معاون وزیر ارتباطات از ورود اپراتور ماهواره به بازار ICT کشور خبر داد و گفت: دارنده پروانه باید ماهواره‌ای تهیه کند و با دریافت نقطه مداری از سازمان فضایی، به متقاضیان خدمات ماهواره‌ای ارتباطی ارائه کند.

 به گزارش مشرق، علی‌اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات ظهار داشت: اپراتور جدیدی به عنوان اپراتور ماهواره به جمع بازیگران بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در مرحله نخست باید سیاست‌های تدوین پروانه اپراتور ماهواره تدوین شود و در مرحله بعد اصول حاکم بر پروانه این اپراتور در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب می‌رسد که در نهایت پروانه اپراتور اعطا خواهد شد.

وی گفت: اپراتور ماهواره اپراتوری است که خدمات ماهواره‌ای را به متقاضیان استفاده از این خدمات مانند SAP‌ها (اپراتورهای ارتباطات ماهواره‌ای)، بانک مرکزی، شرکت زیرساخت و ... ارائه می‌کند.

عمیدیان با اشاره به اینکه جلسات متعددی با سازمان فضایی به عنوان متولی قوانین قضایی در کشور برگزار شده، گفت: هم اکنون در مرحله تنظیم سیاست‌ها قرار داریم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمام بهره‌برداران از خدمات این اپراتور می‌توانند به عنوان سرمایه‌گذار در این کنسرسیوم شریک شوند،‌گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده دولت می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذار و بهره‌بردار سهمی در این کنسرسیوم داشته باشند،اما دولت به دنبال سهام کنترلی و مدیریتی در اپراتور ماهواره‌ای نیست.

عمیدیان در خصوص مکانیزم فعالیت این ماهواره تاکید کرد‌: طبق پروانه اپراتور ماهواره‌ای کنسرسیوم موظف است ماهواره‌ای تهیه کند و سازمان فضایی نقطه مداری در اختیار آن قرار دهد و پس از شکل‌گیری اپراتور خدمات‌دهی آغاز خواهد شد.

وی گفت: سیاست‌ها احتمالاً‌ تا آخر هفته جاری نهایی می‌شود،اصول حاکم بر پروانه نیز حداکثر طی دو ماه استخراج خواهد شد و آماده‌سازی پروانه برای صدور حدود 4 تا 5 ماه زمان می‌برد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس