کد خبر 473228
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

معاون وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سیستم عامل بومی و نیز پرتال جامع دولت الکترونیک تا پایان امسال خبر داد.

 به گزارش مشرق، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات در نشست خبری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله کام، از راه‌اندازی سیستم عامل بومی در کشور خبر داد و گفت: به زودی با نصب برخی اپلیکیشن‌ها بر روی این سیستم‌عامل، اجرای آن وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از سیستم‌عامل‌های بومی و ملی با هدف جلوگیری از آسیب به سامانه‌های حیاتی کشور در شرایط بحران اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: مرکز تحقیقات مخابرات مطالعات مربوط به سیستم‌عامل بومی را از چند سال پیش آغاز کرده و این پروژه هم‌اکنون در سازمان فناوری اطلاعات در حال عملیاتی شدن است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تأکید کرد: یکی از سیستم‌عامل‌های بومی که هم‌اکنون بر روی شبکه رایانش ابری سازمان فناوری اطلاعات نصب شده است، سیستم‌عامل بومی زمین است که در حال نصب اپلیکیشن های بیشتری بر روی آن هستیم.

جهانگرد افزود: این پروژه با تأکید بر استانداردهای سیستم‌عامل‌های متن باز (اپن سورس) هدف‌گذاری شده است و قصد داریم با حمایت از این پروژه یک سیستم عامل بومی با تأکید بر توان‌های فنی خودمان در کشور داشته باشیم.

پرتال جامع دولت الکترونیک راه‌اندازی می‌شود

وی از راه‌اندازی پرتال جامع دولت الکترونیک تا قبل از پایان سال در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی باید وبگاه‌های خود را در این پرتال در دسترس عموم مردم قرار دهند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات هدف از این طرح را ارائه خدمات دولتی بر بستر دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: اولین غرفه دولت الکترونیک نیز در نمایشگاه الکامپ با هدف معرفی خدمات وبگاه‌های دولتی و بررسی کیفیت آنها به مردم احیاء خواهد شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس