گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

از صفت های هاشمی برای منتقدانش تا عقب نشینی پس از اعتراضات، نامه بابک زنجانی به رئیس جمهور، از قرارهای نیویورکی روحانی چه خبر؟، کسری ۸ هزارمیلیارد تومانی بودجه دولت در ۵ ماه نخست سال، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

۱۰ صفت رفسنجانی برای منتقدانش +جدول

از صفت های هاشمی برای منتقدانش تا عقب نشینی پس از اعتراضات/ نامه بابک زنجانی به رئیس جمهور/ از قرارهای نیویورکی روحانی چه خبر؟/ کسری ۸ هزارمیلیارد تومانی بودجه دولت در ۵ ماه نخست سالآیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد، در ادامه اهانت‌های خود به منتقدانش، درباره پایان جنگ تحمیلی و موضوع "جام زهر" گفت که "حالا آدم‌های تازه وارد نمی‌فهمند و درباره قطعنامه می‌گویند که جام زهر به امام نوشاندند."

در جدول زیر لیست صفت‌هایی که اخیرا هاشمی‌رفسنجانی نسبت به منتقدانش روا داشته را مشاهده می‌کنید:

         شرح اهانت                                   محل اهانت
ذات مزاحم!           سومین همایش فرهیختگان دانشگاه آزاد
نفهم              مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد
حسود                مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد
مرض هاری                           در جمع مردم دزفول‌
جدیدالاسلام                              در جمع دانشجویان
همنوایان نتانیاهو     همایش ملی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای
روستایی                   مصاحبه با هفته‌نامه طلوع
تازه‌واردها            مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد
 تازه به دوران رسیده‌ها                    مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد
فرصت طلب ها                            در جمع دانشجویان


عقب‌نشینی هاشمی رفسنجانی پس از اعتراضات گسترده


هاشمی رفسنجانی که چندی پیش مخالفان سیاسی خود را به قصد تحقیر، روستایی خطاب کرده بود، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد و در پی انتقادات شدیدی که به اظهارات چندی پیش وی شد، اظهار داشت: من خودم را یک فرد معمولی و انسان روستایی که در روستا بزرگ شده، به شهر آمده و درس خوانده می‌دانم. من در کارهای سیاسی و اجتماعی کار کردم و در مسئولیت‌ها خدمت و خطا داشته‌ام.

هاشمی رفسنجانی چندی پیش مخالفان سیاسی و منتقدان خود را روستایی خوانده و گفته بود: بعضی‌ها قبلاً در کوچه‌های روستاهای‌شان می‌گشتند، ولی الان آمده‌اند و انقلابی‌ شده‌اند.

این اظهارات هاشمی رفسنجانی با اعتراضات شدید شخصیت‌های سیاسی و مردم برخی روستاهای کشور مواجه شد و برخی تحلیل‌گران سیاسی نیز در صدد ریشه‌یابی از علل چنین اهانت‌هایی توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به منتقدان سیاسی خود پرداختند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***

 متن کامل نامه بابک زنجانی به رئیس جمهور +سند

از صفت های هاشمی برای منتقدانش تا عقب نشینی پس از اعتراضات/ نامه بابک زنجانی به رئیس جمهور/ از قرارهای نیویورکی روحانی چه خبر؟/ کسری ۸ هزارمیلیارد تومانی بودجه دولت در ۵ ماه نخست سالاوایل مرداد سال جاری خبر نامه‌ای که بابک زنجانی نوشته بود منتشر شد؛ برخی از رسانه ها در ابتدا مدعی شدند این نامه خطاب به نمایندگان مجلس بوده است اما نمایندگان این موضوع را تکذیب کردند.

در ادامه این جریان، محسنی اژه‌ای چنین نامه ای را تأیید کرد اما مخاطب اصلی این نامه مشخص نشد تا اینکه بالاخره وکیل بابک زنجانی مخاطب اصلی این نامه را مشخص کرد و گفت که این نامه خطاب به دولت و به ویژه شخص آقای روحانی بوده است.

رسول کوهپایه‌زاده در این مورد گفت: زنجانی نامه‌ای به ریاست محترم جمهور، نمایندگان محترم مجلس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس نوشت و در آن به طور مشخص خدماتی را که در زمان وجود تحریم‌ها و مشکلات ارایه کرد، اعلام کرده است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


۵ عدد خاص در پرونده بابک زنجانی

۹دی ماه سال ۹۲بود که خبر بازداشت بابک زنجانی با نام کامل«بابک مرتضی زنجانی» در صدر اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت. غلامحسین محسنی اژیه،سخنگوی قوه قضاییه در همان روز و در خصوص بازداشت زنجانی،گفت: «بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده در هفته‌های اخیر از سوی مراجع قضایی بازداشت شد».

پس از بازداشت این فرد، بررسی‌ها درباره دستیابی به نوع اتهامات این فرد و همچنین نحوه رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد بدهی نفتی عامل بازداشت بابک زنجانی بوده است.در خبرهای تکمیلی از سوی مسئولان قضایی و رسانه‌ها، آمده بود که این فرد پرونده اش از سوی سازمان بازرسی کل کشور تکمیل شده است. در این پرونده برخی از اعداد قابل تامل است که به نوعی علت زمان بر و طولانی شدن پرونده نیز محسوب می شود.

* یک بابک با ۳شناسنامه

* قرار مجرمیت۲۰۰۰ صفحه‌ای

* متهمی که ۲۰۹جلد پرونده دارد

* بدهی ۲میلیارد یورویی میلیاردر جوان/ « گنج زنجانی» چقدر است؟

* ۶۳۶ روز از بازداشت زنجانی می گذرد

[برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


 زمان دادگاه بابک زنجانی مشخص شد

"رسول کوهپایه" وکیل بابک زنجانی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه دادگاه بابک زنجانی در روز شنبه 11 مهرماه اظهار داشت: ظاهرا دادگاه در تاریخ مذکور برگزار می‌شود زیرا تاکنون هیچ پاسخی به استمهال ما داده نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت علنی برگزار شدن دادگاه بابک زنجانی آیا احتمال دارد موقعیت شخص یا اشخاصی به خطر بیفتد، افزود: تشخیص این موضوع با دادگاه است اما به عنوان وکیل بابک زنجانی فکر می‌کنم که علنی برگزار شدن دادگاه هیچ خللی به منافع ملی وارد نمی‌کند چرا که افکار عمومی و همچنین حقوقدانان و اهل فن به خوبی درمیابند این اتهامات چقدر واقعی و یا چه اندازه ناشی از هیجانات سیاسی و جنجال‌های رسانه‌ای است، ما از برگزاری علنی دادگاه استقبال می‌کنیم اما تصمیم و تشخیص با دادگاه است و همه باید در مقابل قانون تمکین کنیم. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
از قرارهای نیویورکی روحانی چه خبر؟

از صفت های هاشمی برای منتقدانش تا عقب نشینی پس از اعتراضات/ نامه بابک زنجانی به رئیس جمهور/ از قرارهای نیویورکی روحانی چه خبر؟/ کسری ۸ هزارمیلیارد تومانی بودجه دولت در ۵ ماه نخست سالحسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، که پنج‌شنبه گذشته برای شرکت در هفتادمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شده است.

تهران - آنکارا خواهان بازگشت آرامش به منطقه و جلوگیری از تجزیه همسایگان هستند

تمام دیدار های امروز رئیس جمهوری در نیویورک حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار "احمد داوود اوغلو" نخست وزیر ترکیه که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، گفت: ایران و ترکیه در بسیاری از مسایل جهانی با هم اشتراک نظر دارند و باید روابط دو کشور در همه زمینه ها بیش از پیش توسعه یابد.


هیچ دولت ثالثی نمی‌تواند برای مناسبات ایران و بولیوی تصمیم‌گیری کند

حسن روحانی عصر یکشنبه به وقت نیویورک در دیدار "اوو مورالس" رئیس‌ جمهوری بولیوی، روابط دو کشور را صمیمانه و دوستانه برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ دولت ثالثی نمی‌تواند در خصوص مناسبات ایران و بولیوی تصمیم‌گیری کند و ما در خصوص هر آنچه به نفع دولت و ملت خود می‌دانیم، مستقل تصمیم گیری خواهیم کرد.


ایران از توسعه روابط با اکوادور استقبال می‌کند/ظرفیت‌ها و استعدادها باید به نفع دو ملت عملیاتی شوند

حسن روحانی عصر یکشنبه به وقت نیویورک در دیدار "رافائل کوره‌آ" رئیس‌ جمهوری اکوادور با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ اگر ببینند که کشورهای در حال توسعه در کنار یکدیگر هستند، نمی‌توانند زورگویی کنند، گفت: کشورهای مستقل باید در محافل بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، صدایی واحد داشته باشند، تا قدرتمندان بدانند ملتها تنها نیستند.


ایران توسعه و امنیت افغانستان را توسعه و امنیت خود می‌داند

تمام دیدار های امروز رئیس جمهوری در نیویورکحجت الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار عبدالله عبدالله که در محل اقامت رئیس‌جمهور در نیویورک برگزار شد، گفت: تحکیم امنیت افغانستان باعث تقویت روند توسعه این کشور می‌شود و تلاش‌ها باید در این راستا متمرکز شود.


همه باید در برابر تروریسم یکصدا و یکپارچه شویم

تمام دیدار های امروز رئیس جمهوری در نیویورکحجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه و در این دیدار که در محل اقامت وی در نیویورک انجام شد، گفت: ایران و سنگال ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه دارند که از این ظرفیت‌ها باید در جهت اهداف دو ملت استفاده کرد.
[برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

 سفر روحانی به نیویورک قرار بود چند روزه باشد؟

به دنبال بالا گرفتن انتقادات از انفعال دولت یازدهم در مواجهه با فاجعه منا، امروز دوشنبه معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد حسن روحانی با «نیمه‌تمام گذاشتن سفر نیویورک»، برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج کشورمان که در حادثه اخیر منا جان باختند، به تهران بازمی‌گردد.

پرویز اسماعیلی گفته است: علی‌رغم کارشکنی‌ها و تعلل مقامات سعودی، درنتیجه تلاش‌های صورت گرفته، نخستین گروه از پیکرهای حجاج عزیز کشورمان که در حال انجام مناسک حج ابراهیمی، لباس احرام و در سرزمین منا قربانی شدند؛ روز سه‌شنبه به کشورمان منتقل خواهد شد و به همین دلیل رییس جمهوری با لغو تعدادی از برنامه و دیدارهای پیش‌بینی‌شده خود در سازمان ملل، بعدازظهر دوشنبه نیویورک را ترک خواهد کرد.

متعاقباً وب‌سایت‌ها و رسانه‌های حامی دولت به‌گونه‌ای این خبر را منتشر کردند که روحانی سفر خود را نیمه‌تمام گذاشته و میانه سفر می‌خواهد به تهران بازگردد.

این در حالی است که از چند هفته قبل اعلام‌شده بود که سفر رئیس دولت یازدهم به نیویورک، «پنج روزه» است.

مطابق برنامه اعلامی دولت، روحانی که پنج‌شنبه دوم مهرماه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد، از قبل هم قرار بود سه‌شنبه هفتم مهرماه به کشور بازگردد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***

 کسری ۸ هزارمیلیارد تومانی بودجه دولت در ۵ ماه نخست سال

از صفت های هاشمی برای منتقدانش تا عقب نشینی پس از اعتراضات/ نامه بابک زنجانی به رئیس جمهور/ از قرارهای نیویورکی روحانی چه خبر؟/ کسری ۸ هزارمیلیارد تومانی بودجه دولت در ۵ ماه نخست سالغلامرضا کاتب درمورد وضعیت درآمد و هزینه‌های بودجه سال 94، از حضور "محمدباقر نوبخت" رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درجلسه فردا (روز سه شنبه )  کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبرداد و گفت:در این جلسه" نوبخت" گزارشی از وضعیت و نحوه تخصیص اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه ارائه خواهد کرد.

نماینده مردم گرمسار درمجلس شورای اسلامی افزود: براساس آخرین جمع بندی که داشتیم در 5 ماه نخست سال جاری 72هزارمیلیارد تومان دربخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌های تخصیص و مصرف شده است.

وی از درآمد 64 هزارمیلیارد تومانی دولت در 5ماه نخست امسال خبرداد و بیان کرد: با توجه به میزان هزینه‌ها و درآمدهای کشوررقمی معادل 8هزارمیلیارد تومان منفی و کسری داشتیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و ماسبات مجلس درمورد تخصیص بودجه عمرانی کشور گفت: از 72هزار میلیارد تومان هزینه‌های کشو،رقمی معادل 5.8 هزارمیلیاردتومان دربخش عمرانی ابلاغ اعتبارشده که از این مبلغ، تخصیص بودجه آن انجام نشده،ابلاغ تخصیص اعتبار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    ممنون مشرق
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    امان از سیاسی کاری
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    امیدوارم روحانی در سخنرانی در صحن سازمان ملل جواب کوبنده و محکمی به سعودیها بده
  • دانشجو ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    مردم ایران منتظر لغو تمامی تحریم ها در روز توافق هستند
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    معلوم الحالی از سر و روتون می باره.
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    خدایا مرگ ما را برسان
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    دولت يارانه ثروتمندان را حذف كند كسري بودجه رفع مي شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس