کد خبر 474872
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

سرپرست باشگاه پرسپولیس تأکید کرد، هیچ اولتیماتومی به سرمربی تیم فوتبال این باشگاه و کادرش نداده است.

طاهری: با دایی مذاکره نکردیم
به گزارش مشرق، علی‌اکبر طاهری در نشست خبری که به منظور تشریح آخرین شرایط باشگاه پرسپولیس و همچنین وضعیت اسپانسر این باشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا درگذشت برخی از حجاج در حادثه منا را تسلیت و پیشاپیش عید سعید غدیرخم را تبریک می‌گویم. چند وقتی است که درگیر مسائل باشگاه هستیم و خیلی از این عزیزانی که اکنون اینجا هستند و همچنین افرادی که حضور ندارند چند بار با من در خصوص مسائل باشگاه تماس گرفتند.

وی در ادامه افزود: یکی از بحث‌های ما کار حمایتی برای فروش تبلیغات و پتانسیلی است که در باشگاه داریم تا بتوانیم هزینه‌های خود را پوشش دهیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: در اینجا می‌خواهم از همه کسانی که با من تماس گرفتند تا از جریان آخرین شرایط اسپانسر خبر بگیرند، اما من نتوانستم پاسخ آنها را بدهم، عذرخواهی می‌کنم. شاید اگر خیلی وقت‌ها با من تماس گرفته می‌شد و نمی‌توانستم جواب بدهم به خاطر این بود که در جلسه بودم، اما همان‌طور که قبلاً قول داده بودم امروز در خدمت عزیزان هستم که در خصوص مسائل مختلف صحبت کنیم.

پرداختن به مسائل باشگاه نیازمند برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است
طاهری خاطرنشان کرد: قبلاً هم گفته بودم که پرداختن به مسائل باشگاه نیازمند برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و قطعاً این شرایط فقط با برنامه‌ریزی مهیا می‌شود. در بحث اقتصادی مسائلی وجود داشت که معرفی اسپانسر را به تعویق انداخت، ضمن اینکه بحث انتخاب اسپانسر همزمان شد با ورود هیئت مدیره جدید به باشگاه و اتفاقاتی از این دست و به همین خاطر مسئله معرفی اسپانسر کمی به زمان نیاز داشت. در این مورد خیلی‌ها با ما در خصوص اسپانسری جلسه گذاشتند و با خیلی‌ها طرف بودیم، حتی با بعضی از شرکت‌ها پیش‌نویسی امضا شد، اما کار به مراحل نهایی کشیده نشد.

وی ادامه داد: ما یک بسته را برای همکاری فراهم کردیم تا بتوانیم از شرایط درآمدی استفاده کنیم. بسته‌های تبلیغاتی داریم که شامل؛ فضای مجازی است تا بتوانیم با هواداران در ارتباط بوده و با امکاناتی که مهیا خواهد شد سرویس‌هایی به آنها بدهیم. اینها فرایندی شد تا ارتباطات لازم را برقرار کرده و در اولین گام توانستیم همراه اول را به عنوان اسپانسر بیاوریم.

امیدوارم باشگاه پرسپولیس بتواند از پتانسیل خود درآمد کسب کند
سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: همچنین برای درج تبلیغات روی البسه، مکان‌های ورزشی و ... فضاهایی به وجود آوردیم که می‌توانند ورود پیدا کنند. ضمن اینکه از طریق برگزاری مراسم‌ها نیز می‌توانیم اسپانسر داشته باشیم. امیدوارم با این کار در سالیان سال بتوانیم هزینه‌های باشگاه را پوشش بدهیم و باشگاه بتواند از پتانسیل خود درآمد کسب کند تا با مشکلات اقتصادی روبه‌رو نشویم.

طاهری با اشاره به بحث اطلاع‌رسانی عنوان کرد: در زمینه بحث اطلاع‌رسانی مانند سرویس حواشی تیم، اخبار، نتایج، معرفی بازیکنان، سرویس برنامه مسابقات، مدارس فوتبال، اخبار مرتبط با تیم‌های دیگر و همچنین گلزنان را داشته باشیم همچنین می‌توان تالار گفت‌وگویی ایجاد کرد تا بتوانیم کسب درآمد داشته باشیم. این موضوعات سرفصل‌های ما بود که شامل تبلیغات محیطی و برند باشگاه است.

بحث اسپانسر را برای همراه اول پیش نکشید
وی در خصوص اینکه مدت همکاری باشگاه پرسپولیس با شرکت همراه اول چندساله خواهد بود و اینکه آیا قرار است این شرکت تا آخر فصل مبلغی مشخص به باشگاه پرداخت کند، گفت: از شما خواهش می‌کنم بحث اسپانسر را برای همراه اول پیش نکشید، چون این‌طور نیست که فقط یک شرکت بیاید و تأمین منابع مالی را برعهده بگیرد، بلکه قرار است ما با همراه اول همکاری مشترکی داشته باشیم و بتوانیم درآمدزایی کنیم تا باشگاه از این شرایط نفع ببرد. ضمن اینکه همکاری با این شرکت دو ساله است که با انجام تعهدات طرفین تا دو سال دیگر قابل تمدید است. همراه اول به عنوان یکی از اسپانسر در حوزه خدمات مجازی، ورود کرده است.

بعضی از کدهای هواداری که در فضای مجازی اعلام شده از نظر ما تأییدشده نیست
سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: سایر شرکت‌ها هم می‌توانند در بحث اسپانسری و درآمدزایی به باشگاه پرسپولیس ورود کنند، فقط اینجا باید بگویم بعضی از کدهای هواداری که در فضای مجازی اعلام شده از نظر باشگاه تأییدشده نیست و فقط کد 3090 برای بحث هواداری مدنظر ماست که در آن هواداران می‌توانند با ارسال عدد شش به این باشگاه هواداری بپیوندند. سایر کدها مانند 6090 و ... از نظر ما تأییدشده نیستند.

امیدوارم در لیگ نتایج خوبی بگیریم و در جام حذفی هم قهرمان شویم
طاهری در خصوص اینکه آیا از نتایج پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر رضایت دارد یا خیر، اظهار داشت: رضایت ما، رضایت هواداران است، در این خصوص هم هر چه در جدول جایگاه بالاتری داشته باشیم هواداران بیشتر از ما رضایت دارند و ما هم از این مسئله احساس رضایت می‌کنیم. هرچند نتایجی که تا امروز رقم خورده خوب نبوده که آن هم به خاطر عوامل دیگری بوده است. امیدوارم در آینده بتوانیم در لیگ برتر نتایج خوبی بگیریم و در جام حذفی هم به مقام قهرمانی برسیم.

هیچ اولتیماتومی به برانکو و کادرش نداده‌ایم
وی در خصوص اینکه آیا با این شرایط از کادرفنی تیمش حمایت می‌کند و آیا تا به حال به برانکو اولتیماتوم داده است، گفت: کادرفنی کارش را به خوبی انجام می‌دهد و ما هم هیچ اولتیماتومی به برانکو و کادرش نداده‌ایم.

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه نشست خبری خود در مورد اینکه پرسپولیس از داوری‌ها متضرر شده است و آیا اعتراضی در این زمینه صورت گرفته است یا نه، گفت: بله، ما اعتراض کردیم و نامه‌ای برای دو بازی‌مان ارسال شده که به داوری‌ها اعتراض کنیم.

توضیحات سرپرست پرسپولیس در مورد بدهی‌های باشگاه
طاهری در خصوص مطالبات بازیکنان و همچنین شکایت بازیکنان خارجی از پرسپولیس عنوان کرد: ما در این زمینه دو بحث داریم. نخست اینکه معوقاتی از گذشته داریم که بخشی از آنها مربوط به مربیان و بازیکنان پیشین است. بعضی‌ها طرح دعوا کرده‌اند و در تعامل هستیم تا بتوانیم مطالبات آنها را پرداخت کنیم. خیلی‌های دیگر نیز هستند که می‌خواهند طرح دعوا کنند که تعداد شکایت‌ها نیز زیاد است. باید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم که به مشکل مالی نخوریم.

طرح جمع‌آوری کمک از سوی هواداران خودجوش بود
وی در پاسخ به این سؤال که طرح جمع‌آوری پول از طریق کمک هواداران به کجا رسید و اینکه چه مقدار پول جمع‌آوری شده است، گفت: ابتدا بگویم که شماره حسابی از قبل داده شده بود و همانطور که گفتم هواداران خودجوش این کار را کردند و پولی پرداخت شده است. رقم دقیقی ندارم که بگویم چقدر واریز شده است باید تشکر کنم از کسانی که کمک کردند و تاکید می‌کنم که این پول به خود هواداران تخصیص می‌یابد و خواست باشگاه نیست.

با دایی مذاکره‌ای نکرده‌ایم
سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا با علی دایی مذاکراتی صورت گرفته است، تصریح کرد: شما در حال طرح سؤالاتی ایجابی هستید. ما مذاکره‌ای نکرده‌ایم.

وقتی انتظار دارند طاهری بازپرس شود!
همان خبرنگاری که سؤال فوق را مطرح کرده بود به طاهری گفت که پس چرا برانکو ایوانکوویچ عنوان کرده که شنیده است صدای پای علی دایی می‌آید و با او مذاکراتی صورت گرفته است. سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع گفت: فردی در خیابان چیزی می‌گوید، می‌خواهید من چه پاسخی بدهم؟! طرف یک چیزی شنیده است و انتظار دارید که من مانند بازپرس بپرسم که چه چیزی شنیده است. اینها ارتباط به روابط عمومی دارد. در این لحظه خمارلو، مدیرروابط عمومی باشگاه پرسپولیس عنوان کرد که با نیک‌سیرت مترجم برانکو تماس گرفته و گفته است که برانکو این مسئله را در رسانه‌ها شنیده و من نیز این موضوع را برای او ترجمه کردم، اینها موضوعاتی است که در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود و این در حالی است که دایی که برای او احترام قائلیم، برای خودش تیم دارد.

در خصوص مدیرعاملی من در پرسپولیس مشکل خاصی نیست
طاهری در خصوص اینکه اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کردند قبل از پایان دوره سه ماهه اول سرپرستی او در باشگاه پرسپولیس، از عملکردش راضی هستند و به همین خاطر می‌خواهند طبق قانون سه ماه دوم حضور او را در سمت سرپرستی باشگاه تمدید کنند، گفت: مگر سرپرستی شش ماهه قانونی است که حالا بخواهیم سه ماه آن را تمدید کنیم یا نکنیم؟! شاید دوستان از این مسئله برداشت خوبی نداشتند. اصلاً بحث زمان و یا تمدید سرپرستی وجود ندارد. ما کارمان را ادامه می‌دهیم و مشکلی از این بابت نیست. البته قانون شش ماهه سرپرستی مربوط به فدراسیون‌هاست، ولی چون پرسپولیس شرکت است. این قانون شامل حال ما نمی‌شود. در خصوص مدیرعاملی مشکل خاصی نیست و نگران این بحث‌ها نباشید.

احتمال تغییرات در هیئت مدیره پرسپولیس رد شد
وی راجع به اینکه آیا با حضور شرکت همراه اول در باشگاه پرسپولیس احتمال ایجاد تغییرات در هیئت مدیره این باشگاه هم وجود دارد، تأکید کرد: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و این موضوع درست نیست.

اصلاً قراردادی وجود ندارد که مدرکی وجود داشته باشد
سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره ادعای شخصی مبنی بر اینکه با پرسپولیس قرارداد 35 میلیاردی داشته، اما این قرارداد به خاطر شخص طاهری اجرا نشده است، گفت: آقایان قرار بود مدارکی رو کنند که این کار را انجام ندادند، چون اصلاً قراردادی وجود ندارد که مدرکی داشته باشند. وقتی هم چیزی وجود ندارد لزومی نیست که ما بخواهیم در خصوص آن صحبت کنیم و یا چیزی را به نگارش در بیاوریم، این‌گونه صحبت‌ها فقط ذهن هواداران را درگیر می‌کند.

با خیلی‌ از شرکت‌ها درباره بحث اسپانسری جلسه گذاشتیم
طاهری گفت: البته ما با خیلی‌ از شرکت‌ها درباره بحث اسپانسری جلسه گذاشتیم حتی با برخی از شرکت‌هایی که در کشورهای حوزه خلیج فارس طالب همکاری با ما بودند، اما قوانین اجازه نمی‌داد تا ما با آنها همکاری کنیم. ممکن است در مذاکرات با شرکتی حتی به تأیید تبصره و بند هم در قرارداد برسیم، اما اجرایی شدن آن بحث دیگری است که در خصوص این شخص و شرکتش اجرایی نشد.

وی در پاسخ به این پرسش که پس چطور با این شرایط حکم معاونت اقتصادی باشگاه را برای امیرحسین مجید زده است، گفت: ما آن کار را انجام دادیم تا بحث مذاکرات‌مان به امضای قرارداد ختم شود، اما هیچ وقت قراردادی امضا نشد.

همراه اول به عنوان یکی از شرکت‌های همکار، با ما خواهد بود
سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه شرکت همراه اول قرار است چه مقدار از هزینه‌های پرسپولیس را در فصل جدید متقبل شود، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در ابتدای جلسه توضیح دادم، همراه اول به عنوان یکی از شرکت‌های همکار، با ما خواهد بود، چون ما فضاهای مختلف تبلیغاتی را در اختیار داریم و این پتانسیل هم وجود دارد که با شرکت‌های دیگر همکاری کنیم. در این بخش شرکت امین سیمای کیش با باشگاه پرسپولیس همکاری کرده و شرکتهای مختلف را برای اسپانسری به ما معرفی می‌کند.  

طاهری با اشاره به اینکه درست است که در حال گرفتن اسپانسر هستند، اما زمان می‌برد که بتوانند به تعهدات‌شان عمل کنند، گفت: در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را کردیم و می‌دانیم که منحنی‌هایی برای پرداخت داریم. باید فضاهایی ایجاد کنیم که زودتر این تمهیدات صورت بگیرد تا بعدها برای پرداخت بودجه مشکل نداشته باشیم.

برخی افراد از برند باشگاه استفاده کردند ولی خود باشگاه استفاده نکرده است
وی در مورد اینکه در گذشته برخی‌ها از کدهای هواداری سوءاستفاده کرده‌اند، اظهار داشت: ما هیچ‌گونه اعتباری جز کدی که الان اعلام کردیم، نمی‌دهیم. متأسفانه خیلی‌ها رعایت مسائل قانونی را نکردند و ما هم هیچ چیزی را تأیید نکردیم. کد ما 3090 است و اگر مطلب دیگری باشد خودمان آن را اعلام خواهیم کرد. ضمن اینکه در رابطه با سوءاستفاده کردن یک بار اقدامات قانونی را پیگیری کردیم تا کسی از برند باشگاه استفاده نکند. متأسفانه برخی افراد از برند باشگاه استفاده کردند ولی خود باشگاه استفاده نکرده است.

برای وزارت ورزش و جوانان استقلال و پرسپولیس فرقی ندارند
سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به این پرسش که حضور بهرام افشارزاده در وزارت ورزش باعث شده که کمک‌های مالی بیشتری از سوی وزارت به استقلال برسد، گفت: لطفاً کلی‌گویی نکنید! وزارت ورزش نمی‌تواند به استقلال و پرسپولیس کمک کند، چون ردیف بودجه ندارد. از طرفی برای وزارت ورزش و جوانان استقلال و پرسپولیس فرقی ندارند. مطلبی که شما عنوان می‌کنید به وجود نیامده است.

خوشحالم که بتوانم به پرسپولیس کمک کنم و بحث پست برای من مهم نیست
طاهری در خصوص اینکه مشخص است که با حضور افشارزاده در وزارت ورزش، وزارت محبت بیشتری به استقلال دارد، تصریح کرد: این چیزی که می‌گویید درست نیست،‌ ضمن اینکه من به عنوان یک فرد خوشحالم که بتوانم به پرسپولیس کمک کنم و بحث پست برای من مهم نیست. برخی مسائل درون سازمان لیگ و در حد ارتباطات لیگ است و من نمی‌توانم بگویم که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نظر خاصی داشته باشند، چرا که این مسئله بی‌احترامی به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است.

چیزی از محبت بیشتر وزارت ورزش به باشگاه استقلال ندیده‌ام
وی با تأکید بر اینکه چیزی از محبت بیشتر وزارت ورزش به باشگاه استقلال نسبت به پرسپولیس ندیده است، گفت: اگر در هیئت مدیره مطلبی دیده باشیم از کانال آن وارد می‌شویم، ضمن اینکه وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونانش جلسات خاصی را برای پرسپولیس برگزار کردند و اگر این جلسات بیشتر نبوده کمتر هم نبوده است.

کادر فنی از بازیکنان خارجی ما راضی است
سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه بازیکنان خارجی پرسپولیس کیفیت لازم را ندارند، اظهار داشت:‌ این بحث کارشناسی است و اجازه دهید که کارشناسان در این زمینه نظر بدهند. به عنوان مدیر نظرم به کادرفنی برمی‌گردد و آنها براساس پارامترهایی بازیکن انتخاب کردند. بازیکنان خارجی کارشان را انجام می‌دهند و کادرفنی هم از آنها راضی هستند. انشاءالله این بازیکنان نیز پول خودشان را می‌گیرند.

طاهری در مورد اینکه ظاهراً برانکو از پرداخت مبالغ قراردادش ناراحت است، گفت: کمی معوقه داریم که به دنبال حل این مشکل هستیم.

وی در خصوص مسئله حق پخش تلویزیونی گفت: نقش افراد برای انجام وظایف مشخص نیست و فدراسیون و سازمان لیگ باید این وظایف را مشخص کنند تا بتوانیم راحت پاسخ دهیم.

مسئولان تیم امید باید در مورد حیدریه پاسخگو باشند
سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه چرا اعضای تیم امید کشورمان وحید حیدریه را به عنوان یک بازیکن توریست به اردوی هلند بردند و این مسئله باعث شد تا مصدومیت این بازیکن بیشتر شود، گفت: شما یک سند بیاورید که حیدریه را به عنوان توریست به هلند برده باشند! این حرف اشتباه است و وقتی اصل موضوع اشتباه است نباید در مورد آن صحبت کرد، چون خیلی حرفه‌ای نیست. حیدریه به عنوان بازیکن تیم امید به اردوی هلند رفت و مسئولان این تیم باید پاسخگو باشند.

طاهری در پایان در خصوص اینکه آیا از سامانه 6090 سازمان لیگ مبلغی تا به حال به حساب باشگاه پرسپولیس ریخته شده یا خیر، گفت: در رابطه با مسائل سازمان لیگ به  تیم مالی باشگاه مأموریت دادیم اسناد را دسته‌بندی کنند تا ببینیم دریافتی ما از سازمان لیگ چقدر بوده و همه چیز روشن شود، اما تنها سامانه‌ای که به صورت رسمی مورد تأیید ماست سامانه 3090 است و همانطور که پیش از این اعلام کردیم دیگر کدها اعتباری از نظر باشگاه پرسپولیس ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس