دبیر کل همایش سلحشوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی‌های شهید حسن باقری شاخصه‌های مهم او را به عنوان فرمانده استراتژی جنگ برشمرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سومین همایش سلحشوران دفاع مقدس به منظور معرفی مدیران راهبردی کشور یادمان شهید حسن باقری با حضور سردار دهقان وزیر دفاع، امیر حیدری جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، دریادار بی‌غم جانشین نیروی دریایی ارتش، سردار محمودزاده مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سرتیپ پاسدار محسن ثروتی دبیر کل همایش سلحشوران دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شهید حسن باقری گفت: باقری فرمانده جوان و نخبه راهبردی کشور است او بنیانگذاری واحد اطلاعات و عملیات جنگ بوده است شاخص‌هایی که او را به عنوان فرد راهبردی و تاثیرگذار مطرح کرده شاخص‌هایی است که معمولا به آنها کمتر پرداخته‌ایم. از جمله این شاخصه‌ها درک جامعه و اهداف نظام است. او همچنین محیط و الزامات صحنه‌های جهادی اعم از سیاسی، امنیتی، دفاعی و تکنولوژیکی را درک کرده بود.

وی افزود:‌ دشمن‌شناسی و یا شناسایی دشمن در سطح راهبردی و شناخت راه‌های نفوذ دشمن و جلوگیری از این نفوذ از جمله دیگر شاخصه‌های مدیریت راهبردی شهید باقری بود. او ارائه کننده طرح‌های دفاعی در مقابل راهکارهای دشمن بود.همچنین ولایت پذیری در هر زمان و موقعیت دیگر شاخصه چنین فرماندهی بود. این چند شاخصه تمام مدیران راهبردی کشور را سرشاخه انسانهای ممتاز قرار داده است.

سردار ثروتی در ادامه تصریح کرد: وقتی رهبری می‌فرمایند شهید باقری طی دو سال از سرباز صفر به استراتژی جنگ می‌رسد در واقع به خاطر این 5 شاخصه است و بقیه فرماندهان راهبردی هم اینچنین بوده‌اند. صحنه اینطور دیده بود که دفاع مقدس را به صورت کلی اینچنین معرفی می‌کند: «اینجاست زندگی، روحیه و  امام زمان(عج) اینجاست اسلام و خدا اینجاست غیر از اینجا کجا می‌خواهیم برویم».

وی با اشاره به مهمترین اهدفا برگزار این همایش گفت:‌ الگوپردازی،شناساندن و یادآوری پرداختن به میراث گرانقدر شهدای دفاع مقدس و همچنین آکادمیک کردن استراتژی‌ها و راهکارهای فرماندهان و سرداران دفاع مقدس از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

چهارمین همایش سلحشوران دفاع مقدس در آینده به نام سردار مهدی باکری در دست برگزاری می‌باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس