شجاع‌نوری زمانی که از «روبرتو پرپینانی» تدوینگر و آی.آر.رحمان آهنگساز فیلم سینمایی «محمدرسول الله (ص)» برای حضور بر روی جایگاه دعوت کرد از حضار خواست آنها را به صورت ویژه تشویق کند که چنین نیز شد.

سپس از عبادی، مدیرکل ارشاد همدان خواست به جمع بقیه بپیوندند و سپس از مجیدی به عنوان «ستار مجلس امشب» یاد کرد و او را برای حضور روی جایگاه فراخواند.

مردم به احترام کارگردان خوش‌ذوق فیلم «محمدرسول‌الله» ایستادند و تا دقایقی برایش کف زدند، بعد از آن شجاع نوری، از مهدی پاکدل خواست برای مردم حرف بزند، پاکدل طی سخنان کوتاهی گفت «خوشحالم که در همدان حضور دارم و مخلص مردم اینجا هستم»، اظهارات گرم پاکدل با تشویق حضار همراه شد.

بعد از آن تریبون به دست محمد عسگری رسید، او هم از اینکه در تاریخ هنر ایران سهمی داشته ابراز خرسندی کرد و تریبون را به دست روبرتو پرپینانی داد، او نیز از اینکه مجبور بود خیلی زود جمع را ترک گوید عذرخواهی کرد و گفت: باید زود بروم اما قلب خود را در اینجا، جا می‌گذارم.

مردم برای ابراز علاقه این هنرمند خارجی نیز کف زدند، او قصد پایین آمدن از پله‌ها را داشت که با ممانعت دو تن مواجه شد، در گیرودار نگاه تعجب‌آمیز او، یکی از این افراد دوباره پرپینانی را به سوی بالا هدایت کرد تا هدیه او را با دستان استاندار تقدیمش کند.

نفر بعدی، «رحمان» آهنگساز فیلم بود که از حضورش در همدان و همکاری با تیم ایرانی برای ساخت فیلم محمدرسول‌الله(ص) ابراز خوشحالی کرد.

سپس نوبت به علی سبزواری، دستیار اول کارگردان، رسید، او اظهار کرد: خوشحالم از اینکه این فیلم ساخته شد و آن هم در ایران!

شجاع‌نوری در این لحظه نام «جعفر قاسمی» را برد و اظهار کرد: این جوان فروتن اهل هرمزگان از راه دور و با اخلاص برای بازی در این فیلم می‌آمد.

قاسمی تریبون را به دست گرفت و گفت: قبل از اینکه این فیلم ساخته شود در جمع یکی از دوستان گفتم، تیره‌پوستان در سینمای ایران جایگاهی ندارند، که بعد از چند ماه این فیلم ساخته شد و من «حارث محمد» شدم!

وی جمله آخرش را با بغض به زبان راند که درست زمانی که اشکش جاری بود، مردم تشویقش کردند و قطره‌های اشک خود را با زلال قطرات اشک این جوان، گره زدند.

استاندار همدان در حین تجلیل از این جوان، او را بوسید و گفت: بنده 16 سال در هرمزگان بودم و در این مدت جز نجابت، شرافت، حمایت، سلامت اخلاق و قدردانی از این مردم ندیدم؛ حرکت امشب این جوان نیز وقتی با فرشته محبت کف مردم همراه شد نتوانست حرفش را ادامه دهد.

او در این لحظه یادی از معاونش، محمدابراهیم الهی‌تبار کرد و از زحمات او برای هماهنگی به منظور برگزاری جشنواره فیلم نوجوان و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تقدیر کرد.

استاندار همدان هدایای عوامل فیلم را تقدیم کرد، وقتی نوبت به تجلیل از مجیدی رسید، نیکبخت لوح تقدیر و قرآنی را که در دست داشت، به او داد و گفت: این تجلیل از سوی بنده و مردم استان همدان تقدیم شما می‌شود.

وقتی رئیس شورای شهر همدان نیز هدیه خود را به مجیدی اعطا کرد، او پشت تریبون جا گرفت و با تقدیر از همدانی‌ها از اینکه مادرش همدانی است و خاطرات کودکی‌اش در کوچه باغ‌های همدان را اظهار کرد: مادرم همدانی است و به همین دلیل یک نیمه‌ من هم همدانی است.

بعد از این مراسم فیلم محمدرسول‌الله(ص) با حضور مجیدی، اکران شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس