رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: همسران شهدا و زنان رزمنده دردوران دفاع‌مقدس پاسخ اعتماد امام به آنها را به خوبی دادند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حسین اردستانی که در مراسم رونمایی از‌ کتاب «شماره پنج» سخن می‌گفت،افزود:دفاع مقدس اقیانوس بیکران و بی‌انتها است چرا که با مبدا هستی ارتباط دارد. دامنه موضوعات دفاع مقدس نیز بسیار وسیع و گسترده است و ریشه در باورها و اعتقادات ما دارد.

وی افزود: یکی از مباحث مرتبط با دوران دفاع مقدس نقش بانوان در این دوران و دوران انقلاب اسلامی است که باید مورد مطالعات اجتماعی قرار بگیرد. چون هسته اصلی و بار سنگین دفاع‌مقدس بر دوش زنان بود. آنها فرزندان خود را برای جبهه مهیا می‌کردند و در سوگ آنها نیز موحدانه مویه داشتند.

اردستانی ادامه داد: زنان ما و رزمندگان زن، پاسخ اعتماد امام به آنها را به خوبی دادند و تمام سرمایه‌شان را فدا کردند. آنها با حضور در جبهه یا پشت جبهه در خدمت رزمندگان و جنگ بودند و در مناطق بحرانی کشور نیز نقش‌آفرینی کردند.آنها حماسه‌ساز بودند و در این حماسه‌سازی به حضرت زهرا اقتدا کردند.

در ادامه این مراسم فاطمه جوشی راوی کتاب «شماره پنج» گفت: انگیزه‌ام از بیان خاطراتم این بوده است که شاهد هستم نقش بانوان آبادانی در دوران دفاع مقدس دچار بی‌مهری شده است. بارها شنیده‌ام که می‌گویند در هنگام محاصره آبادان کسی در شهر نبوده است اما اینطور نیست.به عنوان مثال من آن زمان مسئول بسیج خواهران بودم و به همراه 200 نفر خواهر بسیجی درآبادان بودیم و دیگر رزمندگان هم آنجا حضور داشتند فقط کسانی از آبادان بیرون رفتند که توانایی مقابله با دشمن را نداشتند.

فاطمه جوشی راوی کتاب «شماره پنج»

وی افزود: ما زنان در سه بیمارستان طالقانی ،شهید بهشتی و شرکت نفت حضور داشتیم و علاوه بر کارهای امدادی در نزدیک‌ترین خطوط به دشمن هم حضور می‌یافتیم تا به رسالت خودمان عمل کنیم.

این بانوی رزمنده تاکید کرد: نسل ما نسلی است که موجب خودباوری و هویت زنان شد و اکنون باید شرح حال ما را روایت کرد تا نسل جوان بداند که زنان دردوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چه رسالتی را برعهده داشتند.به نظرم در رابطه با مقاومت خواهران بسیارکم کار شده است ما باید روایت‌گر نقش بانوان در جنگ باشیم تا بتوانیم الگوی مناسبی برای جوانانمان باشیم.

جوشی ازدختران امروز خواست این کتاب را بخوانند تا به اطلاتشان افزوده شود.

وی گفت: تمام آنچه را که درکتاب «شماره پنج» آورده‌ام راستگویی است و هیچ درشت‌نمایی نکرده‌ام.

رونمایی از کتاب «شماره پنج»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس